Deze aanbieding is helaas niet meer beschikbaar
LG 55UM7000PLC - 4K TV
539° Verlopen

LG 55UM7000PLC - 4K TV

€416,19€469-11% Gratis GratisBol.com Aanbiedingen
21
dec 18e 2019

Deze aanbieding is verlopen. Hier zijn wat interessante opties voor je:

Volgens tweakers laagste prijs elders €469,-. Via bol.com toch gevonden voor €435,- en zelfs €416,19.

Lijkt mij een goedkope TV voor een 55"..
Community Updates

Groepen

21 Reacties
Nice!!
50 Hz...
Ze doen er nog een schepje boven op
theprofessional18/12/2019 23:15

50 Hz...


Voor enkel nederlandse TV programmering is dat prima, toch? Je kan niet veel eisen voor zo'n prijs lijkt me.
Goede deal! Werkt cashback?
Saiko19/12/2019 10:41

Goede deal! Werkt cashback?


Welke cashback, kan niets vinden bij Samsung.
Bij de specificaties zie ik onderstaande staan
4K: - / 2K: via USB und HDMI (bei 50 FPS)

Betekent dit dat als je iets aansluit via usb en hdmi 4k niet werkt?
Deze tv maar dan de duurdere versie was 399 de afgelopen weken of lager bij diverse aanbieders. De 7000 is de minst goede uit de serie. Zo'n goede deal is dit niet.
Avatar
Verwijderd44975
Schepje19/12/2019 07:14

Voor enkel nederlandse TV programmering is dat prima, toch? Je kan niet …Voor enkel nederlandse TV programmering is dat prima, toch? Je kan niet veel eisen voor zo'n prijs lijkt me.


Ja, voor meer dan dat zelfs. In theorie is het hoe hoger de hz (refresh rate), hoe minder judder (stotter) en blur (vervaging) je zult zien in de bron. Tv’s met een hoge hz kunnen dit verhelpen, maar zijn uiteindelijk ook afhankelijk van de hz-hoeveelheid ofwel het aantal fps (frames) van de bron.

Het aanbod van bijna alle content is max. 50 of 60fps en veel recente 60hz tv's kunnen ook 24fps-materiaal (films & series) zonder stotter (motion-judder) tonen door het paneel op 48fps aan te sturen (deze LG ook). Een 120hz tv kan dit alleen altijd door elke frame 5 keer te herhalen (5x24). Met meer hz heb je ook meer motion-controle doordat je in de instellingen motion-interpolatie kunt gebruiken om 24 of 60fps content te laten ogen als 120hz (soap opera effect). Echter zorgt interpolatie weer voor artefacten (beeldproblemen). Daarbij komt dat interpolatie bij 4K-materiaal zelden boven de 50 of 60fps uitkomt door een gebrek aan rekenkracht. Verder kan je momenteel 120fps pc-gamen op 1080p/2160p. Huidige consoles komen vaak niet eens verder dan 30fps en tot maximaal 60fps.

Voor de meeste mensen zal enkel een 120hz tv bezitten dus weinig toegevoegde waard hebben. Behalve als de bron 120fps content aanbiedt of als je meer frames wilt kunnen invoegen met interpolatie (of BFI) en hierbij motion-artefacten voor lief neemt. Daarbij moet men het ook daadwerkelijk aanzetten/gebruiken. Tot slot heeft goede bewegingsscherpte (motion blur) bij snelle beelden (sport) te maken met een lage response tijd en een effectieve black frame insertion (algoritme) en niet met een hoge refresh rate.

Saiko19/12/2019 11:03

Bij de specificaties zie ik onderstaande staan 4K: - / 2K: via USB und …Bij de specificaties zie ik onderstaande staan 4K: - / 2K: via USB und HDMI (bei 50 FPS)Betekent dit dat als je iets aansluit via usb en hdmi 4k niet werkt?


Heeft met High Frame Rate (HFR) ondersteuning te maken, maar daar is nog lang geen content voor en kun je negeren. Daarnaast is het paneel gelimiteerd tot maar 60fps voor HFR (48hz). Kortom mooie gimmick bij de specs. 4K via USB en HDMI werkt gewoon.
Aangepast door: "Verwijderd44975" dec 19e 2019
Verwijderd4497519/12/2019 12:16

Ja, voor meer dan dat zelfs. In theorie is het hoe hoger de hz (refresh …Ja, voor meer dan dat zelfs. In theorie is het hoe hoger de hz (refresh rate), hoe minder judder (stotter) en blur (vervaging) je zult zien in de bron. Tv’s met een hoge hz kunnen dit verhelpen, maar zijn uiteindelijk ook afhankelijk van de hz-hoeveelheid ofwel het aantal fps (frames) van de bron. Het aanbod van bijna alle content is max. 50 of 60fps en veel recente 60hz tv's kunnen ook 24fps-materiaal (films & series) zonder stotter (motion-judder) tonen door het paneel op 48fps aan te sturen (deze LG ook). Een 120hz tv kan dit alleen altijd door elke frame 5 keer te herhalen (5x24). Met meer hz heb je ook meer motion-controle doordat je in de instellingen motion-interpolatie kunt gebruiken om 24 of 60fps content te laten ogen als 120hz (soap opera effect). Echter zorgt interpolatie weer voor artefacten (beeldproblemen). Daarbij komt dat interpolatie bij 4K-materiaal zelden boven de 50 of 60fps uitkomt door een gebrek aan rekenkracht. Verder kan je momenteel 120fps pc-gamen op 1080p/2160p. Huidige consoles komen vaak niet eens verder dan 30fps en tot maximaal 60fps. Voor de meeste mensen zal enkel een 120hz tv bezitten dus weinig toegevoegde waard hebben. Behalve als de bron 120fps content aanbiedt of als je meer frames wilt kunnen invoegen met interpolatie (of BFI) en hierbij motion-artefacten voor lief neemt. Daarbij moet men het ook daadwerkelijk aanzetten/gebruiken. Tot slot heeft goede bewegingsscherpte (motion blur) bij snelle beelden (sport) te maken met een lage response tijd en een effectieve black frame insertion (algoritme) en niet met een hoge refresh rate.Heeft met High Frame Rate (HFR) ondersteuning te maken, maar daar is nog lang geen content voor en kun je negeren. Daarnaast is het paneel gelimiteerd tot maar 60fps voor HFR (48hz). Kortom mooie gimmick bij de specs. 4K via USB en HDMI werkt gewoon.


Wow! Thanks voor de uitgebreide uitleg dude. Interessant
Verwijderd4497519/12/2019 12:16

Ja, voor meer dan dat zelfs. In theorie is het hoe hoger de hz (refresh …Ja, voor meer dan dat zelfs. In theorie is het hoe hoger de hz (refresh rate), hoe minder judder (stotter) en blur (vervaging) je zult zien in de bron. Tv’s met een hoge hz kunnen dit verhelpen, maar zijn uiteindelijk ook afhankelijk van de hz-hoeveelheid ofwel het aantal fps (frames) van de bron. Het aanbod van bijna alle content is max. 50 of 60fps en veel recente 60hz tv's kunnen ook 24fps-materiaal (films & series) zonder stotter (motion-judder) tonen door het paneel op 48fps aan te sturen (deze LG ook). Een 120hz tv kan dit alleen altijd door elke frame 5 keer te herhalen (5x24). Met meer hz heb je ook meer motion-controle doordat je in de instellingen motion-interpolatie kunt gebruiken om 24 of 60fps content te laten ogen als 120hz (soap opera effect). Echter zorgt interpolatie weer voor artefacten (beeldproblemen). Daarbij komt dat interpolatie bij 4K-materiaal zelden boven de 50 of 60fps uitkomt door een gebrek aan rekenkracht. Verder kan je momenteel 120fps pc-gamen op 1080p/2160p. Huidige consoles komen vaak niet eens verder dan 30fps en tot maximaal 60fps. Voor de meeste mensen zal enkel een 120hz tv bezitten dus weinig toegevoegde waard hebben. Behalve als de bron 120fps content aanbiedt of als je meer frames wilt kunnen invoegen met interpolatie (of BFI) en hierbij motion-artefacten voor lief neemt. Daarbij moet men het ook daadwerkelijk aanzetten/gebruiken. Tot slot heeft goede bewegingsscherpte (motion blur) bij snelle beelden (sport) te maken met een lage response tijd en een effectieve black frame insertion (algoritme) en niet met een hoge refresh rate.Heeft met High Frame Rate (HFR) ondersteuning te maken, maar daar is nog lang geen content voor en kun je negeren. Daarnaast is het paneel gelimiteerd tot maar 60fps voor HFR (48hz). Kortom mooie gimmick bij de specs. 4K via USB en HDMI werkt gewoon.


Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Maar raad je deze TV aan voor deze prijs?
maliepaardje19/12/2019 07:25

Deze tv maar dan de duurdere versie was 399 de afgelopen weken of lager …Deze tv maar dan de duurdere versie was 399 de afgelopen weken of lager bij diverse aanbieders. De 7000 is de minst goede uit de serie. Zo'n goede deal is dit niet.


Goed verhaal!
Avatar
Verwijderd44975
Saiko19/12/2019 13:05

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Maar raad je deze TV aan voor deze …Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Maar raad je deze TV aan voor deze prijs?


Ikzelf raad nooit IPS-tv's aan, tenzij een brede kijkhoek gewenst is en er (bijna) nooit in het donker of met weinig licht gekeken wordt. Check hier een review van z'n grotere broer, die qua beeldkwaliteit nagenoeg gelijk is. Je kunt dezelfde plus- en minpunten aanhouden. Voor het geld is het prima en heb je geen of weinig alternatieven.
Nu alleen nog maar voor €435 te krijgen bij bol.com.
Saiko20/12/2019 09:46

Nu alleen nog maar voor €435 te krijgen bij bol.com.


Nee hoor, als je bij andere aanbieders kijkt staat ie er nog tussen voor 416,19 (art&craft)
Heelff21/12/2019 20:10

Nee hoor, als je bij andere aanbieders kijkt staat ie er nog tussen voor …Nee hoor, als je bij andere aanbieders kijkt staat ie er nog tussen voor 416,19 (art&craft)


Ik krijg dit:
We vragen je aandacht voor het volgende:
"LG 55UM7000PLC - 4K TV" uit de bestelling kan helaas niet geleverd worden in het land van je bezorgadres. (NL)
Saiko21/12/2019 20:43

Ik krijg dit:We vragen je aandacht voor het volgende:"LG 55UM7000PLC - 4K … Ik krijg dit:We vragen je aandacht voor het volgende:"LG 55UM7000PLC - 4K TV" uit de bestelling kan helaas niet geleverd worden in het land van je bezorgadres. (NL)


Heb deze net kunnen bestellen via de bol.com app en bezorging gewoon in NL
Saiko21/12/2019 20:43

Ik krijg dit:We vragen je aandacht voor het volgende:"LG 55UM7000PLC - 4K … Ik krijg dit:We vragen je aandacht voor het volgende:"LG 55UM7000PLC - 4K TV" uit de bestelling kan helaas niet geleverd worden in het land van je bezorgadres. (NL)


Hier ook besteld ondertussen. Ook verzending in NL.
Verwijderd4497519/12/2019 13:28

Ikzelf raad nooit IPS-tv's aan, tenzij een brede kijkhoek gewenst is en er …Ikzelf raad nooit IPS-tv's aan, tenzij een brede kijkhoek gewenst is en er (bijna) nooit in het donker of met weinig licht gekeken wordt. Check hier een review van z'n grotere broer, die qua beeldkwaliteit nagenoeg gelijk is. Je kunt dezelfde plus- en minpunten aanhouden. Voor het geld is het prima en heb je geen of weinig alternatieven.


Moeilijke keus: IPS of VA paneel.
Naar aanleiding van jou post ben ik wat verder gaan zoeken op internet en ook daar kwam ik tot de conclusie dat ik met VA beter af zou zijn. Dus ben ik bij MediaMarkt en PlatteTVZaak gaan kijken of de kijkhoek van een VA paneel niet een probleem zou zijn. Dat viel me 100% mee, zag zelf weinig verschil met de IPS schermen.
Maar wat me wel bij beide winkels opviel is dat de IPS televisies er veel helderder en kleurrijker uit zien. De VA panelen kwamen wat flets over. De schermen stonden zo goed als naast elkaar en speelde dezelfde content af.
De televisies die ik bekeken heb.
VA: Samsung UE55RU7100
IPS: LG 55UM7100 en 55UM7450
Plaats reactie
Avatar
@
    Tekst