Deze aanbieding is helaas niet meer beschikbaar
Action smartverlichting in de actie
1081° Verlopen

Action smartverlichting in de actie

120
Vernieuwd sep 11e 2019 (Geplaatst sep 7e 2019)

Deze aanbieding is verlopen. Hier zijn wat interessante opties voor je:

Update 1
Vanaf vandaag! Check ook deze aanbieding voor veel tips & tricks.
De populair action verlichting is van 11 t/m 17 september in de aanbieding.

Globe LED lamp groot van 9,95 voor 7,95
Globe LED lamp klein van 8,49 voor 6,49
Druppel LED lamp van 8,95 voor 6,49
Kaars fillement LED lamp van 7,95 voor 6,49
Peer LED lamp van 7,95 voor 6,49
Kaars multicolor LED lamp van 7,95 voor 6,49
Kogel multicolor LED lamp van 7,95 voor 6,49
LED multicolor spot 7,95 voor 6,49
LED strip multicolor van 19,95 voor 17,95

Onbekend of de smart sensoren en afstandsbediening ook een korting krijgen vanaf woensdag. Deze staan in ieder geval niet in de folder.

De link bij de actie is naar de week tie van de Action. Deze aanbieding zal daar pas woensdag op komen te staan.

Hieronder de link van een mede Pepperaar die ons eerder al attendeerde op deze producten. Hierbij worden ook al vele handige tips met elkaar uitgewisseld.

nl.pepper.com/aan…969
Community Updates
Action Aanbiedingen
Als je op een link klikt en/of iets bestelt, ontvangt Pepper.com mogelijk een betaling van de verkoper. Dit heeft geen enkele invloed op het besluit om een aanbieding wel of niet te plaatsen. Kijk voor meer informatie op de FAQ en Over Ons pagina.

Groepen

Beste reacties
Voor wie zelf aan de slag wil met flashen; hier een handleiding waarbij ik de Smart Plug flash met Tasmota firmware:


766892-cLNYj.jpg
Het printplaatje is behoorlijk klein dus solderen durfde ik niet aan. In plaats daarvan heb ik een kabeltje gemaakt met pins die precies op de soldeerpunten gedrukt kan worden. Het is een beetje priegelen, maar als hij eenmaal geflasht is hoef je er nooit meer aan te komen.

Aansluiten op de FTDI-adapter gaat als volgt:

(Printplaat <-> FTDI-dapter)
3V3 <-> VCC
GND <-> GND
RX <-> TX
TX <-> RX
IO0 <-> GND (Alleen nodig tijdens het bootproces.)

De laatste verbinding in het rijtje (IO0 <-> GND) is alleen nodig wanneer je de printplaat boot. Hiermee zorg je ervoor dat de flashmodus geactiveerd worden. Ik heb extra los kabeltje aan de GND-pin van de FDTI-adapter vastgemaakt, zodat ik die alleen tijdens het bootproces even tegen het I00 contactpunt hoef te houden.

Om het samen te vatten:

1. Download NodeMCU Flasher via GitHub.

2. Download het benodigde Tasmota .bin-bestand - ik gebruikte sonoff.bin - via GitHub.

3. Koppel de FTDI-adapter aan je computer via USB.

3. Open NodeMCU Flasher, selecteer de juiste Serial port (of kies voor Auto-select). Klik op de Browse-knop om het .bin-bestand te selecteren dat je in stap 2 hebt gedownload.

Baud rate: 115200
Flash mode: Dual Output (DUOT)
Erase flash: yes, wipes all data


4. Koppel het I00 punt op de printplaat met de GND-pin op je FTDI-adapter en druk vervolgens de overige pins tegen de juste contactpunten. Je kunt vervolgens eventueel de IO0-verbinding verbreken.

5. Zorg dat de overige contactpunten blijven aangesloten en klik op de "Flash NodeMCU"-knop.

6. Wacht totdat het flashen voltooid is. In de console van NodeMCU krijg je hier een bevestiging van.

Done!

Je kunt de stekker nu weer in elkaar schroeven. Wanneer je hem vervolgens in het stopcontact steekt zal hij een eigen wifi-netwerk aanmaken. Maak verbinding met dit netwerk (sonoff-XXXX) en stel je wifi-gegevens in. Hierna is hij te benaderen als elk ander Tasmota-apparaat.

De module dient nog wel juist geconfigureerd te worden (Configuration > Configure Module) om de ingebouwde knop en LED te laten werken.

Mijn instellingen zijn als volgt:

766892-EjHXM.jpg
Ik heb zelf ervaring met normale led lampen van lsc en ikea. In mijn appartementen gebouw hebben we in de hal continue verlichting aan. Totaal 24 lampen en daarbij heb ik lsc en ikea lampen gemixt (5watt dus regulier model) Ongeveer 5 jaar geleden de led lampen geinstalleerd, de lsc geven na 2 jaar de geest, sommige korter andere langer. Van de ikea tot nu toe geen een stuk gegaan.

is natuurlijk wel een uitzonderlijke situatie, bijna nergens branden lampen continue. Maar het geeft een idee van de kwaliteit van lsc versus ikea.
Rothmans08/09/2019 10:39

Even een hele domme vraag...als je deze lampjes ergens in doet kun je ze …Even een hele domme vraag...als je deze lampjes ergens in doet kun je ze alleen met de app bedienen (of automatiseren) en dus niet ook gewoon met de schakelaar (lijkt mij niet want de stroom moet gewoon aan staan). Maar just checking....zou kunnen dat als ie detecteert dat de stroom eraf gaat en dan weer aan hij wel op de schakelaar reageert bijvoorbeeld....Denk niet dat ik het bij de vrouw erdoor krijg de lampen in de keuken aan/uit te zetten met een app...


Je hebt gelijk, als je dit soort dingen wil doen moet je eens kijken naar Sonoff of Shelly (mijn favoriet, zeker met de Tasmota firmware) Je hebt wel een nuldraad nodig bij je schakelaars

https://shelly.cloud/
https://sonoff.tech/

Gouden regels voor domotica, met een vrouw in huis :
- niemand gaat een telefoon gebruiken en een app starten om de lichten uit/aan te doen
- het moet zelf meedenken (bijv. lichten aan 1 uur na zonsondergang)
- fysieke schakelaar moeten het blijven doen.
- als het internet down is, wil ik graag mijn lichten nog aan kunnen doen, of de verwarming aanzetten.
Aangepast door: "Doromex" sep 8e 2019
Ik heb de filament lampen en die zijn wel degelijk dimbaar. Ook is de kleurtemperatuur aan te passen.
120 Reacties
rimave07/09/2019 22:25

Naar mijn weten kun je de bridges niet aan elkaar koppelen.


Volgens mij kun je wel gewoon meerdere bridges in de app toevoegen, ze werken dan apart van elkaar maar worden gezamenlijk bestuurd. Zo koppel je de lampen aan de bridge op die verdieping.
klasse_klaasie07/09/2019 21:06

Een betonvloer houdt inderdaad veel tegen, da's logisch. Een tweede hub …Een betonvloer houdt inderdaad veel tegen, da's logisch. Een tweede hub voor boven zou dit oplossen.



rimave07/09/2019 22:25

Naar mijn weten kun je de bridges niet aan elkaar koppelen.


Sietse07/09/2019 20:57

Wij willen juist van de bridge af. Werkt toch niet optimaal als het over …Wij willen juist van de bridge af. Werkt toch niet optimaal als het over meerdere verdiepingen moet terwijl we juist een Mesh netwerk hebben om overal internet te hebben. Willen we de lampen in de slaapkamer vanaf het bed uitzetten moeten we geluk hebben dat ze in verbinding staan.De software van deze lampen is van Tuya (ook nodig als je hem via Google Home wilt bedienen). Dit is de achterliggende techniek achter veel merken zoals Blitzwolf. Dus updates ben ik niet zo bang voor.


Voordeel van Zigbee is dat het uit zichzelf een Meshnetwerk (via z-Wave is). Dus iedere (hue)lamp kan naar de andere communiceren. Zolang de afstand tussen de lampen onderling niet te groot is, zou je in theorie met 1 bridge, een rij van een kilometer lampen kunnen aanzetten. Je stuurt via wifi van uit je smartphone naar de Hub/Bridge, die stuur het via Zigbee naar lamp 1. Lamp 1 stuurt dan via Zigbee naar lamp 2 etc etc.

Een tweede bridge is niet je oplossing. Kun je misschien nog een lampje bijkopen en die tussen de bridge en je slaapkamer zetten?
Wifi =/= Zigbee.

Wifi bereik vergroten heeft geen enkele zin bij de Ikea en Hue lampen. Die van de Action (LSC) zijn (over het algemeen) wel WiFi.

Voor mij geen optie, want het is niet te besturen via Home Assistant?Domoticz. Al mijn schema's werken daarop (zwembadpomp, temperatuur, lichtsensors, brandmelders, bewegingdectoctors, verwarming, camera's, TV (Logitech HUB) etc. Ik heb wel zo'n LSC powerplug gekocht voor de server waar Home Assistant op draait. Voor het geval hij een reboot op afstand nodig heeft. Voor 9,- euro was dat een prima koop.

Hier een overzichtje van de LSC Smart Wifi producten bij de Action

Edit: LSC werkt dus wel via Home Assistant, maar alleen over internet
Aangepast door: "Doromex" sep 8e 2019
Is het ook mogelijk om de lampen automatisch in te laten schakelen bij binnenkomst?
Wiki07/09/2019 22:54

Is het ook mogelijk om de lampen automatisch in te laten schakelen bij …Is het ook mogelijk om de lampen automatisch in te laten schakelen bij binnenkomst?


Ja, als een ook een LSC Smart Connect bewegingsmelder of een LSC Smart Connect deursensor koopt wel.
Verder is de app niet bijzonder "smart". Bovendien werkt hij (zover ik weet) alleen met LSC spullen. Dus als de Action volgende week een ander merk heeft, heb je pech.
Aangepast door: "Doromex" sep 7e 2019
Doromex07/09/2019 22:53

Voordeel van Zigbee is dat het uit zichzelf een Meshnetwerk via zWave is. …Voordeel van Zigbee is dat het uit zichzelf een Meshnetwerk via zWave is. Dus iedere (hue)lamp kan naar de andere communiceren. Zolang de afstand tussen de lampen onderling niet te groot is, zou je in theorie met 1 bridge, een rij van een kilometer lampen kunnen aanzetten. Je stuurt via wifi van uit je smartphone naar de Hub/Bridge, die stuur het via zWave naar lamp 1. Lamp 1 stuurt dan via zWave naar lamp 2 etc etc.Een tweede bridge is niet je oplossing. Kun je misschien nog een lampje bijkopen en die tussen de bridge en je slaapkamer zetten?Wifi =/= Zigbee.Wifi bereik vergroten heeft geen enkele zin bij de Ikea en Hue lampen. Die van de Action (LSC) zijn (over het algemeen) wel WiFi.Voor mij geen optie, want het is niet te besturen via Home Assistant?Domoticz. Al mijn schema's werken daarop (zwembadpomp, temperatuur, lichtsensors, brandmelders, bewegingdectoctors, verwarming, camera's, TV (Logitech HUB) etc. Ik heb wel zo'n LSC powerplug gekocht voor de server waar Home Assistant op draait. Voor het geval hij een reboot op afstand nodig heeft. Voor 9,- euro was dat een prima koop.Hier een overzichtje van de LSC Smart Wifi producten bij de Action


deze zijn volgens anderen van Tuya en dus te koppelen in Homeassistant..domotics weet ik niet maar verwacht het wel. home-assistant.io/com…ya/


De Zigbee devices maken zelf idd een mesh en hebben daardoor vaak beter bereik dan via Wifi. Ander voordeel is dat ze minder standby verbruik hebben. Als nadeel wel weer dat je een bridge nodig hebt die ook stroom verbruikt, al kan je die ook vervangen als je toch homeassistant hebt voor een zigbee usb stickje en zigbee2mqtt. Dan kan je gelijk Ikea, Philips, Xiaomi en dus ook LSC vanuit 1 app aansturen
Doromex07/09/2019 22:53

Voordeel van Zigbee is dat het uit zichzelf een Meshnetwerk via zWave is...


Zigbee is anders dan Zwave, deels vergelijkbaar, maar toch veel verschillen. Beide hebben inderdaad wel een Mesh-netwerk.
messi_flexx07/09/2019 17:58

Niet dimbaar..


De spotjes zijn in ieder geval wel dimbaar.
Chinashopper07/09/2019 23:25

deze zijn volgens anderen van Tuya en dus te koppelen in …deze zijn volgens anderen van Tuya en dus te koppelen in Homeassistant..domotics weet ik niet maar verwacht het wel. https://www.home-assistant.io/components/tuya/De Zigbee devices maken zelf idd een mesh en hebben daardoor vaak beter bereik dan via Wifi. Ander voordeel is dat ze minder standby verbruik hebben. Als nadeel wel weer dat je een bridge nodig hebt die ook stroom verbruikt, al kan je die ook vervangen als je toch homeassistant hebt voor een zigbee usb stickje en zigbee2mqtt. Dan kan je gelijk Ikea, Philips, Xiaomi en dus ook LSC vanuit 1 app aansturen


Kan je hef misschien nog duidelijker uitleggen aub. Ben erg benieuwd naar jouw alternatieve oplossing, alleen begrijp ik je niet helemaal
Chinashopper07/09/2019 23:25

deze zijn volgens anderen van Tuya en dus te koppelen in …deze zijn volgens anderen van Tuya en dus te koppelen in Homeassistant..domotics weet ik niet maar verwacht het wel. https://www.home-assistant.io/components/tuya/De Zigbee devices maken zelf idd een mesh en hebben daardoor vaak beter bereik dan via Wifi. Ander voordeel is dat ze minder standby verbruik hebben. Als nadeel wel weer dat je een bridge nodig hebt die ook stroom verbruikt, al kan je die ook vervangen als je toch homeassistant hebt voor een zigbee usb stickje en zigbee2mqtt. Dan kan je gelijk Ikea, Philips, Xiaomi en dus ook LSC vanuit 1 app aansturen



Thanks! Wist niet dat ze van Tuya waren. Jammer dat de alleen over het internet werken, en niet lokaal.
Koppelen in Home Assistant is voor mij echt een must.

Sampost08/09/2019 00:43

Kan je hef misschien nog duidelijker uitleggen aub. Ben erg benieuwd naar …Kan je hef misschien nog duidelijker uitleggen aub. Ben erg benieuwd naar jouw alternatieve oplossing, alleen begrijp ik je niet helemaal


home-assistant.io

764395-diPRS.jpg
Aangepast door: "Doromex" sep 8e 2019
Wiki07/09/2019 22:54

Is het ook mogelijk om de lampen automatisch in te laten schakelen bij …Is het ook mogelijk om de lampen automatisch in te laten schakelen bij binnenkomst?


Ja dit kan. Dit kan met een bewegingsmeldwr of deursensor. Werkt goed. Duurt iets meer dan een seconde voordat de lamp aan gaat. Je kunt ook instellen of je een melding wilt ontvangen als een bepaalde deur open of dicht is.
Wiki07/09/2019 22:54

Is het ook mogelijk om de lampen automatisch in te laten schakelen bij …Is het ook mogelijk om de lampen automatisch in te laten schakelen bij binnenkomst?


Als je de bijbehorende sensor koopt zou dit mogelijk moeten zijn. Je geeft de sensor aan wat te doen als hij beweging detecteert, dit kan dus ook zijn alle lampen inschakelen.
Aangepast door: "GWeg" sep 8e 2019
tobiasvandekaa08/09/2019 00:40

De spotjes zijn in ieder geval wel dimbaar.

Met "dimbaar" wordt bedoelt of je 'm met een dimmer kunt dimmen. Dus zo'n ding met draaiknop die je in de muur monteert.
Even een hele domme vraag...als je deze lampjes ergens in doet kun je ze alleen met de app bedienen (of automatiseren) en dus niet ook gewoon met de schakelaar (lijkt mij niet want de stroom moet gewoon aan staan). Maar just checking....zou kunnen dat als ie detecteert dat de stroom eraf gaat en dan weer aan hij wel op de schakelaar reageert bijvoorbeeld....
Denk niet dat ik het bij de vrouw erdoor krijg de lampen in de keuken aan/uit te zetten met een app...
Rothmans08/09/2019 10:39

Even een hele domme vraag...als je deze lampjes ergens in doet kun je ze …Even een hele domme vraag...als je deze lampjes ergens in doet kun je ze alleen met de app bedienen (of automatiseren) en dus niet ook gewoon met de schakelaar (lijkt mij niet want de stroom moet gewoon aan staan). Maar just checking....zou kunnen dat als ie detecteert dat de stroom eraf gaat en dan weer aan hij wel op de schakelaar reageert bijvoorbeeld....Denk niet dat ik het bij de vrouw erdoor krijg de lampen in de keuken aan/uit te zetten met een app...


Je hebt gelijk, als je dit soort dingen wil doen moet je eens kijken naar Sonoff of Shelly (mijn favoriet, zeker met de Tasmota firmware) Je hebt wel een nuldraad nodig bij je schakelaars

https://shelly.cloud/
https://sonoff.tech/

Gouden regels voor domotica, met een vrouw in huis :
- niemand gaat een telefoon gebruiken en een app starten om de lichten uit/aan te doen
- het moet zelf meedenken (bijv. lichten aan 1 uur na zonsondergang)
- fysieke schakelaar moeten het blijven doen.
- als het internet down is, wil ik graag mijn lichten nog aan kunnen doen, of de verwarming aanzetten.
Aangepast door: "Doromex" sep 8e 2019
Doromex08/09/2019 02:30

Thanks! Wist niet dat ze van Tuya waren. Jammer dat de alleen over het …Thanks! Wist niet dat ze van Tuya waren. Jammer dat de alleen over het internet werken, en niet lokaal. Koppelen in Home Assistant is voor mij echt een must.


Wat ik lees in de documentatie (maar dus nog geen eigen ervaring) is de login alleen nodig om devices over het lan te discoveren, daarna worden ze over het lan aangestuurd. Ze hebben een api erin zitten hiervoor.

Sommige Tuya devices kan je zelfs over the air flashen met alternatieve firmware waarbij je dan alleen lokale aansturing overhoudt:

github.com/are…OTA

Itt sonoff geen solderen nodig dus ;). Ik heb het niet nodig en heb de voorkeur voor Zigbee vanwege het lagere stroom verbruik, maar ga toch paar kopen om te kijken of het lukt
Chinashopper08/09/2019 11:28

Wat ik lees in de documentatie (maar dus nog geen eigen ervaring) is de …Wat ik lees in de documentatie (maar dus nog geen eigen ervaring) is de login alleen nodig om devices over het lan te discoveren, daarna worden ze over het lan aangestuurd. Ze hebben een api erin zitten hiervoor.Sommige Tuya devices kan je zelfs over the air flashen met alternatieve firmware waarbij je dan alleen lokale aansturing overhoudt:https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Tuya-OTAItt sonoff geen solderen nodig dus ;). Ik heb het niet nodig en heb de voorkeur voor Zigbee vanwege het lagere stroom verbruik, maar ga toch paar kopen om te kijken of het lukt


Alweer bedankt!
Tja, voor die paar euro is het leuk om te proberen. Ga zelf ook eens aan de slag met de Tuya firmware. Zal je laten weten of het lukt.
Rothmans08/09/2019 10:39

Even een hele domme vraag...als je deze lampjes ergens in doet kun je ze …Even een hele domme vraag...als je deze lampjes ergens in doet kun je ze alleen met de app bedienen (of automatiseren) en dus niet ook gewoon met de schakelaar (lijkt mij niet want de stroom moet gewoon aan staan). Maar just checking....zou kunnen dat als ie detecteert dat de stroom eraf gaat en dan weer aan hij wel op de schakelaar reageert bijvoorbeeld....Denk niet dat ik het bij de vrouw erdoor krijg de lampen in de keuken aan/uit te zetten met een app...


Je kunt ze ook gewoon met de schakelaar bedienen. Als je smart functies wilt gebruiken moet de stroom er uiteraard wel op staan.
Top gelukkig nog niet gekocht
Rothmans08/09/2019 10:39

Even een hele domme vraag...als je deze lampjes ergens in doet kun je ze …Even een hele domme vraag...als je deze lampjes ergens in doet kun je ze alleen met de app bedienen (of automatiseren) en dus niet ook gewoon met de schakelaar (lijkt mij niet want de stroom moet gewoon aan staan). Maar just checking....zou kunnen dat als ie detecteert dat de stroom eraf gaat en dan weer aan hij wel op de schakelaar reageert bijvoorbeeld....Denk niet dat ik het bij de vrouw erdoor krijg de lampen in de keuken aan/uit te zetten met een app...


Uit gaat via de schakelaar prima, ze gebruiken namelijk gewoon stroom. Vervolgens moet je wel weer aan zetten met de schakelaar, en dan gaan ze direct aan zonder app.

Heb zelf de schakelaars er tussenuit gehaald, de Google home accepteren of in het donker koken!
Ben er helemaal fan van aangezien ze koppelbaar zijn met alexa. Ook ideaal als je met vakantie bent dat je ze op afstand aan en uit kunt zetten!
Plaats reactie
Avatar
@
    Tekst