Deze aanbieding is meer dan 2 weken geleden geplaatst en is mogelijk niet meer beschikbaar.
Olympus OM-D E-M1X Body
260°

Olympus OM-D E-M1X Body

€1.999€2.849-30% Gratis GratisKamera Express Aanbiedingen
28
260°
Olympus OM-D E-M1X Body
aug 7e
De Olympus OM-D E-M1X is een professionele camera in de OM-D-lijn van Olympus. De camera is ontworpen om de behoeften van professionele gebruikers op het vlak van betrouwbaarheid, snelheid, precisie en beeldkwaliteit te vervullen.
Community Updates
28 Reacties
"Professioneel"
"Sensorformaat 17,4 x 13mm"
Kies één.
Voor mij is zonder Full Frame niet professioneel.
Paashaashaarverzamelaar07/08/2020 20:00

"Professioneel" "Sensorformaat 17,4 x 13mm" Kies één.Voor mij is zonder F …"Professioneel" "Sensorformaat 17,4 x 13mm" Kies één.Voor mij is zonder Full Frame niet professioneel.


Een pro fotograaf maakt met elke camera top foto's
Vergeet de hires mode niet met de sensorshift functie bij deze voor studiowerk.
Paashaashaarverzamelaar07/08/2020 20:00

"Professioneel" "Sensorformaat 17,4 x 13mm" Kies één.Voor mij is zonder F …"Professioneel" "Sensorformaat 17,4 x 13mm" Kies één.Voor mij is zonder Full Frame niet professioneel.


Onzin
stef07/08/2020 20:05

Een pro fotograaf maakt met elke camera top foto'sVergeet de hires mode …Een pro fotograaf maakt met elke camera top foto'sVergeet de hires mode niet met de sensorshift functie bij deze voor studiowerk.



DIT is professioneel1321811-Jq8RN.jpg
Paashaashaarverzamelaar07/08/2020 20:00

"Professioneel" "Sensorformaat 17,4 x 13mm" Kies één.Voor mij is zonder F …"Professioneel" "Sensorformaat 17,4 x 13mm" Kies één.Voor mij is zonder Full Frame niet professioneel.


Er zijn ook mensen die professionele foto's maken met een telefoon. Ik heb zelf een Olympus E-M1 en er zijn voldoende situaties waar deze camera niet onderdoed voor fullframe en toch de nodige kilo's lichter is, bij meerdere lenzen dragen. Olympus had en heeft misschien nog steeds een betere weather sealing en stoffilter dan de SO/NI/CAN. Iets wat bij natuur fotografen een fijne bijkomstigheid is.
Aangepast door: "SO-DIMM" aug 7e
stef07/08/2020 20:20

Bedoel je de spullen in de foto of de foto zelf?



Dit is de kamer met de uitrusting voor de fotografen op de Olympische Spelen in Rio, neem aan dat Nikon vergelijkbare opslag had. Die mannen zijn profs, maar zeggen niet "ik kan even goede foto's maken met mijn Iphone" maar nemen beste van het beste. 95% gebruikt Canon of Nikon, evt 5%Sony. Verwaarloosbaar percentage gebruikt iets anders.
Paashaashaarverzamelaar07/08/2020 20:24

Dit is de kamer met de uitrusting voor de fotografen op de Olympische …Dit is de kamer met de uitrusting voor de fotografen op de Olympische Spelen in Rio, neem aan dat Nikon vergelijkbare opslag had. Die mannen zijn profs, maar zeggen niet "ik kan even goede foto's maken met mijn Iphone" maar nemen beste van het beste. 95% gebruikt Canon of Nikon, evt 5%Sony. Verwaarloosbaar percentage gebruikt iets anders.


Canon en Nikon hebben idd de naam en het marketing budget.

Tuurlijk heb je minder ruis met een grotere sensor, zeker bij hogere ISO waarden profiteer je. Maar er zijn genoeg pro's die met een Olympus EM1 schieten. Dynamisch bereik is tegenwoordig zelfs on par met de beste APS-C camera's.

Je hebt PDAF nodig voor het goed volgen van snelle bewegingen bij Sport. Die is dik in orde bij de Olympus Pro modellen.

Verder heb je 2x zo compact glas en de helft qua gewicht voor hetzelfde bereik en geen statief nodig want je hebt IBIS.

De hele Olympus Pro lijn heeft de beste weather seal en ruggedness van alle systeemcamera's vandaag de dag.

Groter = Beter is zeer betrekkelijk. Het is maar net waar je meer belang aan hecht.

PS: Voor een redelijk grote banner drukt men af op 8 megapixel. Dus een m43 sensor met 20 megapixel dan wel 80 megapixel met sensorshift is voor veel professionals meer dan genoeg.
Paashaashaarverzamelaar07/08/2020 20:17

DIT is professioneel[Afbeelding]


Iedere paashaas kan met deze spullen een goede foto maken. Definitie van een professioneel fotograaf is toch anders, dan alleen dure fotografie-spullen hebbend
stef07/08/2020 20:51

Canon en Nikon hebben idd de naam en het marketing budget.Tuurlijk heb je …Canon en Nikon hebben idd de naam en het marketing budget.Tuurlijk heb je minder ruis met een grotere sensor, zeker bij hogere ISO waarden profiteer je. Maar er zijn genoeg pro's die met een Olympus EM1 schieten. Dynamisch bereik is tegenwoordig zelfs on par met de beste APS-C camera's.Je hebt PDAF nodig voor het goed volgen van snelle bewegingen bij Sport. Die is dik in orde bij de Olympus Pro modellen.Verder heb je 2x zo compact glas en de helft qua gewicht voor hetzelfde bereik en geen statief nodig want je hebt IBIS.De hele Olympus Pro lijn heeft de beste weather seal en ruggedness van alle systeemcamera's vandaag de dag.Groter = Beter is zeer betrekkelijk. Het is maar net waar je meer belang aan hecht.PS: Voor een redelijk grote banner drukt men af op 8 megapixel. Dus een m43 sensor met 20 megapixel dan wel 80 megapixel met sensorshift is voor veel professionals meer dan genoeg.



Oke, even de moeite gedaan om een collage te maken van een paar voorbeelden...

Zie je ergens een Olympus?

Je zou kunnen zeggen: "Het zijn alleen maar sportfotografen..." en je hebt gelijk. De Studioprofs kiezen... Nee, geen Olympus! Ze kiezen of een Canon 5ds, of een 1ds of gaan een stapje verder en kiezen een Mamiya of een Hasselblad
Aangepast door: "Paashaashaarverzamelaar" aug 7e
1321857-1cpDI.jpg
Observer07/08/2020 21:01

Iedere paashaas kan met deze spullen een goede foto maken. Definitie van …Iedere paashaas kan met deze spullen een goede foto maken. Definitie van een professioneel fotograaf is toch anders, dan alleen dure fotografie-spullen hebbend



Ik heb het over de FEITEN. Zo goed als geen PROF gebruikt Olympus.
Ondanks alle kritiek blijkbaar, mooie aanbieding. Ik wacht zelf op een mooie canon R of R6 aanbieding. Dit omdat ik lenzen heb. Plusje voor de aanbieding!
Paashaashaarverzamelaar07/08/2020 21:06

Oke, even de moeite gedaan om een collage te maken van een paar …Oke, even de moeite gedaan om een collage te maken van een paar voorbeelden...Zie je ergens een Olympus?Je zou kunnen zeggen: "Het zijn alleen maar sportfotografen..." en je hebt gelijk. De Studioprofs kiezen... Nee, geen Olympus! Ze kiezen of een Canon 5ds, of een 1ds of gaan een stapje verder en kiezen een Mamiya of een Hasselblad


En toch spreek ik uit ervaring dat gerust de helft dat vanwege hun legacy glas doet en uit gewenning.

Het is ook lastig als de norm een bakbeest is om mee te tellen als je je dan met een compact systeem laat zien op de werkplek. Ik ken ook mensen die veel te zwaar gereedschap kopen dan dat ze ooit nodig zullen hebben. Daarom dat ik zeg: beter is betrekkelijk.

Is een grotere sensor beter? Absoluut. Hebben veel mensen aan een kleinere sensor genoeg voor hun doeleinden? Absoluut. Zullen veel profs dat willen toegeven? Nee.

Veel mensen halen nog geen 10% uit hun camera en dat weet jij ook.

Er zijn daarnaast genoeg professionals die zijn overgestapt op Fuji of Olympus, omdat ze simpelweg niet of zelden boven 800 of 1600 ISO uitkomen.

smallsensorphotography.com/switching-to-olympus

Een medium format Hasselblad? Now we're talking! Maar waarom zitten niet al die sportfotografen in het stadion met medium format camera's dan? Grotere sensor is toch beter?

Of is de sensor misschien maar 1 aspect binnen de fotografie doe iets zegt over de kwaliteit foto's die je ermee schiet?

Hier kun je nog een beetje pixel peepen:
bhphotovideo.com/exp…nic
Aangepast door: "stef" aug 7e
Al met al een nette prijs voor zo’n soort camera.
stef07/08/2020 21:22

En toch spreek ik uit ervaring dat gerust de helft dat vanwege hun legacy …En toch spreek ik uit ervaring dat gerust de helft dat vanwege hun legacy glas doet en uit gewenning.Het is ook lastig als de norm een bakbeest is om mee te tellen als je je dan met een compact systeem laat zien op de werkplek. Ik ken ook mensen die veel te zwaar gereedschap kopen dan dat ze ooit nodig zullen hebben. Daarom dat ik zeg: beter is betrekkelijk.Is een grotere sensor beter? Absoluut. Hebben veel mensen aan een kleinere sensor genoeg voor hun doeleinden? Absoluut. Zullen veel profs dat willen toegeven? Nee.Veel mensen halen nog geen 10% uit hun camera en dat weet jij ook.Er zijn daarnaast genoeg professionals die zijn overgestapt op Fuji of Olympus, omdat ze simpelweg niet of zelden boven 800 of 1600 ISO uitkomen.https://smallsensorphotography.com/switching-to-olympusEen medium format Hasselblad? Now we're talking! Maar waarom zitten niet al die sportfotografen in het stadion met medium format camera's dan? Grotere sensor is toch beter?Of is de sensor misschien maar 1 aspect binnen de fotografie doe iets zegt over de kwaliteit foto's die je ermee schiet?



Grotere sensor is belangrijk bij studiofotografie, FullFrame icm snelle AF belangrijk bij sport en natuur, voor ieder wat. Olympus heeft net als bijv Fujifilm (en ook Sony, die de beste sensors maakt voor de smatphone's) de kans gehad om zich te bewijzen, alles waar het om draait is fotokwaliteit (de oude flauwe grap zegt:"Nikon maakt de beste camera's, maar Canon maakt de beste foto's") Het is geen gewenning, zoals je zegt, het heet anders, nl: Betrouwbaarheid.
Paashaashaarverzamelaar07/08/2020 21:30

Grotere sensor is belangrijk bij studiofotografie, FullFrame icm snelle AF …Grotere sensor is belangrijk bij studiofotografie, FullFrame icm snelle AF belangrijk bij sport en natuur, voor ieder wat. Olympus heeft net als bijv Fujifilm (en ook Sony, die de beste sensors maakt voor de smatphone's) de kans gehad om zich te bewijzen, alles waar het om draait is fotokwaliteit (de oude flauwe grap zegt:"Nikon maakt de beste camera's, maar Canon maakt de beste foto's") Het is geen gewenning, zoals je zegt, het heet anders, nl: Betrouwbaarheid.

Canon heeft een prachtige legacy en je weet bij Canon altijd hoe je foto wordt (waarschijnlijk omdat veel fotografen er al 30 jaar mee werken). Skin tones zijn volgens velen ongeëvenaard. En toch vallen veel Canon freaks door de mand als ze de Canon foto eruit moeten halen bij een blind test.

Dit is ook een interessant filmpje als het gaat om betrouwbaarheid:


Ook een leuke:
dpreview.com/new…ing
Paashaashaarverzamelaar07/08/2020 20:24

Dit is de kamer met de uitrusting voor de fotografen op de Olympische …Dit is de kamer met de uitrusting voor de fotografen op de Olympische Spelen in Rio, neem aan dat Nikon vergelijkbare opslag had. Die mannen zijn profs, maar zeggen niet "ik kan even goede foto's maken met mijn Iphone" maar nemen beste van het beste. 95% gebruikt Canon of Nikon, evt 5%Sony. Verwaarloosbaar percentage gebruikt iets anders.


Canon is sponsor en heeft daar ondersteuning voor de fotografen in het Media Press Centre.
Net als dat er alleen Coca Cola geschonken wordt in de venues en alleen Visa geaccepteerd wordt om te betalen.
Paashaashaarverzamelaar07/08/2020 20:00

"Professioneel" "Sensorformaat 17,4 x 13mm" Kies één.Voor mij is zonder F …"Professioneel" "Sensorformaat 17,4 x 13mm" Kies één.Voor mij is zonder Full Frame niet professioneel.


Professioneel betekent letterlijk dat het je beroep is, of je er op z'n minst je kosten uit kan terug verdienen. Of je daar nu een FF, MFT of Crop voor gebruikt, dat interesseert veel mensen (eindklanten) uiteindelijk niet, als het resultaat er maar is.

Laat ons allemaal even terug vriendjes worden en blij zijn met een aanbieding als deze, deze discussie kan toch blijven doorgaan tot in het oneindige want iedereen heeft altijd gelijk. Als er al 1 iemand gebruik van kan maken is het toch goed (of dat nu professioneel of hobbymatig is).
Wat een discussie.

Heeft Olympus de camera divisie onlangs niet afgestoten?
Plaats reactie
Avatar
@
    Tekst