Deze aanbieding is meer dan 2 weken geleden geplaatst en is mogelijk niet meer beschikbaar.
Crucial MX500 Bij Amazon NL 250GB voor 34,93 euro
194°

Crucial MX500 Bij Amazon NL 250GB voor 34,93 euro

€34,93€39-10% Gratis GratisAmazon.nl Aanbiedingen
21
194°
Crucial MX500 Bij Amazon NL 250GB voor 34,93 euro
Geplaatst op 18e sep 2020
Crucial MX500 Bij Amazon NL 250GB voor 34,93 euro.

De laagste PW prijs tot dusver. Relatief ongunstig vanwege kleine opslag.

2,5 inch SATA
250GB
1,8 miljoen uur MTBF
3d v-nand (TLC)
560MB/s lezen 95.000 IOPS
510MB/s schrijven 90.000 IOPS

PW en Info:
tweakers.net/pri…tml

160933.jpg
Community Updates
21 Reacties
De Kingston A2000 NVMe m.2 SSD heeft ongeveer dezelfde prijs: tweakers.net/pri…tml
Oheng18/09/2020 16:09

De Kingston A2000 NVMe m.2 SSD heeft ongeveer dezelfde prijs: …De Kingston A2000 NVMe m.2 SSD heeft ongeveer dezelfde prijs: https://tweakers.net/pricewatch/1439054/kingston-a2000-250gb.html


Is toch een andere schijf met andere aansluiting? Misschien even als nieuwe aanbieding posten..
Kan je beter €15 meer uitgeven voor een 500gb ssd, kun je tenminsts meer op kwijt dan windows
Jaimy_02618/09/2020 17:55

Kan je beter €15 meer uitgeven voor een 500gb ssd, kun je tenminsts meer o …Kan je beter €15 meer uitgeven voor een 500gb ssd, kun je tenminsts meer op kwijt dan windows


Kun je mij misschien Windows 20 doorsturen dan? Voor zover ik weet neemt Windows 10 echt maximaal 50gb in beslag... Nog wat software er bovenop zit je op 100 dan heb je nog 150 over?
Jaimy_02618/09/2020 17:55

Kan je beter €15 meer uitgeven voor een 500gb ssd, kun je tenminsts meer o …Kan je beter €15 meer uitgeven voor een 500gb ssd, kun je tenminsts meer op kwijt dan windows


Dat kost slechts 1 euro extra, alleen heb je dan wel een hele slechte SDD waarvan de echte snelheid maar 40 MB/s is.
nl.pepper.com/aan…299
Jaimy_02618/09/2020 17:55

Kan je beter €15 meer uitgeven voor een 500gb ssd, kun je tenminsts meer o …Kan je beter €15 meer uitgeven voor een 500gb ssd, kun je tenminsts meer op kwijt dan windows


Maar die is dan op amazon dan toch 26 euro duurder? 61-35 = 26 ?
Aangepast door: "Rob_O" sep 18e
DT-Fox18/09/2020 18:03

Dat kost slechts 1 euro extra, alleen heb je dan wel een hele slechte SDD …Dat kost slechts 1 euro extra, alleen heb je dan wel een hele slechte SDD waarvan de echte snelheid maar 40 MB/s is.https://nl.pepper.com/aanbiedingen/adata-ultimate-su630-480gb-ssd-160299


Daar gaan we weer in het zwart en wit, met allerhande kwalificaties zonder back-up van enige data...
Graag even een nette benchmark vermelden! Want kennelijk praat je over sequential write nadat na ca. 10Gb de SLC-buffer is opgebruikt Ik zie dan bij de hiervoor genoemde use-cases dan vooralsnog geen probleem optreden of je nu deze of die ander gebruikt. Enige is dat de TBW relatief de helft is (allebei 100TB, terwijl dit 250GB is en die van Adata 500GB).

Maar mocht je echt de data willen: ik heb hier beide schijven (500GB versies) liggen, weliswaar via UASP. Dus mocht je een benchmark weten, dan ben ik meer dan bereid die voor je te draaien...
Aangepast door: "JWvdVeer" sep 18e
JWvdVeer18/09/2020 20:27

Daar gaan we weer in het zwart en wit, met allerhande kwalificaties zonder …Daar gaan we weer in het zwart en wit, met allerhande kwalificaties zonder back-up van enige data... Graag even een nette benchmark vermelden! Want kennelijk praat je over sequential write nadat na ca. 10Gb de SLC-buffer is opgebruikt Ik zie dan bij de hiervoor genoemde use-cases dan vooralsnog geen probleem optreden of je nu deze of die ander gebruikt. Enige is dat de TBW relatief de helft is (allebei 100TB, terwijl dit 250GB is en die van Adata 500GB).Maar mocht je echt de data willen: ik heb hier beide schijven (500GB versies) liggen, weliswaar via UASP. Dus mocht je een benchmark weten, dan ben ik meer dan bereid die voor je te draaien...


Ik heb ze wel echt beide in bezit en in mijn geval ook gewoon even gebenched (is ook online te vinden), dus je kan wel weer een groot drama beginnen maar het gaat weer nergens over.
DT-Fox18/09/2020 20:36

Ik heb ze wel echt beide in bezit en in mijn geval ook gewoon even …Ik heb ze wel echt beide in bezit en in mijn geval ook gewoon even gebenched (is ook online te vinden), dus je kan wel weer een groot drama beginnen maar het gaat weer nergens over.


Wel, dan ben ik ontzettend benieuwd naar de data. Want de enige openbare benchmark waarin de schijven head-to-head vergelijken worden, die ik tot op heden heb gezien is de PassMark: harddrivebenchmark.net/hdd…572 en harddrivebenchmark.net/hdd…177. Daar komt de Crucial zeker beter in uit, maar de vraag is of de SU630 het 'slecht' doet omdat alle nuance mist. Want zonder er een drama van te maken, slaan dat soort kwalificaties een discussie of werkelijke overweging dood. Zeker voor een lees-intensieve use-case (bijv. het opslaan voor eeuwig van je foto's) hoeft een QLC-schijf helemaal geen slechte overweging zijn en is de PassMark-score waardeloos om dit op te beoordelen. Dus ik zie uit naar die online data!
JWvdVeer18/09/2020 20:49

Wel, dan ben ik ontzettend benieuwd naar de data. Want de enige openbare …Wel, dan ben ik ontzettend benieuwd naar de data. Want de enige openbare benchmark waarin de schijven head-to-head vergelijken worden, die ik tot op heden heb gezien is de PassMark: https://www.harddrivebenchmark.net/hdd.php?hdd=ADATA SU630&id=22572 en https://www.harddrivebenchmark.net/hdd.php?hdd=CT1000MX500SSD1&id=15177. Daar komt de Crucial zeker beter in uit, maar de vraag is of de SU630 het 'slecht' doet omdat alle nuance mist. Want zonder er een drama van te maken, slaan dat soort kwalificaties een discussie of werkelijke overweging dood. Zeker voor een lees-intensieve use-case (bijv. het opslaan voor eeuwig van je foto's) hoeft een QLC-schijf helemaal geen slechte overweging zijn en is de PassMark-score waardeloos om dit op te beoordelen. Dus ik zie uit naar die online data!


Waarom niet zelf even benchen wanneer je ze toch beide in huis hebt, je bent toch niet lui of zo, LOL....
Maar je hebt nog steeds gelijk hoor, QLC is echt de beste techniek
Pollywhopper18/09/2020 17:12

Is toch een andere schijf met andere aansluiting? Misschien even als …Is toch een andere schijf met andere aansluiting? Misschien even als nieuwe aanbieding posten..



Nah, prijs is niet bijzonder genoeg. Ik noem het alleen even omdat de A2000 vrijwel dezelfde prijs heeft.
DT-Fox18/09/2020 21:21

Waarom niet zelf even benchen wanneer je ze toch beide in huis hebt, je …Waarom niet zelf even benchen wanneer je ze toch beide in huis hebt, je bent toch niet lui of zo, LOL.... Maar je hebt nog steeds gelijk hoor, QLC is echt de beste techniek


Je hebt helemaal gelijk... Met op de persoon te spelen en one-liners help je mede-pepperaars het beste! Daarnaast staat internet stampensvol met benchmarks van beide schijven, met name ook de SU630... (niet dus). En als ze al door jou gebenchmarked zijn (wat ik overigens betwijfel; net als dat ik betwijfel dat je beide schijven hebt, want waarom zou je ze aanschaffen als je het bij voorbaat een slechte techniek vindt?) dan kan het beter nog een keer onder suboptimale omstandigheden over UASP... Dank voor de constructieve en genuanceerde instelling! En gaat over tot de orde van de dag...

Verder mooie deal, @DT-Fox!
Hoewel ik eerlijk gezegd deze aan mijn voorbij zou laten gaan. Ben eens met @Jaimy_026 dat 250GB wel wat krap bemeten is. Daarnaast heb ik al een paar keer aanbiedingen langs zien komen recent van de MX500 500GB van €45-50. Gezien die tevens ook nog eens wat sneller is, zou ik geduld betrachten als ik niet nu een SDD nodig had...
Daarnaast blijf ik bij gebrek aan betere data bij het punt dat ook de ADATA SU630 een overweging waard is, vooral ook voor laag intensief gebruik met hoge lees/schrijf-ratio (waar bijna alle normale consument computer-/laptopgebruik onder valt).
JWvdVeer18/09/2020 21:45

Je hebt helemaal gelijk... Met op de persoon te spelen en one-liners help …Je hebt helemaal gelijk... Met op de persoon te spelen en one-liners help je mede-pepperaars het beste! Daarnaast staat internet stampensvol met benchmarks van beide schijven, met name ook de SU630... (niet dus). En als ze al door jou gebenchmarked zijn (wat ik overigens betwijfel; net als dat ik betwijfel dat je beide schijven hebt, want waarom zou je ze aanschaffen als je het bij voorbaat een slechte techniek vindt?) dan kan het beter nog een keer onder suboptimale omstandigheden over UASP... Dank voor de constructieve en genuanceerde instelling! En gaat over tot de orde van de dag...Verder mooie deal, @DT-Fox!Hoewel ik eerlijk gezegd deze aan mijn voorbij zou laten gaan. Ben eens met @Jaimy_026 dat 250GB wel wat krap bemeten is. Daarnaast heb ik al een paar keer aanbiedingen langs zien komen recent van de MX500 500GB van €45-50. Gezien die tevens ook nog eens wat sneller is, zou ik geduld betrachten als ik niet nu een SDD nodig had... :DDaarnaast blijf ik bij gebrek aan betere data bij het punt dat ook de ADATA SU630 een overweging waard is, vooral ook voor laag intensief gebruik met hoge lees/schrijf-ratio (waar bijna alle normale consument computer-/laptopgebruik onder valt).


TLDR, zal best wel weer een mooi promotie verhaal zijn voor QLC.....
DT-Fox18/09/2020 21:50

TLDR, zal best wel weer een mooi promotie verhaal zijn voor QLC..... …TLDR, zal best wel weer een mooi promotie verhaal zijn voor QLC.....


Nee, in tegenstelling tot wat vermoed wordt van andere pepperaars, heb ik geen aandelen in flash Maar ik houd wel van harde data in plaats van slap gepraat, vaak ook nog too-short-to-be-taken-seriously
Aangepast door: "JWvdVeer" sep 18e
JWvdVeer18/09/2020 21:45

Je hebt helemaal gelijk... Met op de persoon te spelen en one-liners help …Je hebt helemaal gelijk... Met op de persoon te spelen en one-liners help je mede-pepperaars het beste! Daarnaast staat internet stampensvol met benchmarks van beide schijven, met name ook de SU630... (niet dus). En als ze al door jou gebenchmarked zijn (wat ik overigens betwijfel; net als dat ik betwijfel dat je beide schijven hebt, want waarom zou je ze aanschaffen als je het bij voorbaat een slechte techniek vindt?) dan kan het beter nog een keer onder suboptimale omstandigheden over UASP... Dank voor de constructieve en genuanceerde instelling! En gaat over tot de orde van de dag...Verder mooie deal, @DT-Fox!Hoewel ik eerlijk gezegd deze aan mijn voorbij zou laten gaan. Ben eens met @Jaimy_026 dat 250GB wel wat krap bemeten is. Daarnaast heb ik al een paar keer aanbiedingen langs zien komen recent van de MX500 500GB van €45-50. Gezien die tevens ook nog eens wat sneller is, zou ik geduld betrachten als ik niet nu een SDD nodig had... :DDaarnaast blijf ik bij gebrek aan betere data bij het punt dat ook de ADATA SU630 een overweging waard is, vooral ook voor laag intensief gebruik met hoge lees/schrijf-ratio (waar bijna alle normale consument computer-/laptopgebruik onder valt).



Mensen die een MX500 kopen, doen dat vermoedelijk vanwege de hogere betrouwbaarheid (de BX500 is goedkoper).
En QLC heeft nu eenmaal hetzelfde probleem als met de overgang van MLC naar TLC: vermindere betrouwbaarheid.

De Adata is wel een leuke goedkope SSD hoor. En sinds kort heeft Adata ook een SSD tool, dus dat is ook geen beletsel meer.
De flash geheugen van Adata komen bij Hynix or Micron vandaan IIRC.
Oheng18/09/2020 22:15

Mensen die een MX500 kopen, doen dat vermoedelijk vanwege de hogere …Mensen die een MX500 kopen, doen dat vermoedelijk vanwege de hogere betrouwbaarheid (de BX500 is goedkoper).En QLC heeft nu eenmaal hetzelfde probleem als met de overgang van MLC naar TLC: vermindere betrouwbaarheid.De Adata is wel een leuke goedkope SSD hoor. En sinds kort heeft Adata ook een SSD tool, dus dat is ook geen beletsel meer.De flash geheugen van Adata komen bij Hynix or Micron vandaan IIRC.


Volledig mee eens
Aan de andere kant is TLC nu mainstream geaccepteerd en zijn er verschillende schijven die met QLC een aanzienlijk hogere gegarandeerde TBW hebben dan menige TLC-schijven. En dat je ook bij TLC-schijven over tijd ziet dat de betrouwbaarheid toenam, wat ik me ook goed voor kan stellen van de komende generaties QLC-schijven. Het hele punt van mijn reacties is dat je niet zwart-wit op QLC vs. TLC kunt zeggen dat het één beter is dan het ander. Maar dat je op basis van de data moet kijken naar het beoogde gebruik van de schijf. (Daarnaast vraag ik me af of je werkelijk een TBW van >100TB nodig hebt op een gemiddelde laptop voor gemiddeld gebruik: ik gebruik mijn laptop dagelijks minimaal zo'n 3u en heb nu na drie jaar zo'n 8TB in de SMART staan).
JWvdVeer18/09/2020 21:58

Nee, in tegenstelling tot wat vermoed wordt van andere pepperaars, heb ik …Nee, in tegenstelling tot wat vermoed wordt van andere pepperaars, heb ik geen aandelen in flash Maar ik houd wel van harde data in plaats van slap gepraat, vaak ook nog too-short-to-be-taken-seriously


Nou laat maar zien dan...
Oheng18/09/2020 22:15

Mensen die een MX500 kopen, doen dat vermoedelijk vanwege de hogere …Mensen die een MX500 kopen, doen dat vermoedelijk vanwege de hogere betrouwbaarheid (de BX500 is goedkoper).En QLC heeft nu eenmaal hetzelfde probleem als met de overgang van MLC naar TLC: vermindere betrouwbaarheid.De Adata is wel een leuke goedkope SSD hoor. En sinds kort heeft Adata ook een SSD tool, dus dat is ook geen beletsel meer.De flash geheugen van Adata komen bij Hynix or Micron vandaan IIRC.


Buiten de buffer is de Adata echt bizar langzaam. Voor mensen die veel schuiven met data is dat wel echt van belang. De meeste consumenten zullen er niet snel mee te maken krijgen maar wanneer je SSD nog maar 40 MB/s doet ga je het ding en de kostprijs wel echt verfoeien....

De Adata Tool kan geen eigen SSD's vinden die zijn aangesloten via USB3 en de software is veelal derde partij gratis spul.
DT-Fox18/09/2020 22:33

Buiten de buffer is de Adata echt bizar langzaam. Voor mensen die veel …Buiten de buffer is de Adata echt bizar langzaam. Voor mensen die veel schuiven met data is dat wel echt van belang. De meeste consumenten zullen er niet snel mee te maken krijgen maar wanneer je SSD nog maar 40 MB/s doet ga je het ding en de kostprijs wel echt verfoeien....De Adata Tool kan geen eigen SSD's vinden die zijn aangesloten via USB3 en de software is veelal derde partij gratis spul.



Kan allemaal waar zijn, maar bijv. Crucial kan ook hun eigen SSD's niet vinden via USB.
JWvdVeer18/09/2020 22:41

Volledig mee eens Aan de andere kant is TLC nu mainstream geaccepteerd …Volledig mee eens Aan de andere kant is TLC nu mainstream geaccepteerd en zijn er verschillende schijven die met QLC een aanzienlijk hogere gegarandeerde TBW hebben dan menige TLC-schijven. En dat je ook bij TLC-schijven over tijd ziet dat de betrouwbaarheid toenam, wat ik me ook goed voor kan stellen van de komende generaties QLC-schijven. Het hele punt van mijn reacties is dat je niet zwart-wit op QLC vs. TLC kunt zeggen dat het één beter is dan het ander. Maar dat je op basis van de data moet kijken naar het beoogde gebruik van de schijf. (Daarnaast vraag ik me af of je werkelijk een TBW van >100TB nodig hebt op een gemiddelde laptop voor gemiddeld gebruik: ik gebruik mijn laptop dagelijks minimaal zo'n 3u en heb nu na drie jaar zo'n 8TB in de SMART staan).



TBW is slechts een plakkertje wat de fabrikant erop plakt. Want feitelijk zijn er slechts 6 flash fabrikanten: Micron, Intel, Toshiba, Hynix, WD en Samsung. De TBW die de SSD fabrikanten opgeven varieren enorm.
Voor de rest is het het Heisenberg onzekerheids principe dat een fundamenteel probleem is. Met kleinere procedé heb je meer lek uit de flashcellen. Kun je oplossen door de flashcellen vaker te kopieren, maar het is een feit dat dit probleem telkens groter wordt.
Plaats reactie
Avatar
@
    Tekst