Deze aanbieding is helaas niet meer beschikbaar
Datacolor SpyderX Elite van €279 voor €199. Schermkalibratie
176° Verlopen

Datacolor SpyderX Elite van €279 voor €199. Schermkalibratie

€199€279-29% Gratis GratisCoolblue Aanbiedingen
11
jan 13e

Deze aanbieding is verlopen. Hier zijn wat interessante opties voor je:

Kalibratie voor je scherm, zeer belangrijk voor fotografen of ieder ander die perfecte kleuren wil. Je kalibreert het scherm van jouw computer of laptop binnen 2 tot 3 minuten met het Datecolor SpyderX Elite kalibratiesysteem. Op die manier is je beeldscherm kleurecht. Het systeem biedt onbeperkte instellingsmogelijkheden voor de kalibratie, zodat je jouw beeldscherm volledig naar eigen wens aanpast. Je gebruikt de StudioMatch functie om een algemeen kalibratie profiel te maken, dat je deelt met andere beeldschermen of projectoren. Als je de foto gaat afdrukken of op een ander scherm wilt bekijken, zorgt Soft Proof ervoor dat je hetzelfde resultaat krijgt als je hebt ingesteld met je kalibratiesysteem. Met de analysefunctie vergelijk je de kleuren van verschillende schermen met elkaar. Zo zie je waarin de schermen afwijken van elkaars weergave. Het kalibratiesysteem geeft een waarschuwing als het omgevingslicht verandert en je opnieuw moet kalibreren.


131559.jpg



131559.jpg



131559.jpg



131559.jpg
Community Updates
Als je op een link klikt en/of iets bestelt, ontvangt Pepper.com mogelijk een betaling van de verkoper. Dit heeft geen enkele invloed op het besluit om een aanbieding wel of niet te plaatsen. Kijk voor meer informatie op de FAQ en Over Ons pagina.

Groepen

11 Reacties
De spyder x pro ook een mooie prijs bij coolblue 129 ipv 179 bij kamera Express
coolblue.nl/pro…BwE
2 tot 3 minuten... Mijn Spyder doet er eerder 2 tot 3 kwartier over als hij dat al haalt...

ray11213/01/2020 08:23

De spyder x pro ook een mooie prijs bij coolblue 129 ipv 179 bij kamera …De spyder x pro ook een mooie prijs bij coolblue 129 ipv 179 bij kamera Expresshttps://www.coolblue.nl/product/829197/datacolor-spyderx-pro.html?cmt=c_a,cp_6445402999,a_74375619342,t_pla-787513478560,n_g,d_m&gclid=CjwKCAiApOvwBRBUEiwAcZGdGIfuUzLtSYR6x_lyUj3KujSSR2ukwSykaHpOKsR57RiorGYW1KBq2BoC5EwQAvD_BwE


Dat is ook een zeer leuke prijs. Vooral omdat er geen verschil in zit in de kastjes zover ik weet. Gebruik je software zoals DisplayCAL, dan maakt het dus weinig verschil uit.
Volgens mij voornamelijk "ik ken het niet dus ik moet het niet" minnetjes.

Hiermee calibreer je een beeldscherm. Zo weet je zeker dat je scherm bijvoorbeeld niet te rood is ingesteld.

Lever je drukwerk aan dan zorg je zo dat het er ook uit komt te zien als op jouw scherm.
Bouw je websites of bewerk je foto's? Wel fijn dat jouw scherm kleurecht is.
Voor privé gebruik het geld niet waard maar als je enigzins professioneel wil lijken ontkom je hier niet aan.


De prijs is ook erg goed, dus het is zeker een goede spot.
In DE vanaf 266,-. In NL vanaf 279,-.

Link: Tweakers pricewatch


Maar goed parels voor de zwijnen vrees ik.
VeXtreme13/01/2020 08:29

Bouw je websites of bewerk je foto's?


Niet helemaal mee eens. bouw je software (websites of andere dingen), moet je er ook van uitgaan dat de gebruikers de meest waardeloze kleurweergave heeft op het systeem en er dan alsnog goed uitziet en niet dat o.a. tekst onleesbaar is. Een klein percentage van gebruikers heeft natuurgetrouwe kleuren, vooral omdat gebruikers tegenwoordig (over)gesatureerde kleuren willen. Dus een monitor met vreselijke instellingen is dan ook wenselijk.

Maar goed, als je het scherm gekalibreerd heb, kun je ook presets/profiles genereren met verkeerde kleurweergave en deze inladen om te testen.
Ik zie gewoon een prijs van 279,- hoor..
Sietse13/01/2020 09:11

Niet helemaal mee eens. bouw je software (websites of andere dingen), moet …Niet helemaal mee eens. bouw je software (websites of andere dingen), moet je er ook van uitgaan dat de gebruikers de meest waardeloze kleurweergave heeft op het systeem en er dan alsnog goed uitziet en niet dat o.a. tekst onleesbaar is. Een klein percentage van gebruikers heeft natuurgetrouwe kleuren, vooral omdat gebruikers tegenwoordig (over)gesatureerde kleuren willen. Dus een monitor met vreselijke instellingen is dan ook wenselijk.Maar goed, als je het scherm gekalibreerd heb, kun je ook presets/profiles genereren met verkeerde kleurweergave en deze inladen om te testen.



Jij beweert dat als je géén goede kleurenkwaliteit levert als sitebouwer, of slechte kleurinfo aanbied bij de drukker, dit beter is voor de gemiddelde gebruiker/ klant?

Dit wordt dezelfde soort discussie als bij de Hue Go ben ik bang.

Er zijn mensen die weigeren te geloven dat ánderen een product wél mooi, wél nuttig of wél het geld waard kunnen vinden als zíj dat zelf niet vinden.
Ongelofelijk.
Aangepast door: "Wullum" jan 13e
Bij mij is ie terug 279
Wullum13/01/2020 09:35

Jij beweert dat als je géén goede kleurenkwaliteit levert als sitebouwer, …Jij beweert dat als je géén goede kleurenkwaliteit levert als sitebouwer, of slechte kleurinfo aanbied bij de drukker, dit beter is voor de gemiddelde gebruiker/ klant?Dit wordt dezelfde soort discussie als bij de Hue Go ben ik bang.Er zijn mensen die weigeren te geloven dat ánderen een product wél mooi, wél nuttig of wél het geld waard kunnen vinden. Ongelofelijk.


Ik snap je opmerking denk ik niet, want dat beweer ik zeker niet. Data aanleveren aan een drukker staat er sowieso buiten, werk je met een drukker moet je scherm zeker gekalibreerd zijn. En dat is zelfs niet eenmalig, maar continue afhankelijk van o.a licht en kleurtemperatuur van omgeving.

Het gaat erom dat je niet kunt vertrouwen op een site als je hem enkel test met een gekalibreerd scherm. Op zo'n scherm ziet het er vaak prachtig uit, maar een klein percentage van de mensen heeft daadwerkelijk een gekalibreerd scherm en vaak zie je dat kleuren zoals geel of groen niet duidelijk zijn op een scherm van de gemiddelde gebruiker en dus zelfs onleesbaar.

Dus prachtig dat je een scherm kalibreert als software bouwer, maar test ook vooral met een slechte kleuren preset was mijn opmerking.

En voor het geval het niet duidelijk was in mijn eerdere comment, ook ik kalibreer mijn schermen en heb deze aanbieding ook een plus gegeven. Het is enkel een ervaringspunt dat je een programma maakt en dat je uiteindelijk krijgt te horen dat het niet goed werkt en dat je dan bij een klant komt en compleet andere dingen ziet op het scherm.
Let op! De software moet geïnstalleerd staan. Niet geschikt voor tv of beamer. (Kwam ik zelf later achter)
Sietse13/01/2020 10:21

Ik snap je opmerking denk ik niet, want dat beweer ik zeker niet. Data …Ik snap je opmerking denk ik niet, want dat beweer ik zeker niet. Data aanleveren aan een drukker staat er sowieso buiten, werk je met een drukker moet je scherm zeker gekalibreerd zijn. En dat is zelfs niet eenmalig, maar continue afhankelijk van o.a licht en kleurtemperatuur van omgeving.Het gaat erom dat je niet kunt vertrouwen op een site als je hem enkel test met een gekalibreerd scherm. Op zo'n scherm ziet het er vaak prachtig uit, maar een klein percentage van de mensen heeft daadwerkelijk een gekalibreerd scherm en vaak zie je dat kleuren zoals geel of groen niet duidelijk zijn op een scherm van de gemiddelde gebruiker en dus zelfs onleesbaar.Dus prachtig dat je een scherm kalibreert als software bouwer, maar test ook vooral met een slechte kleuren preset was mijn opmerking.En voor het geval het niet duidelijk was in mijn eerdere comment, ook ik kalibreer mijn schermen en heb deze aanbieding ook een plus gegeven. Het is enkel een ervaringspunt dat je een programma maakt en dat je uiteindelijk krijgt te horen dat het niet goed werkt en dat je dan bij een klant komt en compleet andere dingen ziet op het scherm.


Ook bij software/sites is dit van belang.
Bij andere zal het zeker ook afwijken, dat gaat echter meerdere kanten op. Bij sommige vraag je jezelf af hoe ze het niet kunnen zien zo erg de instelling is.

Het is dus zeker van belang dat jouw scherm goed is. Dan heb je de beste basis.


Dit staat voor mij compleet los van de toegankelijkheid. Ook met shit instellingen, slecht licht, kleurenblind of zelfs volledig blind moet je site gewoon werken.

Met een Spider richt je je meer op de optimale weergave.
Plaats reactie
Avatar
@
    Tekst