Deze aanbieding is helaas niet meer beschikbaar
Ryzen 5 3600X
287° Verlopen

Ryzen 5 3600X

€239,90 Gratis GratisAmazon.de Aanbiedingen
23

Groepen

Beste reacties
Je kan beter een 3600 kopen en een betere koeler. Verschil tussen de normale en x is de meegeleverde koeler. Meeste mensen kopen zelf een koeler dus heb je niet veel aan die duurdere x versie.
23 Reacties
Je kan beter een 3600 kopen en een betere koeler. Verschil tussen de normale en x is de meegeleverde koeler. Meeste mensen kopen zelf een koeler dus heb je niet veel aan die duurdere x versie.
Mee eens. Er zit een verschil in prestatie in van hooguit 2-3%. Officiële prijs van de x is 25% hoger, dus dat is het qua prijs kwaliteit niet waard. Met deze prijs is er een prijsverschil van 17 % ten opzichte van de 3600 voor 204,95. Dan kun je voor mijn gevoel ook beter een goede koeling kopen. Bv een Cooler Master Hyper 212, die 35 euro kost. Dan geef je uiteindelijk hetzelfde uit, maar heb je een veel betere koeling.
Haha, ironisch als deze aanbieding heet wordt!
LOLLER29/08/2019 21:14

Je kan beter een 3600 kopen en een betere koeler. Verschil tussen de …Je kan beter een 3600 kopen en een betere koeler. Verschil tussen de normale en x is de meegeleverde koeler. Meeste mensen kopen zelf een koeler dus heb je niet veel aan die duurdere x versie.


Bullshit, de 3600x heeft een andere koeler omdat deze hoger geklokt is (lees sneller) en daardoor beter gekoeld moet worden.
AlexP29/08/2019 21:32

Mee eens. Er zit een verschil in prestatie in van hooguit 2-3%. Officiële …Mee eens. Er zit een verschil in prestatie in van hooguit 2-3%. Officiële prijs van de x is 25% hoger, dus dat is het qua prijs kwaliteit niet waard. Met deze prijs is er een prijsverschil van 17 % ten opzichte van de 3600 voor 204,95. Dan kun je voor mijn gevoel ook beter een goede koeling kopen. Bv een Cooler Master Hyper 212, die 35 euro kost. Dan geef je uiteindelijk hetzelfde uit, maar heb je een veel betere koeling.


Mee eens, maar het is zeker niet dezelfde cpu. De stocknkoeling is okay, maar een goede nzxt waterblok os wel top op deze cpus
MrPig30/08/2019 00:16

Mee eens, maar het is zeker niet dezelfde cpu. De stocknkoeling is okay, …Mee eens, maar het is zeker niet dezelfde cpu. De stocknkoeling is okay, maar een goede nzxt waterblok os wel top op deze cpus


Onzin; het zijn exact dezelfde cpu's, alleen de x is standaard overclocked en dat leidt tot een snelheidswinst van maar liefst 2-3%. Dat is fysiek sneller, in de praktijk merk je er niet echt iets van. Iedereen kan uitmaken of die meerprijs het waard is. Ik zeg 17-25% hogere prijs voor 2-3% snelheidswinst... nobrainer.

De 3600 en de 3600x hebben verschillende koelers. Die van de x is iets groter/beter, maar beide verdienen een betere cooler. Kijk je naar de 3700x, dan zit er een out of the box prima cooler bij. Ga je overclocken, zou ik daar echter ook een betere koeling bij kopen. Dat is aan mij niet besteedt, dus ik red me prima met de 3700x en stock cooler.
MrPig30/08/2019 00:12

Bullshit, de 3600x heeft een andere koeler omdat deze hoger geklokt is …Bullshit, de 3600x heeft een andere koeler omdat deze hoger geklokt is (lees sneller) en daardoor beter gekoeld moet worden.



MrPig30/08/2019 00:16

Mee eens, maar het is zeker niet dezelfde cpu. De stocknkoeling is okay, …Mee eens, maar het is zeker niet dezelfde cpu. De stocknkoeling is okay, maar een goede nzxt waterblok os wel top op deze cpus


Ik heb ook nzxt, maar baal van de CAM monitor software. Ik zou deze eigenlijk afraden, gezien deze al voor veel ‘rare’ reboots heeft gezorgd... (zie ook de verschillende fora online..)
ejansen30/08/2019 02:18

Ik heb ook nzxt, maar baal van de CAM monitor software. Ik zou deze …Ik heb ook nzxt, maar baal van de CAM monitor software. Ik zou deze eigenlijk afraden, gezien deze al voor veel ‘rare’ reboots heeft gezorgd... (zie ook de verschillende fora online..)


Ditto, die CAM meuk is echt ronduit slecht. Een keer instellen en daarna verwijderen. De cooler zelf is wel erg goed. En als dr kleurtjes je niet uitmaken kun je de usb kabel los houden.
AlexP30/08/2019 01:12

Onzin; het zijn exact dezelfde cpu's, alleen de x is standaard overclocked …Onzin; het zijn exact dezelfde cpu's, alleen de x is standaard overclocked en dat leidt tot een snelheidswinst van maar liefst 2-3%. Dat is fysiek sneller, in de praktijk merk je er niet echt iets van. Iedereen kan uitmaken of die meerprijs het waard is. Ik zeg 17-25% hogere prijs voor 2-3% snelheidswinst... nobrainer.De 3600 en de 3600x hebben verschillende koelers. Die van de x is iets groter/beter, maar beide verdienen een betere cooler. Kijk je naar de 3700x, dan zit er een out of the box prima cooler bij. Ga je overclocken, zou ik daar echter ook een betere koeling bij kopen. Dat is aan mij niet besteedt, dus ik red me prima met de 3700x en stock cooler.


Dus het zijn verschillende cpus, anders kun je alle i3,i5 en i7 cpus van dezelfde generatie ook "dezelfde" noemen maar de kloksnelheid is onderdeel van de cpu als se vergelijken dus zijn ze anders.

Wel waar dat de meerprijs niet lonend is voor de prestatiewinst imho, maar identiek zijn ze niet.
MrPig30/08/2019 06:55

Dus het zijn verschillende cpus, anders kun je alle i3,i5 en i7 cpus van …Dus het zijn verschillende cpus, anders kun je alle i3,i5 en i7 cpus van dezelfde generatie ook "dezelfde" noemen maar de kloksnelheid is onderdeel van de cpu als se vergelijken dus zijn ze anders.Wel waar dat de meerprijs niet lonend is voor de prestatiewinst imho, maar identiek zijn ze niet.


Zoals je in de video kunt zien die LOLLER doorgestuurd heeft hierboven zijn de 3600 en de 3600x exact hetzelfde, op deze meegeleverde koeler en de kleine overclock na.
matthijsboog30/08/2019 07:15

Zoals je in de video kunt zien die LOLLER doorgestuurd heeft hierboven …Zoals je in de video kunt zien die LOLLER doorgestuurd heeft hierboven zijn de 3600 en de 3600x exact hetzelfde, op deze meegeleverde koeler en de kleine overclock na.



Dus zijn ze niet exact hetzelfde? We noemen een intel I5-9400T, i5-9500 en i5-9600T toch ook niet 'exact hetzelfde' ondanks dat die wel met dezelfde koeler geleverd worden. (met meer dan 25% performance verschil).

Mensen die er minder verstand van hebben denken dat als je dat zegt de prestaties identiek zijn maar er alleen een fancy coolertje meegeleverd wordt.
ejansen30/08/2019 02:18

Ik heb ook nzxt, maar baal van de CAM monitor software. Ik zou deze …Ik heb ook nzxt, maar baal van de CAM monitor software. Ik zou deze eigenlijk afraden, gezien deze al voor veel ‘rare’ reboots heeft gezorgd... (zie ook de verschillende fora online..)


Hahaha, ik vind me nzxt h500i met de cam software juist super fijn. Nooit problemen mee gehad
MrPig30/08/2019 10:00

Dus zijn ze niet exact hetzelfde? We noemen een intel I5-9400T, i5-9500 en …Dus zijn ze niet exact hetzelfde? We noemen een intel I5-9400T, i5-9500 en i5-9600T toch ook niet 'exact hetzelfde' ondanks dat die wel met dezelfde koeler geleverd worden. (met meer dan 25% performance verschil).Mensen die er minder verstand van hebben denken dat als je dat zegt de prestaties identiek zijn maar er alleen een fancy coolertje meegeleverd wordt.


Natuurlijk noem je die niet hetzelfde, want die zijn anders. Zoals je wel weet waarschijnlijk is de T serie een refresh waarbij ze aanpassingen hebben gedaan voor een lager stroom gebruik. Echt anders dus. De 3600 en 3600x hebben een identieke chip. Dus ik snap je vergelijking niet.
matthijsboog30/08/2019 10:11

Natuurlijk noem je die niet hetzelfde, want die zijn anders. Zoals je wel …Natuurlijk noem je die niet hetzelfde, want die zijn anders. Zoals je wel weet waarschijnlijk is de T serie een refresh waarbij ze aanpassingen hebben gedaan voor een lager stroom gebruik. Echt anders dus. De 3600 en 3600x hebben een identieke chip. Dus ik snap je vergelijking niet.



de 9400T en 9600T zijn identieke chips... alleen de kloksnelheid is anders. (kennelijk was ik de T na de 9500 vergeten.) dat maakt die dingen toch niet 'exact hetzelfde' (zoals boven wordt beweerd).
Aangepast door: "MrPig" aug 30e
MrPig30/08/2019 00:12

Bullshit, de 3600x heeft een andere koeler omdat deze hoger geklokt is …Bullshit, de 3600x heeft een andere koeler omdat deze hoger geklokt is (lees sneller) en daardoor beter gekoeld moet worden.


Bullshit, de 3600X is net als de 3800X een vrij nutteloos product. Minimaal gebinned, je betaalt 15-25% meer voor 1-4% prestaties op stock. Als je AOC en PBO aan zet dan is het prestatieverschil (met een goede koeler) weg.
MrPig30/08/2019 00:16

Mee eens, maar het is zeker niet dezelfde cpu. De stocknkoeling is okay, …Mee eens, maar het is zeker niet dezelfde cpu. De stocknkoeling is okay, maar een goede nzxt waterblok os wel top op deze cpus


Ja handig, High-End waterkoeling voor een chip die gemiddeld nog geen 40 Watt gaat verbruiken.
Koop er dan ook meteen een 1000 Watt voeding bij en een server Rack das net zo nuttig spul.
Kriz30/08/2019 11:25

Ja handig, High-End waterkoeling voor een chip die gemiddeld nog geen 40 …Ja handig, High-End waterkoeling voor een chip die gemiddeld nog geen 40 Watt gaat verbruiken.Koop er dan ook meteen een 1000 Watt voeding bij en een server Rack das net zo nuttig spul.


Waterkoeling is al lang geen high end meer en voor een leuk prijsje te krijgen. Plus voor zo'n ding dat tijdens het gamen 80 watt verstookt best een goed idee
MrPig30/08/2019 11:30

Waterkoeling is al lang geen high end meer en voor een leuk prijsje te …Waterkoeling is al lang geen high end meer en voor een leuk prijsje te krijgen. Plus voor zo'n ding dat tijdens het gamen 80 watt verstookt best een goed idee


Daar heb je helemaal gelijk in. Zelfs vloeibare stikstof is voor jou dan passend, ook niet high-end want het kost bijna niets meer en iedereen kan het. De gemiddelde 40 Watt moet wel met 400 Watt koeling worden gekoeld anders tel je als sukkel niet meer mee.

Blijkbaar liever totaal nutteloze en peperdure RGB Waterkoeling dan betere PC onderdelen als CPU / Moederbord en GPU.
Kriz30/08/2019 11:49

Daar heb je helemaal gelijk in. Zelfs vloeibare stikstof is voor jou dan …Daar heb je helemaal gelijk in. Zelfs vloeibare stikstof is voor jou dan passend, ook niet high-end want het kost bijna niets meer en iedereen kan het. De gemiddelde 40 Watt moet wel met 400 Watt koeling worden gekoeld anders tel je als sukkel niet meer mee.Blijkbaar liever totaal nutteloze en peperdure RGB Waterkoeling dan betere PC onderdelen als CPU / Moederbord en GPU.


U heeft geen waterkoeling begrijp ik al. "peperduur" 5 tot 8 tientjes.. U gamed zeker ook nog op de interne videokaart want zo'n rtx2080, da's pas peperduur

tweakers.net/pri…tml
tweakers.net/pri…tml
tweakers.net/pri…tml

En wil je geen lampjes
tweakers.net/pri…tml
tweakers.net/pri…tml

Sorry, de reacties zijn gesloten op deze aanbieding.