Deze aanbieding is helaas niet meer beschikbaar
256° Verlopen
15

LG 65" 4K QNED NanoCell TV 65QNED916PA

€1.099€1.239-11%
€19,95 · iBOOD Aanbiedingen
Avatar
PatrickPol75
Lid sinds 2018
2
55
Geplaatst op 24 apr 2022

Deze aanbieding is verlopen. Hier zijn wat interessante opties voor je:

De LG QNED916PA is de allernieuwste LED TV van LG met een minimalistisch en zeer strak design. Met QNED wordt de LCD techniek naar een nieuw niveau getild. Quantum Dot zorgt er vervolgens voor dat er met 30.000 mini LED-lampjes verdeelt in 2500 groepen, minder achtergrondlicht verloren gaat dan bij een traditioneel LCD scherm. Deze combinatie van technieken resulteert in een gedetailleerder beeld met meer accurate kleuren en een hoger contrast. Daarnaast wordt de LG QNED916PA aangestuurd door de α9 Gen4 AI Processor 4K voor een uitstekende kijk- en geluidservaring. Dit geeft een TV beleving als nooit tevoren. Quantum Dot NanoCell-technologie levert een nog mooier beeld dankzij de gecombineerde kracht van zowel NanoCell Plus als Quantum Dot. Ervaar een verbeterde kleurweergave en rijkere kleuren met dank aan deze unieke combinatie. Deze LG QNED mini LED TV is ontworpen om elk interieur te verfraaien. Door de minimale schermranden en een gestroomlijne body, hangt deze TV vlak tegen de muur, net zoals een kunstwerk. Gebruik de bijgeleverde Magic Remote als een muis en open met één druk op de knop je favoriete streamingsdiensten, zoals Netflix, Prime en Disney+.
Community Updates
Nieuwe reactie
Beste reacties
Avatar
Keukentegeltje24/04/2022 21:48

Die 2500 zones klopt niet. Zijn er ong 800 op de 65” en ips scherm met g …Die 2500 zones klopt niet. Zijn er ong 800 op de 65” en ips scherm met gray blacks en een hoop blooming


Heb je het niet over het oude (2021 of eerder) model als je zegt gray blacks en blooming? QNED zou heel veel beter moeten zijn op die twee vlakken die je noemt tov de oude NanoCell. QNED combineert NanoCell en Quantum Dot.

Voor wie helemaal verloren is in wat-is-wat op het gebied van TV's, lees mijn blog: Ik wil een nieuwe TV, maar wat betekenen al die termen?

@Pils_Over9000 : QNED is al een aardige verbetering tov NanoCell of het eerdere QLED (van Samsung), maar het is nog altijd niet zo mooi als OLED.
Maar OLED heeft 2 grote nadelen. De ene is de kans op inbranden (denk aan een zender logo dat fel is en altijd zichtbaar en dat een soort permanente schaduw gaat achterlaten, ook als je naar een andere zender kijkt) en de andere is dat OLED schermen een (relatief gezien...) vrij lage helderheid hebben. In een woonkamer waar je veel zonlicht direct hebt op het TV scherm, is een OLED dan misschien niet de meest ideale keus. Tenzij je het prima vindt om de hele dag de gordijnen dicht te hebben zodra je TV wilt kijken. QD-OLED gaat dat probleem een beetje oplossen, maar nog altijd niet helemaal. En QD-OLED is nog gruwelijk duur.

QNED, QLED, etc - hebben als voordeel dat ze VEEL helderder zijn, dus is de zichtbaarheid van de TV standaard al veel beter.

Aan de andere kant is het nog altijd 'dimming' en geen 100% uit zijn van de ledjes, dus zwart is nog altijd niet helemaal 100% perfect zwart. Maar het wordt wel steeds beter
Avatar
Pils_Over900025/04/2022 00:09

Hoe verschilt deze tv zich tov (naast ips -oled) de oled 65c16la ?


IPS en oled hebben niets met elkaar te maken, IPS is een type van lcd (led) scherm en oled werkt geheel anders en heeft geen achtergrond verlichting nodig omdat de oled zelf oplichten, hebben dus een backlite niet nodig.
Eigenlijk heel simpel, er bestaat eigenlijk niet het beste beeld, elk van de systemen heeft voordelen maar ook nadelen, vaak word erg veel nadruk op de zwartweergave gelegd, voor sommige toepassingen kan dat ook best een groot voordeel zijn, maar niet voor elke toepassing is dat de bepalende factor, een juiste kleurweergave en of een goede weergave in een lichte omgeving kunnen ook bepalend zijn.
OLED’s zijn hierin niet altijd de beste in, Mn in een lichte kijkomgeving schieten deze best vlink te kort en zijn sommige led tv’s in het voordeel.
Bij HDR, waar een hoge contrast en helderheid van groot belang zijn heeft in het algemeen oled het nakijken.
Een ander aspect is het ook de kosten versus beeldkwaliteit, oled scoort zeker in de laatste versies niet al te best op dit punt, zowel goede beeldkwaliteit maar dat tegen hoge kosten, vaak word dit tijdens tests vergeten of onderbelicht.
QD-oled ( een andere oled techniek dan die van Lg ( is van Samsung) is behalve nog vrij duur, zelfs duurder dan de top modellen van Lg, hebben ook eerste zeer goede resultaten, maar zijn nog zo nieuw dat eventuele kinderziektes nog onvoldoende bekend zijn. Hoe deze nieuwe techniek, hoewel veelbeloofdend, zich daadwerkelijk ontwikkeld is nog onduidelijk.
Bij de eerste OLED’s die ook de hemel werden geprezen en led lcd eigenlijk direct dood werden verklaard bleek de nodige kinderziektes te hebben, bv de verschillende houdbaarheid van de subpixels, waardoor in het begin gedurende de tijd kleurafwijkingen ontstonden. Andere nadelen zoals inbranden van logos zijn ondertussen wel beter geworden echter kompleet weg zijn deze niet.
Een juiste keuze betekend helaas nog veel uitzoekwerk en vooral kijken in winkels ( en daarbij de demo instellingen uitzetten ), dat laatste wordt steeds lastiger omdat dit bij een online winkel onmogelijk is, ook het even snel zelf meenemen van een tv, zeker de huidige gangbare maten tussen 55 en 75 inch is ook nog een opgave, probeer deze maar even in een gemiddelde personenauto te vervoeren, zelfs met een stationwagen zal dat niet gaan.
Aangepast door: "Jaapieopzee" 25 apr
15 Reacties
  1. Avatar
    Wow wat een deal
  2. Avatar
    Die 2500 zones klopt niet. Zijn er ong 800 op de 65” en ips scherm met gray blacks en een hoop blooming
  3. Avatar
    Auteur
    Keukentegeltje24/04/2022 21:48

    Die 2500 zones klopt niet. Zijn er ong 800 op de 65” en ips scherm met g …Die 2500 zones klopt niet. Zijn er ong 800 op de 65” en ips scherm met gray blacks en een hoop blooming


    Dan geeft LG op hun eigen site verkeerde informatie
  4. Avatar
    Te klein, meer wat voor in de caravan.
  5. Avatar
    Hoe verschilt deze tv zich tov (naast ips -oled) de oled 65c16la ?
  6. Avatar
    Keukentegeltje24/04/2022 21:48

    Die 2500 zones klopt niet. Zijn er ong 800 op de 65” en ips scherm met g …Die 2500 zones klopt niet. Zijn er ong 800 op de 65” en ips scherm met gray blacks en een hoop blooming


    Heb je het niet over het oude (2021 of eerder) model als je zegt gray blacks en blooming? QNED zou heel veel beter moeten zijn op die twee vlakken die je noemt tov de oude NanoCell. QNED combineert NanoCell en Quantum Dot.

    Voor wie helemaal verloren is in wat-is-wat op het gebied van TV's, lees mijn blog: Ik wil een nieuwe TV, maar wat betekenen al die termen?

    @Pils_Over9000 : QNED is al een aardige verbetering tov NanoCell of het eerdere QLED (van Samsung), maar het is nog altijd niet zo mooi als OLED.
    Maar OLED heeft 2 grote nadelen. De ene is de kans op inbranden (denk aan een zender logo dat fel is en altijd zichtbaar en dat een soort permanente schaduw gaat achterlaten, ook als je naar een andere zender kijkt) en de andere is dat OLED schermen een (relatief gezien...) vrij lage helderheid hebben. In een woonkamer waar je veel zonlicht direct hebt op het TV scherm, is een OLED dan misschien niet de meest ideale keus. Tenzij je het prima vindt om de hele dag de gordijnen dicht te hebben zodra je TV wilt kijken. QD-OLED gaat dat probleem een beetje oplossen, maar nog altijd niet helemaal. En QD-OLED is nog gruwelijk duur.

    QNED, QLED, etc - hebben als voordeel dat ze VEEL helderder zijn, dus is de zichtbaarheid van de TV standaard al veel beter.

    Aan de andere kant is het nog altijd 'dimming' en geen 100% uit zijn van de ledjes, dus zwart is nog altijd niet helemaal 100% perfect zwart. Maar het wordt wel steeds beter
  7. Avatar
    Pils_Over900025/04/2022 00:09

    Hoe verschilt deze tv zich tov (naast ips -oled) de oled 65c16la ?


    IPS en oled hebben niets met elkaar te maken, IPS is een type van lcd (led) scherm en oled werkt geheel anders en heeft geen achtergrond verlichting nodig omdat de oled zelf oplichten, hebben dus een backlite niet nodig.
    Eigenlijk heel simpel, er bestaat eigenlijk niet het beste beeld, elk van de systemen heeft voordelen maar ook nadelen, vaak word erg veel nadruk op de zwartweergave gelegd, voor sommige toepassingen kan dat ook best een groot voordeel zijn, maar niet voor elke toepassing is dat de bepalende factor, een juiste kleurweergave en of een goede weergave in een lichte omgeving kunnen ook bepalend zijn.
    OLED’s zijn hierin niet altijd de beste in, Mn in een lichte kijkomgeving schieten deze best vlink te kort en zijn sommige led tv’s in het voordeel.
    Bij HDR, waar een hoge contrast en helderheid van groot belang zijn heeft in het algemeen oled het nakijken.
    Een ander aspect is het ook de kosten versus beeldkwaliteit, oled scoort zeker in de laatste versies niet al te best op dit punt, zowel goede beeldkwaliteit maar dat tegen hoge kosten, vaak word dit tijdens tests vergeten of onderbelicht.
    QD-oled ( een andere oled techniek dan die van Lg ( is van Samsung) is behalve nog vrij duur, zelfs duurder dan de top modellen van Lg, hebben ook eerste zeer goede resultaten, maar zijn nog zo nieuw dat eventuele kinderziektes nog onvoldoende bekend zijn. Hoe deze nieuwe techniek, hoewel veelbeloofdend, zich daadwerkelijk ontwikkeld is nog onduidelijk.
    Bij de eerste OLED’s die ook de hemel werden geprezen en led lcd eigenlijk direct dood werden verklaard bleek de nodige kinderziektes te hebben, bv de verschillende houdbaarheid van de subpixels, waardoor in het begin gedurende de tijd kleurafwijkingen ontstonden. Andere nadelen zoals inbranden van logos zijn ondertussen wel beter geworden echter kompleet weg zijn deze niet.
    Een juiste keuze betekend helaas nog veel uitzoekwerk en vooral kijken in winkels ( en daarbij de demo instellingen uitzetten ), dat laatste wordt steeds lastiger omdat dit bij een online winkel onmogelijk is, ook het even snel zelf meenemen van een tv, zeker de huidige gangbare maten tussen 55 en 75 inch is ook nog een opgave, probeer deze maar even in een gemiddelde personenauto te vervoeren, zelfs met een stationwagen zal dat niet gaan.
    Aangepast door: "Jaapieopzee" 25 apr
  8. Avatar
    Hilko25/04/2022 00:29

    Heb je het niet over het oude (2021 of eerder) model als je zegt gray …Heb je het niet over het oude (2021 of eerder) model als je zegt gray blacks en blooming? QNED zou heel veel beter moeten zijn op die twee vlakken die je noemt tov de oude NanoCell. QNED combineert NanoCell en Quantum Dot.Voor wie helemaal verloren is in wat-is-wat op het gebied van TV's, lees mijn blog: Ik wil een nieuwe TV, maar wat betekenen al die [email protected]_Over9000 : QNED is al een aardige verbetering tov NanoCell of het eerdere QLED (van Samsung), maar het is nog altijd niet zo mooi als OLED.Maar OLED heeft 2 grote nadelen. De ene is de kans op inbranden (denk aan een zender logo dat fel is en altijd zichtbaar en dat een soort permanente schaduw gaat achterlaten, ook als je naar een andere zender kijkt) en de andere is dat OLED schermen een (relatief gezien...) vrij lage helderheid hebben. In een woonkamer waar je veel zonlicht direct hebt op het TV scherm, is een OLED dan misschien niet de meest ideale keus. Tenzij je het prima vindt om de hele dag de gordijnen dicht te hebben zodra je TV wilt kijken. QD-OLED gaat dat probleem een beetje oplossen, maar nog altijd niet helemaal. En QD-OLED is nog gruwelijk duur.QNED, QLED, etc - hebben als voordeel dat ze VEEL helderder zijn, dus is de zichtbaarheid van de TV standaard al veel beter. Aan de andere kant is het nog altijd 'dimming' en geen 100% uit zijn van de ledjes, dus zwart is nog altijd niet helemaal 100% perfect zwart. Maar het wordt wel steeds beter


    Beter ja, maar die nanocells waren waardeloos om mee te beginnen. Je merkte gelijk dat de focus bij lg daar niet op lag.

    Daarbij komt dat QLED niet per definitie betekent helder beeld, ook daar zijn gradaties in. Quantum dot is een laagje wat reactief is op blauw licht, waardoor in theorie meer kleuren tov een “standaard” lcd weergegeven kunnen worden. Nanocell is puur een filter om ongewenste golflengtes eruit te filteren, echter heeft dit het nadeel dat er energie verloren gaat. vandaar dat de nano’s vaak donkerder oogden.

    As jaar stopt lg bijna helemaal met nanocell en komen er instap qneds, die naam betekent dan ook niks meer.

    Er is een reden waarom deze bijna niet in de winkels lagen en nu op ibood staan, ze verkochten voor feen meter
    Aangepast door: "Keukentegeltje" 25 apr
  9. Avatar
    @Keukentegeltje ja, je hebt gelijk dat er ook instappers zijn bij de Nanocell. Dat is nu al zo. Ik heb de 886PB en 756PA mogen reviewen en het verschil was dag en nacht. Review hier 886PB en 756PA. Het enige wat ze beide hebben is een anti spiegeling coating over het scherm zelf. Verder is er bijna niets vergelijkbaar. De 886 is een vrij prima tv met mooie heldere kleuren en goed contrast, veel lichtopbrengst. De 756 heeft wel een goede lichtopbrengst, maar enkel als je er recht voor zit is het ding om aan te zien. Kijk je onder een hoek is alles flets en verlopen. De 886 is echter wel een prima tv. Die heeft ook 100hz, dus op alle vlakken een ander scherm.
    Maar wel nog steeds dat zwart vrij grijs is.
  10. Avatar
    Deze "QNED" TV heeft een IPS paneel met quantum dots. Net zo laag contrast als de meeste andere NanoCell LG's dus, maar door de quantum dots een hoger kleur-gamut.

    Ik zou er met een flinke boog omheen gaan en wat LCD betreft voor een QD scherm gaan van TCL of Samsung die aanzienlijk beter presteren door hun VA panelen.
  11. Avatar
    KinkPalculator26/04/2022 19:42

    Deze "QNED" TV heeft een IPS paneel met quantum dots. Net zo laag contrast …Deze "QNED" TV heeft een IPS paneel met quantum dots. Net zo laag contrast als de meeste andere NanoCell LG's dus, maar door de quantum dots een hoger kleur-gamut. Ik zou er met een flinke boog omheen gaan en wat LCD betreft voor een QD scherm gaan van TCL of Samsung die aanzienlijk beter presteren door hun VA panelen.


    huh? Het enige wat goed is aan een VA paneel is het contrast. Al het andere is bij een IPS paneel beter..... toch? Of geldt dat alleen voor computermonitoren?
  12. Avatar
    Hilko27/04/2022 00:42

    huh? Het enige wat goed is aan een VA paneel is het contrast. Al het …huh? Het enige wat goed is aan een VA paneel is het contrast. Al het andere is bij een IPS paneel beter..... toch? Of geldt dat alleen voor computermonitoren?


    Een tiental jaar geleden had je zeker gelijk. VA liep traditioneel achter op IPS kwa kleurechtheid, gamut en kijkhoeken, maar dit zijn allemaal zaken die door gebruik van quantum dots sterk verbeterd zijn. QD doet echter weinig tot niets om het contrast meetbaar te verhogen, dus het nut bij IPS is beperkt, de hogere helderheid is daar waarschijnlijk de grootste blikvanger (icm FALD).

    Zaken zoals black-smear en response-times zijn ondertussen ook opgelost op high-end QD VA panelen, dit zie je ook terug bij de G7 en G9 monitoren van Samsung uit 2020 (met VA QD). De laatste 5 jaar gebruiken dan ook haast alle topmodel LCD-TV's VA panelen.
    Aangepast door: "KinkPalculator" 27 apr
  13. Avatar
    Oh wow, ik dacht dit deel van de tv/monitor techniek te weten en te begrijpen haha.
    Dank
Plaats reactie
Avatar