Deze aanbieding is helaas niet meer beschikbaar
2TB Cloud Storage: ThunderDrive Lifetime Subscription
-191° Verlopen

2TB Cloud Storage: ThunderDrive Lifetime Subscription

€52,75 Gratis GratisStack Social Aanbiedingen
9
aug 7e

Deze aanbieding is verlopen. Hier zijn wat interessante opties voor je:

Volgens mij een pas opgerichte organisatie. Ze bieden "liftetime" licenties aan voor 2TB aan opslag. Er is ook een aanbieding van 500GB voor $29,-. Kon nog niet heel veel vinden over de aanbieder maar lijkt mij een mooie deal.



  • Use a storage service 6x faster than Amazon storage
  • Easily set up Thunder Drive & use it w/ any web or mobile browser
  • Have access to 2TB of storage
  • Secure files with 256-bit AES encryption
  • Enjoy an extremely affordable lifetime storage plan


Reviews


  • DealMirror: ”Great support combined with affordable prices. They work with you with whatever you need! Highly recommended.”




System Requirements


  • Internet access
  • Compatible across all devices
  • Chrome
  • Firefox
  • IE
  • Safari
  • Opera
  • Edge
  • Windows
  • Mac
  • iOS
  • Android
  • Linux
  • Chrome OS


Important Details


  • ThunderDrive 2 TB Pro Plan
  • 2 TB lifetime storage
  • Personal cloud drive
  • 2TB of download bandwidth
  • Shareable password-protected files
  • Set expiration for shared links
  • One-time payment
  • 30-day trash recovery
  • Upload/download speeds 6x faster than nearest competitors
  • Mobile friendly
  • Secure 256-bit AES encryption
  • SSL/TLS encryption
  • Length of access: lifetime
  • Redemption deadline: redeem your code within 60 days of purchase
  • Access options: access from any browser (desktop and mobile, Mac, PC, iPhone, Android etc)
  • No device limit
  • Updates included
Community Updates

Groepen

Beste reacties
Ja, deze had ik dus eind vorige week gekocht... Ondertussen al spijt van. Hear me out.

Eerst vooraf een mailtje gestuurd of ze EU data centers hebben, en of de storage via protocollen zoals (S)FTP of webdav bereikbaar is. Bijna ogenblikkelijk een mailtje terug, weliswaar kort ja (voor EU) en nee (enkel website), maar kom, Klonk goed.

Ik een account aangemaakt via ThunderDrive.io. Even aangemeld, ziet er een beetje uit zoals StackStorage, Google Drive, die dingen. Test filetje geupload, werkte. So far so good.
Volgende dag vanop 't werk proberen aanmelden. Daar werd ik echter geforward naar ThunderDrive.eu. Daar proberen inloggen met mijn account (geregistreerd via .io), lukt niet.

Ik denk dat ik dus "verkeerd" geregistreerd ben en dat mijn data zodoende in een global (= USA?) datacenter komt. Dat wil ik eigenlijk niet. Simpel en vriendelijk mailtje naar de support... geen antwoord meer (4 werkdagen verder). Yay.

Het is een startup, domeinnamen zijn ook recent geregistreerd. Dus ja, voor 't zelfde geld volgende maand boeken dicht.

Voor zij die toch willen proberen; kan ik aanraden via de .eu te registreren (als de coupon daar werkt, tenminste):
>> EU: thunderdrive.eu & eu.thunderdrive.io/login
Global: thunderdrive.io & app.thunderdrive.io/login
mhm... klinkt wel heel goed, maar als iets te mooi is om waar te zijn is dat het vaak ook.

edit: Trustpilot recensies zijn al vrij matig. Alle berichten over Thunderdrive lijken hooguit een week oud, geen reviews/beoordelingen door gerenomeerde sites. Ik zou hier niet zomaar instappen.
Aangepast door: "MCarmiggelt" aug 7e
9 Reacties
mhm... klinkt wel heel goed, maar als iets te mooi is om waar te zijn is dat het vaak ook.

edit: Trustpilot recensies zijn al vrij matig. Alle berichten over Thunderdrive lijken hooguit een week oud, geen reviews/beoordelingen door gerenomeerde sites. Ik zou hier niet zomaar instappen.
Aangepast door: "MCarmiggelt" aug 7e
Lifetime of totdat de dienstverlening wordt stopgezet. Daarnaast is encryptie leuk zolang jij de enige bent met de encryptie sleutel. Als dit niet het geval is kan de provider dus gewoon bij je data.
Aangepast door: "Jean-Jacques" aug 7e
Ja, deze had ik dus eind vorige week gekocht... Ondertussen al spijt van. Hear me out.

Eerst vooraf een mailtje gestuurd of ze EU data centers hebben, en of de storage via protocollen zoals (S)FTP of webdav bereikbaar is. Bijna ogenblikkelijk een mailtje terug, weliswaar kort ja (voor EU) en nee (enkel website), maar kom, Klonk goed.

Ik een account aangemaakt via ThunderDrive.io. Even aangemeld, ziet er een beetje uit zoals StackStorage, Google Drive, die dingen. Test filetje geupload, werkte. So far so good.
Volgende dag vanop 't werk proberen aanmelden. Daar werd ik echter geforward naar ThunderDrive.eu. Daar proberen inloggen met mijn account (geregistreerd via .io), lukt niet.

Ik denk dat ik dus "verkeerd" geregistreerd ben en dat mijn data zodoende in een global (= USA?) datacenter komt. Dat wil ik eigenlijk niet. Simpel en vriendelijk mailtje naar de support... geen antwoord meer (4 werkdagen verder). Yay.

Het is een startup, domeinnamen zijn ook recent geregistreerd. Dus ja, voor 't zelfde geld volgende maand boeken dicht.

Voor zij die toch willen proberen; kan ik aanraden via de .eu te registreren (als de coupon daar werkt, tenminste):
>> EU: thunderdrive.eu & eu.thunderdrive.io/login
Global: thunderdrive.io & app.thunderdrive.io/login
Jean-Jacques07/08/2019 15:47

Lifetime of totdat de dienstverlening wordt stopgezet. Daarnaast is …Lifetime of totdat de dienstverlening wordt stopgezet. Daarnaast is encryptie leuk zolang jij de enige bent met de encryptie sleutel. Als dit niet het geval is kan de provider dus gewoon bij je data.


Dat klopt niet wat je schrijft. In jouw geval denk je dus overal de private key te moeten hebben ondat anders een organisatie het in kan zien, dat is niet waar.

Wanneer data (zoals wachtwoorden) versleuteld opgeslagen worden, wordt hier bijvoorbeeld een salt aan toegevoegd. De organisatie krijgt in het geval van een wachtwoord alleen te zien of het klopt of niet.

Er zijn af en toe bedrijven die bijvoorbeeld wachtwoorden in plain text opslaan, of d.m.v. bijvoorbeeld SHA-256 encryptie de data versleutelen. Je hebt dan niets aan wel/geen sleutel: de data kan makkelijk door een decoder heen en alles is inzichtelijk. Daarom wordt data opgeslagen met hashes en heb je als gebruiker niets te maken met je private key.
Mijn ervaring bij dit soort storage deals via Stack Social: doe het niet. En als je het toch wilt doen, google dan eerst recenties op het internet. Bij de vorige acties via Stack Social waren die recenties beroerd. Misschien dat ze daarom het nu via een nieuw opgerichte organisatie proberen: nieuw = nog niet genoeg (negatieve) ervaringen.
CornflakeDude07/08/2019 18:04

Dat klopt niet wat je schrijft. In jouw geval denk je dus overal de …Dat klopt niet wat je schrijft. In jouw geval denk je dus overal de private key te moeten hebben ondat anders een organisatie het in kan zien, dat is niet waar.Wanneer data (zoals wachtwoorden) versleuteld opgeslagen worden, wordt hier bijvoorbeeld een salt aan toegevoegd. De organisatie krijgt in het geval van een wachtwoord alleen te zien of het klopt of niet. Er zijn af en toe bedrijven die bijvoorbeeld wachtwoorden in plain text opslaan, of d.m.v. bijvoorbeeld SHA-256 encryptie de data versleutelen. Je hebt dan niets aan wel/geen sleutel: de data kan makkelijk door een decoder heen en alles is inzichtelijk. Daarom wordt data opgeslagen met hashes en heb je als gebruiker niets te maken met je private key.



Alleen heeft de provider zowel de SALT als de encryptiesleutel en kan dus gewoon al jouw data inzien. SALT is bedoeld om kraken door derde partijen te bemoeilijken, niet om de provider te verhinderen je data in te zien. Daar is slechts 1 manier voor: client side versleuteling, waarbij jij de enige bent die de private key kent. Dat lijkt hier niet het geval te zijn. Maar goed, Dropbox, Google en Microsoft, om maar enkele grote partijen te noemen, hebben dit ook niet.
ppanq07/08/2019 20:35

Alleen heeft de provider zowel de SALT als de encryptiesleutel en kan dus …Alleen heeft de provider zowel de SALT als de encryptiesleutel en kan dus gewoon al jouw data inzien. SALT is bedoeld om kraken door derde partijen te bemoeilijken, niet om de provider te verhinderen je data in te zien. Daar is slechts 1 manier voor: client side versleuteling, waarbij jij de enige bent die de private key kent. Dat lijkt hier niet het geval te zijn. Maar goed, Dropbox, Google en Microsoft, om maar enkele grote partijen te noemen, hebben dit ook niet.


Mag ik vragen wat jouw achtergrond is? Want uit mijn ervaring (ik ben etisch hacker en pentester) haal ik jouw verhaal niet. Ik kom genoeg bedrijven tegen die zaken onversleuteld/plain tekst laten staan, maar het feit dat data dat is versleuteld altijd inzichtelijk is, herken ik niet. Een bedrijf dat waarde hecht aan infosec werkt altijd met assymetrische versleuteling, en kunnen zij dus niet de inhoud bekijken.

Salt wordt onder meer gebruikt om ongeautoriseerde toegangspogingen moeilijker te maken, maar ik heb ook enkele implementatieprojecten gedraaid waarbij een organisatie salt toevoegde om te bewijzen dat zij geen toegang hadden tot de inhoud van de data, alleen de hashes.
CornflakeDude07/08/2019 20:40

Mag ik vragen wat jouw achtergrond is? Want uit mijn ervaring (ik ben …Mag ik vragen wat jouw achtergrond is? Want uit mijn ervaring (ik ben etisch hacker en pentester) haal ik jouw verhaal niet. Ik kom genoeg bedrijven tegen die zaken onversleuteld/plain tekst laten staan, maar het feit dat data dat is versleuteld altijd inzichtelijk is, herken ik niet. Een bedrijf dat waarde hecht aan infosec werkt altijd met assymetrische versleuteling, en kunnen zij dus niet de inhoud bekijken.Salt wordt onder meer gebruikt om ongeautoriseerde toegangspogingen moeilijker te maken, maar ik heb ook enkele implementatieprojecten gedraaid waarbij een organisatie salt toevoegde om te bewijzen dat zij geen toegang hadden tot de inhoud van de data, alleen de hashes.



Ik zit in de IT Generalistisch. Dat doet er echter niet toe; laten we de discussie inhoudelijk voeren in plaats van via argumentum ad verecundiams. Wellicht kun je mij uitleggen waarom data niet inzichtelijk is voor een bedrijf als dat bedrijf zelf de private keys heeft van het pair waarmee de data versleuteld is. Hier een van de vele voorbeelden waarin je terug kunt vinden dat je data versleuteld met een public key weer kan ontsleutelen met de bijbehorende private key.


Als ik er meer over nadenk dan snap ik (denk ik) wat je zegt over SALT.
Aangepast door: "ppanq" aug 7e
CornflakeDude07/08/2019 18:04

Dat klopt niet wat je schrijft. In jouw geval denk je dus overal de …Dat klopt niet wat je schrijft. In jouw geval denk je dus overal de private key te moeten hebben ondat anders een organisatie het in kan zien, dat is niet waar.Wanneer data (zoals wachtwoorden) versleuteld opgeslagen worden, wordt hier bijvoorbeeld een salt aan toegevoegd. De organisatie krijgt in het geval van een wachtwoord alleen te zien of het klopt of niet. Er zijn af en toe bedrijven die bijvoorbeeld wachtwoorden in plain text opslaan, of d.m.v. bijvoorbeeld SHA-256 encryptie de data versleutelen. Je hebt dan niets aan wel/geen sleutel: de data kan makkelijk door een decoder heen en alles is inzichtelijk. Daarom wordt data opgeslagen met hashes en heb je als gebruiker niets te maken met je private key.

Laat ik het iets toelichten. Corrigeer mij gerust als er iets niet klopt in mijn verhaal, ik meen cloud kritisch te zijn, maar ben ook geen expert. Alle nieuwe inzichten zijn welkom.

Bepaalde data die ik naar mijn cloud provider stuur wordt client side versleuteld en ik ben de enige met de private key. Wellicht niet geschikt voor iedereen, maar vertrouwen in mijn cloud provider is minder van belang. Ze hebben in dit geval de sleutel niet en dus ook geen toegang tot de onversleutelde data.

Nu heb ik ook genoeg in de wolk staan zonder client side encryptie, maar dan wel bij partijen die iig wat te verliezen hebben als bekend wordt dat de data van hun klanten ten grabbel komt te liggen. Gehost in de EU, met verplichting om datalekken te melden en de optie voor MFA login.

Je weet simpelweg niet wie en wat voor mensen er verantwoordelijk zijn voor opslag van jouw data als je op een nieuwe onbekende partij vertrouwd. Ik lees niets op de website van deze provider wat mij doet vermoeden dat ze geen inzage zouden kunnen hebben in mijn data (ben ook niet alles doorgespit). Als hun verdienst model puur bestaat uit inkomsten voor het bieden van cloudopslag zullen ze vast wel hun best doen. Maar een "volgens de standaard" veilige online opslag kan je alleen bieden alles alle facetten op orde zijn, zowel technisch als procedureel. Persoonlijk zou de gok in dit geval te groot zijn en betaal ik liever iets meer bij een gerenommeerde partij of zorg ik zelf voor een extra laag versleuteling.

Strekking van mijn opermerking is niet om aan te geven dat dit aanbod slecht of onveilig is, maar denk goed na over wat voor online diensten je afneemt en welke eisen voor jouw van belang zijn.
Aangepast door: "Jean-Jacques" aug 7e
Plaats reactie

Deal posting newbie! Dit is Bamihap's eerste aanbieding. Help hem of haar door feedback achter te laten, of een complimentje uit te delen.

Avatar
@
    Tekst