Deze aanbieding is helaas niet meer beschikbaar
Nuki Combo 2.0 - Smart Lock & Bridge @ Amazon Prime Day
138° Verlopen

Nuki Combo 2.0 - Smart Lock & Bridge @ Amazon Prime Day

€209 Gratis GratisAmazon.de Aanbiedingen
41
jul 15eVerzending uit Duitsland

Deze aanbieding is verlopen. Hier zijn wat interessante opties voor je:

Amazon Prime Deal, dus je moet een Amazon Prime lidmaatschap hebben.

Laagste prijs elders € 284,05
Bron: Tweakers Pricewatch

Nuki Combo 2.0
  • Nuki Smart Lock
  • Nuki Bridge
Community Updates

Groepen

41 Reacties
Thanks!
Kom zelfs uit op €203,20

Best wel prijzig, is dit slot nou echt wel veilig ?
sylvia.moorlag15/07/2019 16:27

Best wel prijzig, is dit slot nou echt wel veilig ?


Dit gaat gewoon om je bestaande slot heen.
sylvia.moorlag15/07/2019 16:27

Best wel prijzig, is dit slot nou echt wel veilig ?


Nee, zeker niet veilig. Er is gebruik gemaakt van achterhaalde encryptie, waardoor het signaal eenvoudig opgepikt kan worden en verzonden kan worden vanaf een dummy.
CornflakeDude15/07/2019 17:14

Nee, zeker niet veilig. Er is gebruik gemaakt van achterhaalde encryptie, …Nee, zeker niet veilig. Er is gebruik gemaakt van achterhaalde encryptie, waardoor het signaal eenvoudig opgepikt kan worden en verzonden kan worden vanaf een dummy.


Er wordt gebruik gemaakt van een Bluetooth-verbinding voor bv je telefoon of ander apparaat die gepaird moet zijn. Het is dus niet zoals bij auto’s dat dit simpel opgevangen kan worden en repeat.
CornflakeDude15/07/2019 17:14

Nee, zeker niet veilig. Er is gebruik gemaakt van achterhaalde encryptie, …Nee, zeker niet veilig. Er is gebruik gemaakt van achterhaalde encryptie, waardoor het signaal eenvoudig opgepikt kan worden en verzonden kan worden vanaf een dummy.


Bron?
CornflakeDude15/07/2019 17:14

Nee, zeker niet veilig. Er is gebruik gemaakt van achterhaalde encryptie, …Nee, zeker niet veilig. Er is gebruik gemaakt van achterhaalde encryptie, waardoor het signaal eenvoudig opgepikt kan worden en verzonden kan worden vanaf een dummy.


Loze kreten....
Je kan deze sloten best makkelijk open breken met een beetje kennis van sloten kraken.
Tom_vanHunnik15/07/2019 18:45

Je kan deze sloten best makkelijk open breken met een beetje kennis van …Je kan deze sloten best makkelijk open breken met een beetje kennis van sloten kraken.


Het slot zit aan de binnenkant van de deur. Het slot aan de buitenkant is je normale slot voor een sleutel.
Tim8115/07/2019 18:54

Het slot zit aan de binnenkant van de deur. Het slot aan de buitenkant is …Het slot zit aan de binnenkant van de deur. Het slot aan de buitenkant is je normale slot voor een sleutel.


Wanneer er bij mijn voordeur binnen een sleutel in zit, kan ik hem van buiten niet meer openen met sleutel. Handig wanneer je smartphone leeg is en dit systeem niet reageert.
@IT-Guy@NotSoSteady & @Tim81 Ik ben etisch hacker van beroep, in mijn vrije tijd veel met domotica bezig. Naast het feit dat internet vol staat met dezelfde bevindingen, heb ik ook vrij eenvoudig het signaal kunnen kopiëren. IoT apparatuur is per definitie onveilig zonder standaarden, en helaas heeft Nuki helemaal niets.

@NotSoSteady mooi plaatje trouwens, jammer dat je dat gelijk deelt als iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent
CornflakeDude15/07/2019 20:10

@IT-Guy @NotSoSteady & @Tim81 Ik ben etisch hacker van beroep, in mijn …@IT-Guy @NotSoSteady & @Tim81 Ik ben etisch hacker van beroep, in mijn vrije tijd veel met domotica bezig. Naast het feit dat internet vol staat met dezelfde bevindingen, heb ik ook vrij eenvoudig het signaal kunnen kopiëren. IoT apparatuur is per definitie onveilig zonder standaarden, en helaas heeft Nuki helemaal [email protected] mooi plaatje trouwens, jammer dat je dat gelijk deelt als iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent


Kom met bewijzen of wees gewoon stil. Niemand neemt je serieus met wat nietszeggende claims.
Aangepast door: "NotSoSteady" jul 15e
NotSoSteady15/07/2019 20:12

Kom met bewijzen of wees gewoon stil. Niemand neemt je serieus.


Volwassen reactie door het op de man te spelen.

Maar goed, kom eens langs, dan laat ik je zien hoe instabiel en onveilig domotica is. Link 1, Link 2 en Hier kun je zelfs een tooltje downloaden om het zelf te doen, waarbij link 3 makkelijk te gebruiken is wanneer je in iemands interne netwerk bent. Even met Shodan aan de slag, wat OSINT-tooltjes en Wireshark/Burp Suite en je bent binnen.Oftewel piece of cake.

Volgende keer een beetje verder kijken dan je neus lang is. Jammer dat mensen zo naïef als de pest zijn.
Aangepast door: "CornflakeDude" jul 15e
CornflakeDude15/07/2019 20:17

Volwassen reactie door het op de man te spelen.Maar goed, kom eens langs, …Volwassen reactie door het op de man te spelen.Maar goed, kom eens langs, dan laat ik je zien hoe instabiel en onveilig domotica is. Link 1, Link 2 en Hier kun je zelfs een tooltje downloaden om het zelf te doen, waarbij link 3 makkelijk te gebruiken is wanneer je in iemands interne netwerk bent. Even met Shodan aan de slag, wat OSINT-tooltjes en Wireshark/Burp Suite en je bent binnen.Oftewel piece of cake.Volgende keer een beetje verder kijken dan je neus lang is. Jammer dat mensen zo naïef als de pest zijn.


We hebben het hier over de Nuki. Tot nu toe heb je nog helemaal niets laten zien dat jij iemand zijn sleutel kan kopiëren. Jij bent toch degene die dergelijke berichten zonder enige onderbouwing plaatst, dan moet je niet raar staan opkijken als er ook mensen zijn die op je reageren. Gelukkig ben ik niet zo naïef om direct te geloven wat een wannabe 'wizzkid' op Pepper plaatst. Vooral die laatste link maakt het overduidelijk dat je er maar weinig kaas van hebt gegeten.
Aangepast door: "NotSoSteady" jul 15e
CornflakeDude15/07/2019 20:10

@IT-Guy @NotSoSteady & @Tim81 Ik ben etisch hacker van beroep, in mijn …@IT-Guy @NotSoSteady & @Tim81 Ik ben etisch hacker van beroep, in mijn vrije tijd veel met domotica bezig. Naast het feit dat internet vol staat met dezelfde bevindingen, heb ik ook vrij eenvoudig het signaal kunnen kopiëren. IoT apparatuur is per definitie onveilig zonder standaarden, en helaas heeft Nuki helemaal [email protected] mooi plaatje trouwens, jammer dat je dat gelijk deelt als iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent


"Iot is per definitie onvelig zonder standaarden"? Met standaarden dan wel?? Het is het patchen, of liever het gebrek daaraan dat het probleem vormt... bij mijn weten is er nog geen vulnerability gevonden of nog geen die niet verholpen is, maar link ons ergens naar een bron waar dat wel staat, dat zou heel handig zijn. Wat wel een beetje sneu is is dat je standaard je device kan pairen met die grote knop op het slot, hier kan misschien gemakkelijk iemand aan via de brievenbus ofzo, maar dat kan je uitschakelen.

kan je concrete info geven?
CornflakeDude15/07/2019 20:17

Volwassen reactie door het op de man te spelen.Maar goed, kom eens langs, …Volwassen reactie door het op de man te spelen.Maar goed, kom eens langs, dan laat ik je zien hoe instabiel en onveilig domotica is. Link 1, Link 2 en Hier kun je zelfs een tooltje downloaden om het zelf te doen, waarbij link 3 makkelijk te gebruiken is wanneer je in iemands interne netwerk bent. Even met Shodan aan de slag, wat OSINT-tooltjes en Wireshark/Burp Suite en je bent binnen.Oftewel piece of cake.Volgende keer een beetje verder kijken dan je neus lang is. Jammer dat mensen zo naïef als de pest zijn.


Ik ben redelijk op de hoogte met security (deel van mijn baan). Maar toch zit het redelijk goed met de Nuki.
vergeet niet dat je al minimaal 1 beveiligingslaag door bent (je zit al immers op het netwerk lokaal).
Daarna is alles encrypted, dus daar doe je wel even over, tenzij jij makkelijk bv tls1.2 kan hacken.

De Nuki smart locks zijn getest op alle (bekende) vulnerabilities, en kwam daar glansrijk doorheen.
Er zijn echt 100 makkelijkere manieren om een huis binnen te komen dan proberen dit ding te hacken, wat een boel slimme mensen dus NIET gelukt is.

nuki.io/en/…ct/

nuki.io/en/…ct/

nuki.io/en/…pt/

Denk dat ik met mijn lockpicking skills makkelijk binnen kom dan met hacken...
Aangepast door: "badnews" jul 15e
RNG15/07/2019 19:41

Wanneer er bij mijn voordeur binnen een sleutel in zit, kan ik hem van …Wanneer er bij mijn voordeur binnen een sleutel in zit, kan ik hem van buiten niet meer openen met sleutel. Handig wanneer je smartphone leeg is en dit systeem niet reageert.


Eenvoudige oplossing hiervoor: vervang je cilinderslot met een ander cilinderslot waarop wel een nood/paniekfunctie (= mogelijkheid om een slot te gebruiken als er een sleutel aan de andere kant aanwezig is) zit.
Tim8115/07/2019 20:54

Eenvoudige oplossing hiervoor: vervang je cilinderslot met een ander …Eenvoudige oplossing hiervoor: vervang je cilinderslot met een ander cilinderslot waarop wel een nood/paniekfunctie (= mogelijkheid om een slot te gebruiken als er een sleutel aan de andere kant aanwezig is) zit.


Plus de drie drie andere gelijksluitende cilinders in/om huis en ineens is het kostenplaatje niet meer zo interessant voor mij.
RNG15/07/2019 22:42

Plus de drie drie andere gelijksluitende cilinders in/om huis en ineens is …Plus de drie drie andere gelijksluitende cilinders in/om huis en ineens is het kostenplaatje niet meer zo interessant voor mij.


Je kan op basis van je sleutelnummer hetzelfde cilinderslot nemen waarop wel de paniek/noodfunctie zit. Daarmee hoef je alleen het cilinderslot te vervangen waar je het nodig hebt.
Plaats reactie
Avatar
@
    Tekst