Deze aanbieding is meer dan 2 weken geleden geplaatst en is mogelijk niet meer beschikbaar.
ASUS ROG Strix Radeon RX 580 TOP edition 8GB
253°

ASUS ROG Strix Radeon RX 580 TOP edition 8GB

50
nov 6e
Super videokaart voor een erg lage prijs nu!
Je krijgt er tijdelijk ook nog 3 maanden een Xbox Game Pass voor PC bij, en óók Borderlands 3 of Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint.

Elders vanaf: 120225.jpg
Community Updates

Groepen

50 Reacties
Leuke kaart!
kevinWest06/11/2019 20:43

Leuke kaart!


Verouderde inefficiënte architectuur. Voor slechts een paar tientjes meer heb je al een 1660 Super die op alle fronten significant beter is.
Of je koopt een 590 voor 190 euro, inclusief 3 maanden Xbox game pass en een game naar keuze.
Bitterkoekje06/11/2019 22:56

Verouderde inefficiënte architectuur. Voor slechts een paar tientjes meer …Verouderde inefficiënte architectuur. Voor slechts een paar tientjes meer heb je al een 1660 Super die op alle fronten significant beter is.


Green team dus?
Vincent_DeAlwetende07/11/2019 00:21

Green team dus?


Neuh, ik koop net wat er op dat moment gunstig is. Is meestal AMD geweest in mijn geval, maar nu zijn die in dit segment gewoon niet competitief.
TissueAndLube06/11/2019 23:22

Of je koopt een 590 voor 190 euro, inclusief 3 maanden Xbox game pass en …Of je koopt een 590 voor 190 euro, inclusief 3 maanden Xbox game pass en een game naar keuze.


ik zat eraan te denken om exact 2 van deze /\ te kopen in crossfire te plaatsen op een 450 tomahawk bordje met een 3700x, denken jullie dat dit (ik heb het alleen over de gpu's) een beetje price/performance is?

Voornamelijk gebruik:
6+ monitor workstation en 1080p gaming (soms), voornamelijk de multi-monitor setup met allemaal 1080p 60/75hz tn,va en ips paneeltjes zonder zeer intensieve video/foto bewerking maar het komt wel sporadisch voor

ps. 450 ondersteunt wel crossfire, maar geen sli; pas vanaf de 470 mobo's en een out of the box 470 met 3xxx ondersteuning kost weer wat meer wat ik dan ook moet meenemen in de totaalprijs. ik ben nog geen betaalbare 470 tegengekomen die cpu-less mobo firm update support heeft voor 3xxx support helaas en weinig webshops bieden mobo firm update aan zover ik weet (gratis of betaalbaar), laat staan icm pepperwaardige acties
Aangepast door: "frozenpk" nov 7e
Bitterkoekje06/11/2019 22:56

Verouderde inefficiënte architectuur. Voor slechts een paar tientjes meer …Verouderde inefficiënte architectuur. Voor slechts een paar tientjes meer heb je al een 1660 Super die op alle fronten significant beter is.


Klopt, maar de RX 580 is een populaire keuze voor budget builds van rond de €500. Die paar tientjes is al minstens 25% bovenop deze prijs.
frozenpk07/11/2019 00:25

ik zat eraan te denken om exact 2 van deze /\ te kopen in crossfire te …ik zat eraan te denken om exact 2 van deze /\ te kopen in crossfire te plaatsen op een 450 tomahawk bordje met een 3700x, denken jullie dat dit (ik heb het alleen over de gpu's) een beetje price/performance is? Voornamelijk gebruik:6+ monitor workstation en 1080p gaming (soms), voornamelijk de multi-monitor setup met allemaal 1080p 60/75hz tn,va en ips paneeltjes zonder zeer intensieve video/foto bewerking maar het komt wel sporadisch voorps. 450 ondersteunt wel crossfire, maar geen sli; pas vanaf de 470 mobo's en een out of the box 470 met 3xxx ondersteuning kost weer wat meer wat ik dan ook moet meenemen in de totaalprijs. ik ben nog geen betaalbare 470 tegengekomen die cpu-less mobo firm update support heeft voor 3xxx support helaas en weinig webshops bieden mobo firm update aan zover ik weet (gratis of betaalbaar), laat staan icm pepperwaardige acties


Crossfire is het nooit waard. Alleen als je er al een hebt en dus een tweede wil. Het is meer iets van vroeger ook, omdat het tegenwoordig niet meer door AMD ondersteund wordt.

Voor dit geld kun je beter een 5700 XT halen. Heeft dezelfde prestaties, en wordt natuurlijk door alle games ondersteund.
Youqi.07/11/2019 00:31

Klopt, maar de RX 580 is een populaire keuze voor budget builds van rond …Klopt, maar de RX 580 is een populaire keuze voor budget builds van rond de €500. Die paar tientjes is al minstens 25% bovenop deze prijs.


210 naar 240 is geen 25%. 200+ is inmiddels gewoon te duur voor een RX 580, zeker sinds de komst van de 1660 Super.
Youqi.07/11/2019 00:35

Crossfire is het nooit waard. Alleen als je er al een hebt en dus een …Crossfire is het nooit waard. Alleen als je er al een hebt en dus een tweede wil. Het is meer iets van vroeger ook, omdat het tegenwoordig niet meer door AMD ondersteund wordt.Voor dit geld kun je beter een 5700 XT halen. Heeft dezelfde prestaties, en wordt natuurlijk door alle games ondersteund.


Zover ik kan zien kan deze maar 4 monitoren tegelijkertijd aan; ook al zou het softwarematig het misschien wel aankunnen maar een mst hub aan de dp port hangen vind ik ook weer niet ideaal en splitten naar de integrated hdmi port lijkt me ook niet echt ideaal. Wat denk jij?

Edit: en een mst hub naast de kosten van deze gaat ook wel echt dik in de papieren lopen. En zelfs met alleen splitten naar de integrated mobo port zou nog te weinig porten opleveren
Aangepast door: "frozenpk" nov 7e
Bitterkoekje07/11/2019 00:40

210 naar 240 is geen 25%. 200+ is inmiddels gewoon te duur voor een RX …210 naar 240 is geen 25%. 200+ is inmiddels gewoon te duur voor een RX 580, zeker sinds de komst van de 1660 Super.


Klopt, maar je kunt dus gewoon een RX 580 van €170 halen ipv een 1660 Super voor €240. Wat ik hiermee wil zeggen is dit twee aparte prijsklassen zijn, bestemd voor aparte builds. Een 580 past in een €500 budget, en een 1660S in een €800 budget.

Op PCMR en pcpartpicker zie je deze dus ook voorbijkomen.

Ik ben het overigens met je eens dat deze 580 wel aan de dure kant is.
Aangepast door: "Youqi." nov 7e
frozenpk07/11/2019 00:41

Zover ik kan zien kan deze maar 4 monitoren tegelijkertijd aan; ook al zou …Zover ik kan zien kan deze maar 4 monitoren tegelijkertijd aan; ook al zou het softwarematig het misschien wel aankunnen maar een mst hub aan de dp port hangen vind ik ook weer niet ideaal en splitten naar de integrated hdmi port lijkt me ook niet echt ideaal. Wat denk jij?Edit: en een mst hub naast de kosten van deze gaat ook wel echt dik in de papieren lopen. En zelfs met alleen splitten naar de integrated mobo port zou nog te weinig porten opleveren


Zat te denken of daisy chain werkt, maar ik weet dus niet precies wat voor soort schermen je allemaal hebt. Wil je er overigens wel graag mee helpen.
Voor deze prijs heb ik een 1070 gekocht die significant beter is scoort 36% hoger in benchmark
WibeLeij07/11/2019 07:09

Voor deze prijs heb ik een 1070 gekocht die significant beter is scoort …Voor deze prijs heb ik een 1070 gekocht die significant beter is scoort 36% hoger in benchmark


Maar deze is wel nieuw en niet tweedehands. Sommige mensen wensen nu liever nieuw en volledige garantie.
Youqi.07/11/2019 01:04

Zat te denken of daisy chain werkt, maar ik weet dus niet precies wat voor …Zat te denken of daisy chain werkt, maar ik weet dus niet precies wat voor soort schermen je allemaal hebt. Wil je er overigens wel graag mee helpen.


Helaas geen Daisy chain op deze monitoren, was anders idd wel een goed idee geweest
Vette dikke min. Rx580 is prima maar niet voor deze prijs.
frozenpk07/11/2019 00:25

ik zat eraan te denken om exact 2 van deze /\ te kopen in crossfire te …ik zat eraan te denken om exact 2 van deze /\ te kopen in crossfire te plaatsen op een 450 tomahawk bordje met een 3700x, denken jullie dat dit (ik heb het alleen over de gpu's) een beetje price/performance is? Voornamelijk gebruik:6+ monitor workstation en 1080p gaming (soms), voornamelijk de multi-monitor setup met allemaal 1080p 60/75hz tn,va en ips paneeltjes zonder zeer intensieve video/foto bewerking maar het komt wel sporadisch voorps. 450 ondersteunt wel crossfire, maar geen sli; pas vanaf de 470 mobo's en een out of the box 470 met 3xxx ondersteuning kost weer wat meer wat ik dan ook moet meenemen in de totaalprijs. ik ben nog geen betaalbare 470 tegengekomen die cpu-less mobo firm update support heeft voor 3xxx support helaas en weinig webshops bieden mobo firm update aan zover ik weet (gratis of betaalbaar), laat staan icm pepperwaardige acties


Volgens mij heeft de RX5700 XT Taichi 6 display outputs. Misschien kun je die nog overwegen.
frozenpk07/11/2019 08:00

Helaas geen Daisy chain op deze monitoren, was anders idd wel een goed …Helaas geen Daisy chain op deze monitoren, was anders idd wel een goed idee geweest


Zover ik weet heb je 'maar' vijf mogelijke opties:

1) Eyefinity met MST Hubs gezien er zover ik kon vinden geen kaarten meer zijn zoals vroeger de HD 5870 met zes actieve aansluitingen, maar dat is vrij prijzig bij elkaar.

2) FirePro kaart, maar dan moet je goed kijken of het gaat lukken boven vier schermen en gamen gaat er niet zo goed mee samen. Bijvoorbeeld de W600 kon het, maar tegenwoordig lijkt het er ook minder op.

3) Andere DP to Dual HDMI/DVI hubs van zo'n €30,- per stuk, maar dan moeten je monitors over DVI/HDMI beschikken, plus ik heb nooit geprobeerd om drie van die kabels aan één videokaart te hangen.

4) Of toch met CFX aan de gang. @Youqi. gaf aan dat ze niet meer ondersteund worden, maar buiten games is de ondersteuning naar mijn ervaring prima. Voor meerdere schermen in ieder geval wel. Je krijgt alleen geen 'dubbele' prestaties of dubbel geheugen wat sommige denken of verwachten. Dus gamen gaat niet op zes schermen gelijktijdig.

5) Net als mij overstappen naar een Intel systeem met integrated graphics. Die kun je dan gebruiken voor twee schermen en dan een losse videokaart voor vier schermen. Heeft uiteraard ook nadelen, zoals geheugen wat ook deels naar je integrated graphics gaat. Groot voordeel voor mij was toch het stroomverbruik en daarbij ook het geluid van het systeem.

Al bij al zit je met een lastige keuze en heb je weinig optimale situaties als je één videokaart wilt gebruiken voor zes schermen en je ook nog wilt gamen op 1920x1080. Ik ben benieuwd als je de oplossing hebt wat het gaat zijn.
lars.vandevrede07/11/2019 08:46

Volgens mij heeft de RX5700 XT Taichi 6 display outputs. Misschien kun je …Volgens mij heeft de RX5700 XT Taichi 6 display outputs. Misschien kun je die nog overwegen.


Wow, je hebt gelijk. Kan dus opgelost worden met één kaart. Wel een beetje afhankelijk van de aansluitingen van de monitors, maar dat is ook nog anders op te lossen.
Hille_G07/11/2019 08:08

Vette dikke min. Rx580 is prima maar niet voor deze prijs.


Mee eens. RX 580 is een prima kaart, maar die van mij was €135,- voor de 4GB model. Heb een Vega 56 gekocht voor €231,- (ook de Asus Strix variant). Deze kaart zit dus bijna tegen de Vega aan, maar haalt het gewoon niet in prestaties.
Plaats reactie
Avatar
@
    Tekst