Microsoft Surface Laptop - Core i7 7660U / 2.5 GHz - 8GB - 256GB SSD - 13.5" touch screen
641°Verlopen

Microsoft Surface Laptop - Core i7 7660U / 2.5 GHz - 8GB - 256GB SSD - 13.5" touch screen

€849 Gratis GratisAzerty Aanbiedingen
27
apr 9e
Wel erg scherpe aanbieding voor een i7 laptop met touch screen!
Microsoft website € 1749,- | elders: € 1030,92
Eerst volgende Surface laptop met i7 volgens Tweakers € 1399,-

Product omschrijving
De Surface Laptop is dun, licht en krachtig, met luxe aanrakingen en een perfecte balans tussen prestaties, draagbaarheid en accuduur om in stijl de lange dagen op de campus door te komen. Op het levendige 13,5 inch PixelSense aanraakscherm ervaar je snellere, natuurlijkere navigatie. Meer ruimte voor uw ideeën met een edge-to-edge scherm en ultradunne randen.

Specificaties:
  • Intel i7-7660U (7de generatie)
  • 8 GB Ram
  • 256 GB SSD
  • Windows 10 Pro
  • 13,5" scherm 2256x1504 (Touch screen)
  • Kleur: Bordeaux Rood
Community Updates
Azerty Aanbiedingen

Groepen

Beste reacties
pinobot5 m

Jammer dat mijn ogen slechter worden, mijn volgende laptop wordt een 17".


Is het niet logischer om een nieuwe bril te nemen...?
27 Reacties
Je prijsvergelijk klopt niet helemaal tweakers.net/pri…tml maar blijft een prima aanbieding
PeppuhDaHouse20 m

Je prijsvergelijk klopt niet helemaal …Je prijsvergelijk klopt niet helemaal https://tweakers.net/pricewatch/1336544/microsoft-surface-laptop-i7-7660u-(8gb-256gb-ssd)-(zakelijke-versie)-bordeauxrood.html maar blijft een prima aanbieding


Heb elders prijs er nu bijgezet. Prijsvergelijk was t.o.v. andere i7 surface modellen zoals de zilveren versie welke € 1555,- kost en de versie met iets grotere SSD en groter geheugen (16GB / 512GB SSD) welke 1399,- kost wat ook goed(e)koop is vind ik.
Aangepast door: "rjanssen" apr 9e
Zeer goede kwaliteit laptop! Niet twijfelen, is het geld waard. Beetje vergelijkbaar met macbooks maar dan van windows.
FYI die i7-processor presteert niet bijster goed.
Jammer dat mijn ogen slechter worden, mijn volgende laptop wordt een 17".
Joran09/04/2019 22:53

FYI die i7-processor presteert niet bijster goed.


Want, hij is een paar seconden langzamer met een 10 GB zipfile maken? Processor is niks mee, afhankelijk wat je ermee gaat doen. Als je pure kracht wilt, moet je sowieso geen dunne laptop kopen.
Aangepast door: "flippie" apr 9e
pinobot5 m

Jammer dat mijn ogen slechter worden, mijn volgende laptop wordt een 17".


Is het niet logischer om een nieuwe bril te nemen...?
flippie09/04/2019 23:11

Want, hij is een paar seconden langzamer met een 10 GB zipfile maken? …Want, hij is een paar seconden langzamer met een 10 GB zipfile maken? Processor is niks mee, afhankelijk wat je ermee gaat doen. Als je pure kracht wilt, moet je sowieso geen dunne laptop kopen.


Omdat Intel bang wordt van AMD hebben ze sinds de 8e generatie de performance van hun mobiele chips vrijwel verdubbeld omdat ze quad core hebben vrijgegeven.

Dat wil niet zeggen dat een goede deal van een oudere generatie een slechte koop is. Voor dit geld koop je geen ultra-portable laptop met betere performance, laat staan 1 met een hoog resolutie scherm als deze.

Maar dit ding heeft zeker nadelen. Bijvoorbeeld het ontbreken van type C aansluitingen. Of uberhaubt voldoende USB-A aansluitingen
Let wel op, deze i7 is nog met 2 cores, niet zoals de 8ste generatie met 4.
Wouterrinos09/04/2019 23:43

Let wel op, deze i7 is nog met 2 cores, niet zoals de 8ste generatie met 4.


Oh neee!!!1 Wat moet je anno 2019 nou met maar 2 corezz.
Facedown6 m

Oh neee!!!1 Wat moet je anno 2019 nou met maar 2 corezz.


Dom ouwe
rjanssen1 uur, 8 m

Nope: Windows 10 Pro


My bad. Deleted!
Na een anderhalf jaar trouwe dienst bracht ik de laptop terug voor reparatie. Het probleem met deze laptop zit hem in de speakers. Zolang je niet Skypet of voip of iets met gesprek voeren doet zal hij prima het doen. Echter in die andere gevallen zullen de speakers kraken wat op den duur mateloos irritant geworden was en voor zo'n premium prijs, moet dit dan ook goed zijn vind ik. Anyway, dat was mijn ervaring
Wouterrinos7 u, 42 m

Let wel op, deze i7 is nog met 2 cores, niet zoals de 8ste generatie met 4.


Daarom is ie ook zo veel afgeprijsd. Neemt niet weg dat je met zo'n verouderde dual core, quad thread processor nog steeds zo'n 75% van de power van een 8e generatie quad core CPU hebt. En dat is nog steeds heel veel rekenkracht.
kuromad09/04/2019 23:42

Omdat Intel bang wordt van AMD hebben ze sinds de 8e generatie de …Omdat Intel bang wordt van AMD hebben ze sinds de 8e generatie de performance van hun mobiele chips vrijwel verdubbeld omdat ze quad core hebben vrijgegeven. Dat wil niet zeggen dat een goede deal van een oudere generatie een slechte koop is. Voor dit geld koop je geen ultra-portable laptop met betere performance, laat staan 1 met een hoog resolutie scherm als deze. Maar dit ding heeft zeker nadelen. Bijvoorbeeld het ontbreken van type C aansluitingen. Of uberhaubt voldoende USB-A aansluitingen


Je vergeet het grootste nadeel, ik was eerst ook super blij met deze laptop. Helaas werd ik iets minder blij toen ik laatst een stukje software van 6GB moest installeren. De schrijfsnelheid van de ssd is bizar laag voor deze prijsklasse, namelijk 56MB/s. Het was zelfs zo erg dat de laptop compleet op zwart ging. Normaal gezien zou ik de laptop open maken om er een andere SSD in te zetten, maar helaas. Surface laptops zijn wegwerp laptops, je kan niks vervangen zonder de laptop te slopen.
Aangepast door: "Itsez" apr 10e
Itsez10/04/2019 08:35

Je vergeet het grootste nadeel, ik was eerst ook super blij met deze …Je vergeet het grootste nadeel, ik was eerst ook super blij met deze laptop. Helaas werd ik iets minder blij toen ik laatst een stukje software van 6GB moest installeren. De schrijfsnelheid van de ssd is bizar laag voor deze prijsklasse, namelijk 56MB/s. Het was zelfs zo erg dat de laptop compleet op zwart ging. Normaal gezien zou ik de laptop open maken om er een andere SSD in te zetten, maar helaas. Surface laptops zijn wegwerp laptops, je kan niks vervangen zonder de laptop te slopen.


Ik 'behandel' een aantal Surface producten voor mn werk, en wat jij zegt heb ik meerdere malen gemerkt, dan is de SSD gewoon defect. Er zijn nogal wat quality control issues deze apparaten.
kuromad10/04/2019 08:47

Ik 'behandel' een aantal Surface producten voor mn werk, en wat jij zegt …Ik 'behandel' een aantal Surface producten voor mn werk, en wat jij zegt heb ik meerdere malen gemerkt, dan is de SSD gewoon defect. Er zijn nogal wat quality control issues deze apparaten.


Advies voor een tooltje om dat te checken? Hij doet het nu gewoon weer. Zoals je begrijpt heb ik weinig zin om een full reset te doen als er niks aan de hand is
pinobot9 u, 56 m

Jammer dat mijn ogen slechter worden, mijn volgende laptop wordt een 17".


Ik adviseer je mac os eens te proberen. Zoomen en scalen werkt daar veel beter! Zelf vind ik scroll zoom echt geweldig.
Itsez10/04/2019 08:50

Advies voor een tooltje om dat te checken? Hij doet het nu gewoon weer. …Advies voor een tooltje om dat te checken? Hij doet het nu gewoon weer. Zoals je begrijpt heb ik weinig zin om een full reset te doen als er niks aan de hand is



In mijn geval werden de problemen duidelijk toen ik (via een Linux Live) een DD image van de SSD wilde terugzetten. Dat ging steeds langzamer totdat het gewoon vastliep. Handmatige herinstallatie gaat soms goed (maar dan heel langzaam) of soms ook niet (komt in een boot loop terecht).

Je kan proberen via de "Microsoft Surface Data Eraser" tool een USB drive maken die je SSD een secure erase geeft. Het heeft bij mij nooit geholpen, maar het is iets wat je als eerste kan proberen als je performance problemen hebt met een SSD.

Met Crystal Disk Mark kan je de snelheid testen. Surface producten (minus die Go) hebben gewoon NVME SSD's die makkelijk 600+ moeten halen voor schrijven.
Plaats reactie
Avatar
@
    Tekst