Deze aanbieding is helaas niet meer beschikbaar
ASUS Chromebook C523
-55° Verlopen

ASUS Chromebook C523

€333 Gratis GratisAsus Shop Aanbiedingen
21
jul 5eVerzending uit Duitsland

Deze aanbieding is verlopen. Hier zijn wat interessante opties voor je:

Normale prijs €479 dus een korting van 30%

ASUS Chromebook C523NA-EJ0053 15.6" FHD NanoEdge display Intel Quad Core Pentium Processor, 4GB RAM, 64GB eMMC, Zilver

  • 15.6 inch FHD 1920x1080 Anti-Glare NanoEdge-scherm met een ultra-smalle rand
  • Het FHD-scherm heeft een scharnier van 180 graden die plat kan worden gelegd om inhoud te delen
  • Intel Quad-Core Pentium N4200-processor (2M cache, maximaal 2,5 GHz)
  • 4 GB DDR3 RAM; 64 GB eMMC-opslag en USB Type-C (Gen 1) en Type-A-poorten
  • Chrome OS - een besturingssysteem van Google
  • Wordt geleverd met ingebouwde virusbeveiliging, updates automatisch, start in seconden op
  • Met de Google Play Store hebt u toegang tot een rijke bibliotheek met apps, games, muziek, enz.
  • 64 GB Ingebouwde opslag voor offline toegang
Community Updates

Groepen

21 Reacties
Is de processor gelijk aan een i3, i5 of i7?
polter05/07/2019 16:02

Is de processor gelijk aan een i3, i5 of i7?


nee, minder.
polter05/07/2019 16:02

Is de processor gelijk aan een i3, i5 of i7?


Nee anders heette die wel i3 eh.... Pentium staat onder de i3
Dan is dit toch niet goedkoop, of mis ik iets?
polter05/07/2019 16:05

Dan is dit toch niet goedkoop, of mis ik iets?


Geen touchscreen, dat had het verschil kunnen maken
polter05/07/2019 16:02

Is de processor gelijk aan een i3, i5 of i7?



Hangt er vanaf, je kunt niet blindelings stellen dat *een* i3 altijd beter is dan *een* Pentium.

Voorbeeld: deze laptop wordt verkocht met een i3-5005U: tweakers.net/pri…tml
Deze i3 is 6% langzamer dan de Pentium N4200 in deze aanbieding:
cpu.userbenchmark.com/Com…957

En zo is een i3-6006U slechts 2% procent langzamer:
cpu.userbenchmark.com/Com…467

Een i5-4200U is slechts 5% sneller:
cpu.userbenchmark.com/Com…742

etc

In de praktijk zul je een paar % verschil niet opmerken.
Aangepast door: "Oheng" jul 5e
polter05/07/2019 16:05

Dan is dit toch niet goedkoop, of mis ik iets?


Ja je mist dat de normale prijs €479 is. dus 90 euro goedkoper...
Aangepast door: "yoyellow" jul 5e
yoyellow05/07/2019 16:16

Ja je mist dat de normale prijs €479 is. dus 90 euro goedkoper...


En er staat 333 euro op die website?
Prijs is 333 euro geeft ie hier aan

Rayan net wat eerder

709941-1RLyx.jpg
Aangepast door: "Spotto" jul 5e
Oheng05/07/2019 16:15

Hangt er vanaf, je kunt niet blindelings stellen dat *een* i3 altijd beter …Hangt er vanaf, je kunt niet blindelings stellen dat *een* i3 altijd beter is dan *een* Pentium.Voorbeeld: deze laptop wordt verkocht met een i3-5005U: https://tweakers.net/pricewatch/1275475/asus-f540la-dm1201t.htmlDeze i3 is 6% langzamer dan de Pentium N4200 in deze aanbieding:https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Pentium-N4200-vs-Intel-Core-i3-5005U/m196248vsm24957En zo is een i3-6006U slechts 2% procent langzamer:https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Pentium-N4200-vs-Intel-Core-i3-6006U/m196248vsm214467Een i5-4200U is slechts 5% sneller: https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Pentium-N4200-vs-Intel-Core-i5-4200U/m196248vs2742etcIn de praktijk zul je een paar % verschil niet opmerken.


Hoewel je gelijk hebt dat het lastiger te zeggen is, krijgt deze processor een PM score van 2028. De i5 die je noemt heeft een score van 3294 (+62%). Dat is toch iets meer dan vijf procent. De i3 van je eerste link, haalt ook een hogere score met 2906 (+43%) en de tweede van 3082 (+52%). Nu zegt een benchmark lang niet alles, maar UB is misschien wel de minst betrouwbare manier van scores vergelijken.
Rayan05/07/2019 16:24

En er staat 333 euro op die website?



Spotto05/07/2019 16:25

Prijs is 333 euro geeft ie hier aanRayan net wat eerder [Afbeelding]


Daar komt helaas nog BTW bij
Aangepast door: "aritmeester" jul 5e
aritmeester05/07/2019 16:35

Daar komt helaas nog BTW bij


Ok that explains ...

Maar dan snap ik niet dat er onder die 333 euro staat dat alle prijzen "inclusief BTW" zijn
Aangepast door: "Rayan" jul 5e
Rayan05/07/2019 16:40

Ok that explains ...


oops, de prijs van 333 is wel inclusief. In het winkelmandje staat de BTW een beetje vreemd aangegeven... Ik heb de prijs aangepast
Sietse05/07/2019 16:32

Hoewel je gelijk hebt dat het lastiger te zeggen is, krijgt deze processor …Hoewel je gelijk hebt dat het lastiger te zeggen is, krijgt deze processor een PM score van 2028. De i5 die je noemt heeft een score van 3294 (+62%). Dat is toch iets meer dan vijf procent. De i3 van je eerste link, haalt ook een hogere score met 2906 (+43%) en de tweede van 3082 (+52%). Nu zegt een benchmark lang niet alles, maar UB is misschien wel de minst betrouwbare manier van scores vergelijken.


Als je kijkt naar de ruwe specs zelf: dan kun je heel simpel zien dat ze vergelijkbaar zijn:
cpu-world.com/Com…tml

De N4200 heeft 2 meer cores, een hogere maximum clock, en meer L1 en L2 cache.
De i3-5005U heeft wél L3 cache en een iets betere GPU.
De vraag is of de N4200 de Turbo modus kan vast houden van 2,5Ghz, dus hoe goed is de koeling?

Bovendien: kijk eens naar je scores: er is amper verschil tussen een i3 en een i5.... Je bewijst mijn punt.
Aangepast door: "Oheng" jul 5e
polter05/07/2019 16:05

Dan is dit toch niet goedkoop, of mis ik iets?



Ja, je mist iets. In dit segment zijn de apparaten normaliter geheel van plastic, ze zijn dik en zwaar en hebben een kleiner formaat. Deze is deels aluminium, vrij smalle bezels en je krijgt een groot 15,6 inch scherm.
Oheng05/07/2019 16:15

Hangt er vanaf, je kunt niet blindelings stellen dat *een* i3 altijd beter …Hangt er vanaf, je kunt niet blindelings stellen dat *een* i3 altijd beter is dan *een* Pentium.Voorbeeld: deze laptop wordt verkocht met een i3-5005U: https://tweakers.net/pricewatch/1275475/asus-f540la-dm1201t.htmlDeze i3 is 6% langzamer dan de Pentium N4200 in deze aanbieding:https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Pentium-N4200-vs-Intel-Core-i3-5005U/m196248vsm24957En zo is een i3-6006U slechts 2% procent langzamer:https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Pentium-N4200-vs-Intel-Core-i3-6006U/m196248vsm214467Een i5-4200U is slechts 5% sneller: https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Pentium-N4200-vs-Intel-Core-i5-4200U/m196248vs2742etcIn de praktijk zul je een paar % verschil niet opmerken.


Waar wil jij nieuw een 4 of 5 serie i3 halen?
Vincent_DeAlwetende05/07/2019 17:30

Waar wil jij nieuw een 4 of 5 serie i3 halen?



Die worden nog steeds volop verkocht, zie mijn linkje hierboven.

Maar die discussie is veel interessanter: want het verschil tussen een 4 serie of een 8 serie, dat scheelt nogal. Bovendien vergelijk je dan appels met appels. Met Passmark zie je ook amper verschil tussen een i3 en een i5 van dezelfde generatie.
Aangepast door: "Oheng" jul 5e
Oheng05/07/2019 17:37

Die worden nog steeds volop verkocht, zie mijn linkje hierboven.Maar die …Die worden nog steeds volop verkocht, zie mijn linkje hierboven.Maar die discussie is veel interessanter: want het verschil tussen een 4 serie of een 8 serie, dat scheelt nogal. Bovendien vergelijk je dan appels met appels. Met Passmark zie je ook amper verschil tussen een i3 en een i5 van dezelfde generatie.


8e gen verpulverd zelfs de 7e gen dus nog meer terugkijken heeft geen zin
Vincent_DeAlwetende05/07/2019 17:43

8e gen verpulverd zelfs de 7e gen dus nog meer terugkijken heeft geen zin



Dat zeg ik. Generaties zijn belangrijker dan Pentium. i3, i5, i7.
Oheng05/07/2019 17:37

Die worden nog steeds volop verkocht, zie mijn linkje hierboven.Maar die …Die worden nog steeds volop verkocht, zie mijn linkje hierboven.Maar die discussie is veel interessanter: want het verschil tussen een 4 serie of een 8 serie, dat scheelt nogal. Bovendien vergelijk je dan appels met appels. Met Passmark zie je ook amper verschil tussen een i3 en een i5 van dezelfde generatie.


De generaties verschillen ook nogal hierboven. De scores die dicht bij elkaar liggen is een 6de generatie i3 tegenover een 4de generatie i5 en dus niet van dezelfde generatie. Pak ik de i5 van de 6de generatie (i5-6200u) kom ik op een score uit die weer ruim 30% hoger ligt dan de i3. Dus ja, na twee generaties mag het wel dat de goedkopere processoren in de buurt komen van de oudere processoren met maar 7% verschil.

Ik gaf je dan ook gelijk dat pentium, i3, en i5 niet alles zegt, maar de scores die je gaf geven wel een erg scheef beeld met marginale verschillen terwijl deze verschillen toch wat groter zijn. De N4200 is echter ook weer een aantal jaartjes oud, dus een nieuwe Pentium is sneller dan een oude i3, maar je moet wel een erg oude i3 pakken wil je dezelfde prestaties krijgen en dan dus nog ouder dan die je noemde.
Plaats reactie
Avatar
@
    Tekst