Deze aanbieding is meer dan 2 weken geleden geplaatst en is mogelijk niet meer beschikbaar.
AMD RYZEN 7 1800X PROCESSOR 3,6 GHZ 16 MB L3
30°

AMD RYZEN 7 1800X PROCESSOR 3,6 GHZ 16 MB L3

€138,50€204-32% Gratis GratisSicomputers Aanbiedingen
16
feb 6e
Bij SiComputers krijgt ow het 1800x voor 138,50€ incl. verzending. Laagste prijs elders is 204€.



Specifications:
  • Socket AM4, 8x 3.6/4.0 GHz
  • 4 MB L2 cache, 16 MB L3 cache
  • Boxed version without cooler, open multiplier
  • max. power consumption 95 Watt (structure width 14 nm)
  • 3 years manufacturer warranty
Community Updates
Sicomputers Aanbiedingen

Groepen

Beste reacties
Behalve dat SiComputers een partij is die ik niemand kan aanraden, is de 3600 (2 generaties nieuwer) maar 35 euro duurder. Met zo weinig verschil kan je zo'n oude eerste generatie Ryzen echt niet aanraden. Zelfs op een low-end systeem zou ik eerder de 90 euro 3200 aanraden dan deze.
16 Reacties
Oldated,?
MeesterBeest06/02/2020 11:25

Reactie verwijderd


I tried to write in nederlands now but it could have some mistakes.
Behalve dat SiComputers een partij is die ik niemand kan aanraden, is de 3600 (2 generaties nieuwer) maar 35 euro duurder. Met zo weinig verschil kan je zo'n oude eerste generatie Ryzen echt niet aanraden. Zelfs op een low-end systeem zou ik eerder de 90 euro 3200 aanraden dan deze.
Dhr._Jeep06/02/2020 11:29

Behalve dat SiComputers een partij is die ik niemand kan aanraden, is de …Behalve dat SiComputers een partij is die ik niemand kan aanraden, is de 3600 (2 generaties nieuwer) maar 35 euro duurder. Met zo weinig verschil kan je zo'n oude eerste generatie Ryzen echt niet aanraden. Zelfs op een low-end systeem zou ik eerder de 90 euro 3200 aanraden dan deze.


Mee eens. Voor 35 euro meer is de 3600 zeker weten een betere deal. Er is geen enkel geval waar dit een goede keuze is.
Pannekoek06/02/2020 12:06

Mee eens. Voor 35 euro meer is de 3600 zeker weten een betere deal. Er is …Mee eens. Voor 35 euro meer is de 3600 zeker weten een betere deal. Er is geen enkel geval waar dit een goede keuze is.


Nee idd, geen enkel geval. Als je deze CPU wil kopen, doe jezelf de komende jarenlang een plezier en ritsel toch echt nog even 35 euro haha.
Dhr._Jeep06/02/2020 11:29

Behalve dat SiComputers een partij is die ik niemand kan aanraden, is de …Behalve dat SiComputers een partij is die ik niemand kan aanraden, is de 3600 (2 generaties nieuwer) maar 35 euro duurder. Met zo weinig verschil kan je zo'n oude eerste generatie Ryzen echt niet aanraden. Zelfs op een low-end systeem zou ik eerder de 90 euro 3200 aanraden dan deze.



Ik zou de cpu niet aanraden maar toen ik een keer een probleem had met gpu heeft sicomputers het voor mij netjes opgelost. Mijn enigste probleem toen was dat het onderzoeken bijna 6 weken heeft geduurd omdat ze die kaart moesten opsturen. Nadat het duidelijk was dat hij gewoon defect was kon ik gelijk een nieuwe uitkiezen die meteen verzonden is. Sinds het 2 jaar na aanschaf van de gpu was had ik natuurlijk meteen een stuk betere gpu ter vervanging. De vervangende kaart draait nu zelfs nog in een oude pc die ik als media/tvbox gebruik.

Ik praat wel over 6 jaar geleden dus het kan zijn dat het allemaal wat minder is geworden.
Aangepast door: "lolhero" feb 6e
lolhero06/02/2020 12:18

"... sicomputers het voor mij netjes opgelost." "... bijna 6 weken heeft …"... sicomputers het voor mij netjes opgelost." "... bijna 6 weken heeft geduurd"




Ervaringen zijn natuurlijk persoonlijk, de mijne was bijzonder slecht en op Tweakers staan ook voldoende zorgwekkende reviews over deze toko.

Maar goed, denk dat iedereen nu wel snapt dat ie deze CPU iig niet moet halen
1800X is wel erg oud ondertussen. Ook heb je volgens mij meer aan een 3600 voor paar tientjes meer, veel hogere IPC. Ook 2700X was €129 tijdens black friday, dat is de opvolger en was al stuk rapper. Dus niet echt goede aanbieding imo.
Staat voor mij nu dat hij meer dan 300 euro is
Dhr._Jeep06/02/2020 11:29

Behalve dat SiComputers een partij is die ik niemand kan aanraden, is de …Behalve dat SiComputers een partij is die ik niemand kan aanraden, is de 3600 (2 generaties nieuwer) maar 35 euro duurder. Met zo weinig verschil kan je zo'n oude eerste generatie Ryzen echt niet aanraden. Zelfs op een low-end systeem zou ik eerder de 90 euro 3200 aanraden dan deze.



Veel te kort door de bocht. Dit is toch een prima deal voor mensen die hun oude systeem met bv een Ryzen 3 1200 willen upgraden?
Aangepast door: "doncock" feb 6e
Ben ik blij mn 1800x voor 180 onlangs verkocht te hebben(lol)
doncock06/02/2020 14:00

Veel te kort door de bocht. Dit is toch een prima deal voor mensen die hun …Veel te kort door de bocht. Dit is toch een prima deal voor mensen die hun oude systeem met bv een Ryzen 3 1200 willen upgraden?


Nee, persoonlijk vind ik van niet. Zoals hierboven door een andere Pepperaar aangegeven is er eigenlijk geen geval meer waarin je de 1800x kan aanraden. Niet voor deze prijs iig. En wel omdat:

4 euro goedkoper heb je de 2600x. Zou ik eerder die aanraden.
10 euro meer heb je de 2700 voor als je perse 8 ipv 6 cores wil.
En voor 30 piek meer heb je de laatste generatie. 3600. Upgrade-wise zeer inefficient om voor de 1800x te gaan met deze prijs. Kan wel, prima CPU verder maar ik zou het niet aanraden.

Is mijn mening, hoe zie jij dat?
Dhr._Jeep06/02/2020 15:54

Nee, persoonlijk vind ik van niet. Zoals hierboven door een andere …Nee, persoonlijk vind ik van niet. Zoals hierboven door een andere Pepperaar aangegeven is er eigenlijk geen geval meer waarin je de 1800x kan aanraden. Niet voor deze prijs iig. En wel omdat:4 euro goedkoper heb je de 2600x. Zou ik eerder die aanraden. 10 euro meer heb je de 2700 voor als je perse 8 ipv 6 cores wil. En voor 30 piek meer heb je de laatste generatie. 3600. Upgrade-wise zeer inefficient om voor de 1800x te gaan met deze prijs. Kan wel, prima CPU verder maar ik zou het niet aanraden.Is mijn mening, hoe zie jij dat?


Ik ben het hier grotendeels mee eens vooral met de Ryzen 7 2700 dat gewoon regel recht een betere deal is voor het geld. De 3600 is natuurlijk heel krachtig maar er zijn vast mensen die liever een 8C/16T configuratie zouden willen hebben.
Dhr._Jeep06/02/2020 15:54

Nee, persoonlijk vind ik van niet. Zoals hierboven door een andere …Nee, persoonlijk vind ik van niet. Zoals hierboven door een andere Pepperaar aangegeven is er eigenlijk geen geval meer waarin je de 1800x kan aanraden. Niet voor deze prijs iig. En wel omdat:4 euro goedkoper heb je de 2600x. Zou ik eerder die aanraden. 10 euro meer heb je de 2700 voor als je perse 8 ipv 6 cores wil. En voor 30 piek meer heb je de laatste generatie. 3600. Upgrade-wise zeer inefficient om voor de 1800x te gaan met deze prijs. Kan wel, prima CPU verder maar ik zou het niet aanraden.Is mijn mening, hoe zie jij dat?



Het ligt eraan wat je doet met je apparaat. Door de iets hogere kloksnelheid van de 2600x, zal je als gamer meestal voor die CPU gaan(ligt ook aan je favoriete game), maar als je de 8 cores van de 1800x daadwerkelijk gebruikt, b.v. voor videobewerking, dan zou ik voor de 1800x gaan. Daarnaast zijn mensen die oude hardware upgraden vaak gebonden aan een (beperkt) budget, daarom is 8% meer betalen voor een alternatief product dat min of meer hetzelfde presteert, ook niet altijd een optie.

Daarom noem ik het kort door de bocht, want het ligt echt aan wat je ermee doet en hoe je portemonnee ervoor staat.
doncock07/02/2020 09:07

Het ligt eraan wat je doet met je apparaat. Door de iets hogere …Het ligt eraan wat je doet met je apparaat. Door de iets hogere kloksnelheid van de 2600x, zal je als gamer meestal voor die CPU gaan(ligt ook aan je favoriete game), maar als je de 8 cores van de 1800x daadwerkelijk gebruikt, b.v. voor videobewerking, dan zou ik voor de 1800x gaan. Daarnaast zijn mensen die oude hardware upgraden vaak gebonden aan een (beperkt) budget, daarom is 8% meer betalen voor een alternatief product dat min of meer hetzelfde presteert, ook niet altijd een optie. Daarom noem ik het kort door de bocht, want het ligt echt aan wat je ermee doet en hoe je portemonnee ervoor staat.



OK, daarin heb je gelijk. Als je écht maximaal dit bedrag kan uitgeven voor een CPU upgrade én je wil perse de 8 cores/16t hebben, ja dan is deze 1800X een optie.
oud en nu te duur
Plaats reactie
Avatar
@
    Tekst