Deze aanbieding is meer dan 2 weken geleden geplaatst en is mogelijk niet meer beschikbaar.
MSI B550 Tomahawk moederbord (AM4, M.2, USB 3.2, ATX)
217°

MSI B550 Tomahawk moederbord (AM4, M.2, USB 3.2, ATX)

€159,60€169-6% Gratis GratisAmazon.de Aanbiedingen
28
217°
MSI B550 Tomahawk moederbord (AM4, M.2, USB 3.2, ATX)
Geplaatst op 1e okt 2020
Laagste prijs ooit. Prijs elders 169 euro.

Prijsvergelijking:
tweakers.net/pricewatch/1571886/msi-mag-b550-tomahawk.html

Beschrijving:
De MSI MAG B550 TOMAHAWK is een moederbord voor hardcore gamers. Op het moederbord zitten veel heatsinks, waardoor warmte beter af te voeren is. Zo blijven de onderdelen zelfs onder de zwaarste belasting koel. Dit moederbord gebruik je met een AMD Ryzen processor van de 3e generatie door de AM4 socket. Ruimte voor snelle opslag is er op de 2 M.2 sloten, waarop je snelle SSDs installeert. Sluit je videokaart en tot wel 4 RAM modules aan op de verstevigde sloten. Zo blijft je moederbord recht tijdens het installeren en aansluiten. Als echt gaming moederbord heeft deze MSI ook RGB verlichting, die je zelf instelt via de software van MSI.
Community Updates
Beste reacties
nl.msi.com/Pro…020
Cashback is also possible if you plan to buy CPU. (Sorry for English )
28 Reacties
nl.msi.com/Pro…020
Cashback is also possible if you plan to buy CPU. (Sorry for English )
Mooie prijs.Goedkoper alternatief met 1 NVMe heatsink.

Asus TUF Gaming B550-PLUS - 131,05 - Laagste prijs ooit.

Prijsvergelijking:
tweakers.net/pri…tml

EDIT: De opmerking van @cumhur is onjuist. Amazon doet niet mee. Zoek dus een andere winkel!
Aangepast door: "TumTum" okt 3e
Hele mooie bordjes, maar ik hou het toch op mijn x570 die vorige black Friday zelfs nog net iets hieronder lag met fixe korting, als je geen haast hebt zou ik nog ff wachten
Aangepast door: "frozenpk" okt 1e
Vergleken met de Gigabyte X570 GAMING X, kan iemand mij vertellen wat een beter aankoop is?
Kan dit met 3070 ?
Korreltjes01/10/2020 22:07

Kan dit met 3070 ?


uiteraard! Alle videokaarten kunnen erop! Als je een 3070 kan krijgen straks, komen uit op 15 okt., de 3080 was in no time uitverkocht
Aangepast door: "barry.laros" okt 1e
joost_onder01/10/2020 22:07

Vergleken met de Gigabyte X570 GAMING X, kan iemand mij vertellen wat een …Vergleken met de Gigabyte X570 GAMING X, kan iemand mij vertellen wat een beter aankoop is?


Ik zou zeker dit B550 moederbord nemen, al omdat het feit dat dit moederbord 6 fan aansluitingen heeft in vergelijking met de 2 fan aansluitingen van de X570 Gaming X dat echt wel te weinig is, en ook aangezien de reviews van dit bord beter zijn dan de X570 Gaming X.
joost_onder01/10/2020 22:07

Vergleken met de Gigabyte X570 GAMING X, kan iemand mij vertellen wat een …Vergleken met de Gigabyte X570 GAMING X, kan iemand mij vertellen wat een beter aankoop is?


X570 heeft meestal een ventilator op het moederbord en is niet perse beter. X570 moederborden kun je ook makkelijk vinden voor 160 euro. Alles is dan PCI-e 4.0.

De B550 heeft 1 PCI-e 4 slot en 1 PCI-e 3 slot, en meestal ook voor NVMe. Heb je een X570 nodig? Nee, tenzij je 2 4.0 NVMe ssds wilt plaatsen of 2 PCI-e 4.0 videokaarten. Het grote voordeel is dat er geen ventilator op een B550 moederbord zit en dat kan prettig zijn voor de betrouwbaarheid. Ik heb zelf gekozen voor de B550, omdat ik geen ventilator op mijn moederbord wil hebben en voorlopig nog bij NVMe via PCI-e 3* blijf ivm snelheid. Daarnaast zal ik nooit gebruik maken van 2 videokaarten.
Aangepast door: "TumTum" okt 1e
joost_onder01/10/2020 22:07

Vergleken met de Gigabyte X570 GAMING X, kan iemand mij vertellen wat een …Vergleken met de Gigabyte X570 GAMING X, kan iemand mij vertellen wat een beter aankoop is?


In principe is er geen "beste aankoop" maar wel een "best fit" en dat is afhankelijk van wat jij precies zoekt in een moederbord en waar en hoe je hem precies voor wil gebruiken. Als we puur kwalitatief gaan kijken en naar features en mogelijkheden dan is de x570 serie bedoeld voor higher end dan de b550, sterker nog: die b stond ooit voor business en ging het om de standaard workstations, de x570 heeft vanuit concept meer mogelijkheden maar het kan prima zijn dat een b550 een betere set features heeft dan een x570 voor jouw behoeften
Oei oei oei...what to do, what to do...wilde eigenlijk de MSI B550 Gaming Edge Carbon. Sowieso t.b.v. WiFi nu ik hier een kickass WiFi veebinding heb...maar met een prijsverschil van €70,- word het toch wel erg aanlokkelijk...
TumTum01/10/2020 22:19

X570 heeft meestal een ventilator op het moederbord en is niet perse …X570 heeft meestal een ventilator op het moederbord en is niet perse beter. X570 moederborden kun je ook makkelijk vinden voor 160 euro. Alles is dan PCI-e 4.0. De B550 heeft 1 PCI-e 4 slot en 1 PCI-e 3 slot, en meestal ook voor NVMe. Heb je een X570 nodig? Nee, tenzij je 2 4.0 NVMe ssds wilt plaatsen of 2 PCI-e 4.0 videokaarten. Het grote voordeel is dat er geen ventilator op een B550 moederbord zit en dat kan prettig zijn voor de betrouwbaarheid. Ik heb zelf gekozen voor de B550, omdat ik geen ventilator op mijn moederbord wil hebben en voorlopig nog bij NVMe via PCI-e blijf ivm snelheid. Daarnaast zal ik nooit gebruik maken van 2 videokaarten.


Als toevoeging daarop: sinds DX12 is crossfire doorgeschoven naar developer compatibility in plaats van driver compatibility en is SLI officieel dood, nvlink is voor consumenten ook praktisch dood omdat dit ver van significante impact heeft op je performance (kan zelfs negatief zijn) en eigenlijk vooral bedoeld is voor grote datasets, neural networking ivm de grotere RAM capaciteit die met NVLink bij elkaar wordt gevoegd, meer dan wat een enkele quadro, titan of 3080/90 kan bieden.
bram.vandenheuvel01/10/2020 22:20

Oei oei oei...what to do, what to do...wilde eigenlijk de MSI B550 Gaming …Oei oei oei...what to do, what to do...wilde eigenlijk de MSI B550 Gaming Edge Carbon. Sowieso t.b.v. WiFi nu ik hier een kickass WiFi veebinding heb...maar met een prijsverschil van €70,- word het toch wel erg aanlokkelijk...


Of nog even wachten tot blackfriday of voor een paar tientjes een ax insteekkaartje, het is niet per se zonder wifi alleen je besparing is wat minder
Bedankt @frozenpk, @TumTum en @RoekoeDeDuif voor de snelle reacties!
Hoopte op een simpel eenzeidig antwoord, maar dat is er natuurlijk niet. Dit heeft mijn besluit eigenlijk alleen maar moeilijker gemaakt
frozenpk01/10/2020 22:23

Of nog even wachten tot blackfriday of voor een paar tientjes een ax …Of nog even wachten tot blackfriday of voor een paar tientjes een ax insteekkaartje, het is niet per se zonder wifi alleen je besparing is wat minder


Ja, heb je helemaal gelijk in hoor. Of eventueel op de Amazon Prime dag, die in aanloop naar blackfriday gaat plaatsvinden.
probleem is alleen dat ik gevoelsmatig al zo lang bezig ben met "wachten".
Eerst op de nvidia 3000 series, nu op de nieuwe amd cpu's...misschien ook nog even kijken naar de nieuwe amd gpu's...maar ondertussen begin ik me te storen aan de vertragingen op mijn computer...

Andere optie is nog de x570 gaming carbon, die gekgenoeg een tijd lang goedkoper was dan de b550-versie, alleen ontbreekt hierop een front usb-c aansluiting. Als daar een goede oplossing voor is, zou ik die nog liever hebben wellicht dan de B550...
Aangepast door: "bram.vandenheuvel" okt 1e
bram.vandenheuvel01/10/2020 22:33

Ja, heb je helemaal gelijk in hoor. Of eventueel op de Amazon Prime dag, …Ja, heb je helemaal gelijk in hoor. Of eventueel op de Amazon Prime dag, die in aanloop naar blackfriday gaat plaatsvinden. probleem is alleen dat ik gevoelsmatig al zo lang bezig ben met "wachten". Eerst op de nvidia 3000 series, nu op de nieuwe amd cpu's...misschien ook nog even kijken naar de nieuwe amd gpu's...maar ondertussen begin ik me te storen aan de vertragingen op mijn computer...


Misschien alvast wat RAM stickjes ddr4 3200 op de kop tikken nu nandflash zo goedkoop is, tenzij je huidige rig nog ddr3 heeft is 32 of 64gb nu alvast een hele slimme investering als je pepper in de gaten houd en kan je alvast wat uit de brand helpen

Edit: Zelfde voor SSD, m.2 kan je alvast overzetten met je eigen moederbord en voor sata kan je altijd een goedkoop dockje halen met prime day, altijd een goeie investering
Aangepast door: "frozenpk" okt 1e
bram.vandenheuvel01/10/2020 22:33

Ja, heb je helemaal gelijk in hoor. Of eventueel op de Amazon Prime dag, …Ja, heb je helemaal gelijk in hoor. Of eventueel op de Amazon Prime dag, die in aanloop naar blackfriday gaat plaatsvinden. probleem is alleen dat ik gevoelsmatig al zo lang bezig ben met "wachten". Eerst op de nvidia 3000 series, nu op de nieuwe amd cpu's...misschien ook nog even kijken naar de nieuwe amd gpu's...maar ondertussen begin ik me te storen aan de vertragingen op mijn computer... Andere optie is nog de x570 gaming carbon, die gekgenoeg een tijd lang goedkoper was dan de b550-versie, alleen ontbreekt hierop een front usb-c aansluiting. Als daar een goede oplossing voor is, zou ik die nog liever hebben wellicht dan de B550...


Er zijn verloopblokjes te vinden die de standaard usb 3 front panel omzetten naar de nieuwe usb 3.2 c front panel connector, maar het is aan jezelf of je die (dat beetje extra) snelheid echt gaat missen of nodig hebt. Je verliest hiermee alleen wel je standaard usb 3 front panel aansluiting als je die ook hebt al zou je zelfs dat kunnen splitsen, maar dan moet je ff een juist verloop kabeltje vinden met een usb c 3.2 en een usb c 3 aansluiting naar usb 3 male, dit splitst alleen wel de snelheid als je allee twee dan in praktijk gebruikt; niet ideaal maar wel bruikbaar
Aangepast door: "frozenpk" okt 1e
frozenpk01/10/2020 22:35

Misschien alvast wat RAM stickjes ddr4 3200 op de kop tikken nu nandflash …Misschien alvast wat RAM stickjes ddr4 3200 op de kop tikken nu nandflash zo goedkoop is, tenzij je huidige rig nog ddr3 heeft is 32 of 64gb nu alvast een hele slimme investering als je pepper in de gaten houd en kan je alvast wat uit de brand helpenEdit: Zelfde voor SSD, m.2 kan je alvast overzetten met je eigen moederbord en voor sata kan je altijd een goedkoop dockje halen met prime day, altijd een goeie investering


Ik heb momenteel een HP workstation met xeon processor. Betwijfel of ik iets van hetgeen ik heb liggen daar in kan gebruiken.
Hetgeen ik reeds heb:
- Case nzxt h510
- hyperX fury, 3200mhz, 32gb ram kit
- Samsung 970 evo plus 500gb m2
- Corsair RM850X voeding

Kortom, alles wat er echt toe doet moet ik nog aanschaffen

Had je mijn laatste toevoeging over de x570 toevallig nog gezien? Wellicht dat jij hier een goede oplossing voor weet, want zo te horen weet je hier meer van dan ik 😁
Aangepast door: "bram.vandenheuvel" okt 1e
bram.vandenheuvel01/10/2020 22:40

Ik heb momenteel een HP workstation met xeon processor. Betwijfel of ik …Ik heb momenteel een HP workstation met xeon processor. Betwijfel of ik iets van hetgeen ik heb liggen daar in kan gebruiken.Hetgeen ik reeds heb:- Case nzxt h510- hyperX fury, 3200mhz, 32gb ram kit- Samsung 970 evo plus 500gb m2- Corsair RM850X voedingKortom, alles wat er echt toe doet moet ik nog aanschaffen Had je mijn laatste toevoeging over de x570 toevallig nog gezien? Wellicht dat jij hier een goede oplossing voor weet, want zo te horen weet je hier meer van dan ik 😁


Jup, je hebt een prima basis; nu alleen nog de echte computer verder

En jep, lees mijn laatste reactie maar op je bericht
bram.vandenheuvel01/10/2020 22:40

Ik heb momenteel een HP workstation met xeon processor. Betwijfel of ik …Ik heb momenteel een HP workstation met xeon processor. Betwijfel of ik iets van hetgeen ik heb liggen daar in kan gebruiken.Hetgeen ik reeds heb:- Case nzxt h510- hyperX fury, 3200mhz, 32gb ram kit- Samsung 970 evo plus 500gb m2- Corsair RM850X voedingKortom, alles wat er echt toe doet moet ik nog aanschaffen Had je mijn laatste toevoeging over de x570 toevallig nog gezien? Wellicht dat jij hier een goede oplossing voor weet, want zo te horen weet je hier meer van dan ik 😁


Misschien alleen een extra 1tb sata ssd op de kop tikken die je als mirror kan gebruiken voor backup, probably heb je capaciteit niet nodig als je nu ook aan 500gb genoeg hebt maar met de huidige prijzen is zo'n shadowbackup waar je misschien zelfs 200gb van kan partitioneren als file history voor windows (of linux) echt geen slecht idee, maar das aan je eigen backup strategie; als je al een nas hebt staan heb ik niks gezegd
frozenpk01/10/2020 22:45

Misschien alleen een extra 1tb sata ssd op de kop tikken die je als mirror …Misschien alleen een extra 1tb sata ssd op de kop tikken die je als mirror kan gebruiken voor backup, probably heb je capaciteit niet nodig als je nu ook aan 500gb genoeg hebt maar met de huidige prijzen is zo'n shadowbackup waar je misschien zelfs 200gb van kan partitioneren als file history voor windows (of linux) echt geen slecht idee, maar das aan je eigen backup strategie; als je al een nas hebt staan heb ik niks gezegd


Ik ga er vermoedelijk nog een 1tb ssd in plaatsen of wellicht nog een m2 erbij. Alle data staat in de cloud of op nas-server, maar enkel programma's op mijn pc. momenteel een 250gb ssd in mijn pc zitten waar ik nog 130gb van vrij heb. Als ik mijn pc weer eens zou opschonen (ook weer eens hoog tijd), dan zou het me niks verbazen als dat naar 150gb of meer aan vrije ruimte gaat. Toch voor 500gb gekozen omdat ik ook wat op de pc wil kunnen gaan gamen. De 1tb zal ik dan ook toevoegen indien nodig voor bv games (wil ook VR eens gaan proberen) maar ik ben niet de persoon om 10 verschillende games te gaan installeren. Veelal zal het om 1 of 2 games zijn die ik speel tot ik het beu ben, dan verwijderen en iets anders zoeken. Maar wanneer nodig frot ik er rustig een 1 of 2tb bij. :-D
Plaats reactie
Avatar
@
    Tekst