Deze aanbieding is helaas niet meer beschikbaar
147° Verlopen
29

Senic Gira Hue lichtschakelaar 4-pack voor €184,95 / 6-pack voor €264,95 @ tink

€184,95€236-22%
Avatar
mach90 Redacteur
Lid sinds 2014
7.487
340
Geplaatst op 3 mei 2022

Deze aanbieding is verlopen. Hier zijn wat interessante opties voor je:

4-pack Senic Hue lichtschakelaars nu bij tink in de aanbieding voor €189 en bij aanmelding voor de nieuwsbrief nog eens €5 extra korting. Aanmelden voor de nieuwsbrief kan onderaan op de homepage van tink.nl.

Ook de 6-pack is scherp geprijsd, die kost nu €264,95 met de nieuwsbrief code.

Elders vanaf €59 per stuk

Omschrijving:
De schakelaars zijn binnen mum van tijd geïnstalleerd door middel van de handige kleefstrip. Omdat hij ook nog eens draadloos is, kun je de schakelaars precies plaatsen waar jij maar wil. En door middel van het intelligente energy harvesting systeem wekken deze lichtschakelaars hun eigen stroom op en is er dus ook geen batterij nodig die vervangen zou moeten worden. Met deze 4-pack kun je al je slimme lampen in alle kamers van je huis bedienen. Integreer de schakelaars in je Philips Hue systeem en sluit ze aan op Apple HomeKit om ze ook met Siri te kunnen bedienen.


Betaalmogelijkheden
  • PayPal
  • iDEAL
  • MasterCard
  • Visa
  • American Express

Verzending & retourneren
  • Alleen NL
  • Gratis verzending
  • Gratis retourneren
Community Updates
Nieuwe reactie
Beste reacties
Avatar
Ik heb deze schakelaars 2 weken geleden besteld (geen korting) samen met een 4 pack.. Tot vandaag nog niks binnen.

Heel wat mails heen en weer en nog steeds niks in huis.. Tink geeft aan dat de leverancier niet reageert dus dan weten jullie dat!

/edit: heb mijn bestelling zojuist geannuleerd, en tink medewerker geeft aan nog steeds niks van de leverancier te hebben vernomen.

Wel raar dat ze nu gaan stunten met een aanbieding op de schakelaars!
Aangepast door: "ElgierAndrea" 3 mei
Avatar
ElgierAndrea03/05/2022 15:22

Zigbee


Niet helemaal Zigbee.. Zigbee Green Power. Dat is eigenlijk een zeer-short-range puls bericht die een-richting naar een Zigbee device verstuurd moet worden en dan pas actief is op het Zigbee netwerk. Deze switch doet zelf dus niet meer op het Zigbee netwerk (voor stroom redenen) maar lift mee op het netwerk.


"This is a Zigbee Green Power device which allows it to be very energy efficient. Messages from Green Power devices cannot be "understood" by normal Zigbee devices, therefore they need to be "translated" first. Not all Zigbee devices can do this translation, currently the only devices known to do this are Philips Hue devices. This means that the Green Power device has to be in range of a Philips Hue device in order to use it.

Green Power devices don't support binding and are not included in network scans."

Als je Hue bridge gebruikt, heb je er niet zo last van. En vaak hangen ze in de buurt van een lamp die het Zigbee Green Power signaal omzet naar Zigbee voor je. Maar ga je er mee spelen, nee het is niet "pure Zigbee".Meer rauwe info: Zigbee2MQTT
29 Reacties
  1. Avatar
    Ik heb deze schakelaars 2 weken geleden besteld (geen korting) samen met een 4 pack.. Tot vandaag nog niks binnen.

    Heel wat mails heen en weer en nog steeds niks in huis.. Tink geeft aan dat de leverancier niet reageert dus dan weten jullie dat!

    /edit: heb mijn bestelling zojuist geannuleerd, en tink medewerker geeft aan nog steeds niks van de leverancier te hebben vernomen.

    Wel raar dat ze nu gaan stunten met een aanbieding op de schakelaars!
    Aangepast door: "ElgierAndrea" 3 mei
  2. Avatar
    ElgierAndrea03/05/2022 14:54

    Ik heb deze schakelaars 2 weken geleden besteld (geen korting) samen met …Ik heb deze schakelaars 2 weken geleden besteld (geen korting) samen met een 4 pack.. Tot vandaag nog niks binnen.Heel wat mails heen en weer en nog steeds niks in huis.. Tink geeft aan dat de leverancier niet reageert dus dan weten jullie dat!


    Dat is balen. hoop dat je paypal of card hebt gebruikt om te betalen?
  3. Avatar
    MissStipjess03/05/2022 15:03

    Dat is balen. hoop dat je paypal of card hebt gebruikt om te betalen?


    Hieronder deels de terugkoppeling van de medewerker, als het goed is krijg ik mijn volledige betaling terug gestort!

    "Beste Andrea,

    Bedankt voor je berichtje.

    Ik begrijp je keuze helemaal en zou hetzelfde hebben gedaan. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
    Ik heb jouw annulatie-aanvraag zojuist doorgegeven aan onze logistieke afdeling. Dit is de normale procedure om na te gaan en er zeker van te kunnen zijn dat je pakketjes nog niet zijn verstuurd.
    Zodra ik bevestiging krijg dat de annulatie is gelukt, laat ik je iets weten en zal ik de terugbetaling voor je verwerken. Je hoeft verder niets meer te doen. "

    /edit: bestelling was op 21-4 geplaatst.
    Aangepast door: "ElgierAndrea" 3 mei
  4. Avatar
    Ik had een Senic Gira schakelaar gekocht om te testen maar ik vond het gevoel van de schakelaar niet heel fijn en ongeveer 1 op 5 toetsdrukken leken niet aan te komen. Blij dat ik er niet 20+ voor de verbouwing heb gehaald. Nu heb ik een lading in-wall hue switches gekocht en deze op schakelmateriaal naar keuze.
  5. Avatar
    Is dit middels bluetooth of... welk protocol gebruikt dit?
  6. Avatar
    Net even gechat met de klantenservice van tink, het product is out of stock

    martijnbr03/05/2022 15:10

    Ik had een Senic Gira schakelaar gekocht om te testen maar ik vond het …Ik had een Senic Gira schakelaar gekocht om te testen maar ik vond het gevoel van de schakelaar niet heel fijn en ongeveer 1 op 5 toetsdrukken leken niet aan te komen. Blij dat ik er niet 20+ voor de verbouwing heb gehaald. Nu heb ik een lading in-wall hue switches gekocht en deze op schakelmateriaal naar keuze.


    Dank voor de tip, waar heb je deze gekocht?
    Aangepast door: "Colexco" 3 mei
  7. Avatar
    broozr03/05/2022 15:11

    Is dit middels bluetooth of... welk protocol gebruikt dit?


    Zigbee
  8. Avatar
    ElgierAndrea03/05/2022 15:22

    Zigbee


    Niet helemaal Zigbee.. Zigbee Green Power. Dat is eigenlijk een zeer-short-range puls bericht die een-richting naar een Zigbee device verstuurd moet worden en dan pas actief is op het Zigbee netwerk. Deze switch doet zelf dus niet meer op het Zigbee netwerk (voor stroom redenen) maar lift mee op het netwerk.


    "This is a Zigbee Green Power device which allows it to be very energy efficient. Messages from Green Power devices cannot be "understood" by normal Zigbee devices, therefore they need to be "translated" first. Not all Zigbee devices can do this translation, currently the only devices known to do this are Philips Hue devices. This means that the Green Power device has to be in range of a Philips Hue device in order to use it.

    Green Power devices don't support binding and are not included in network scans."

    Als je Hue bridge gebruikt, heb je er niet zo last van. En vaak hangen ze in de buurt van een lamp die het Zigbee Green Power signaal omzet naar Zigbee voor je. Maar ga je er mee spelen, nee het is niet "pure Zigbee".Meer rauwe info: Zigbee2MQTT
  9. Avatar
    Gok dat het samenwerken met bijv. Home Assistant een "no" gaat zijn op basis van martijnbr's bericht (correct me if I'm wrong, misschien kan het wel).
    Maar vind een 45 euro per stuk niet zozeer goedkoop, als je ziet dat er ook wired opties zijn.
    Aangepast door: "broozr" 3 mei
  10. Avatar
    Als je dit ding twee weken gebruikt .... gooi je hem uit frustratie door het raam heen... werkelijk waar een schijt ding... niet kopen dus
  11. Avatar
    martijnbr03/05/2022 15:19

    Zoekresultaten voor: 'senic' - Goedkoper Met Schakelmateriaal


    Gevonden, bedankt. Alleen kun je dus niet dimmen met zo’n Philips module. Alleen aan/uit of een scène kiezen
  12. Avatar
    Het kan wel.. ik weet niet of het met Hue kan (dan moet je het simpelweg in de Hue app aan lampen binden en dan de lampen via HA aansturen). Als het via Zigbee2Mqtt/HA gaat doen, kan het nog steeds. Beetje een bitch om werkend te krijgen. Ik heb er een tijdje mee zitten spelen. Uiteindelijk kreeg ik ze via een andere lamp dus op het Zigbee2Mqtt netwerk en kon ik ook uitlezen wat de action was (press 1, release 1 etc) en kun je zelf daar automation voor schrijven. Ik heb ook een tijdje binnen het HA/Z2M wereldje zitten spelen met AppDaemon en ControllerX. Een plat taaltje waarmee je de input (senic knop) kan binden aan een output (lamp, scene, whatever). Hierdoor kun je bv knop 1 en 2 binden aan licht en 3 en 4 voor gordijnen enz.)

    Waar ik echter vast liep was dus het "tactile" gevoel van de knop (je maakt net genoeg stroom door het in te drukken, zonder behulp van batterij. Handig maar voelt maf/raar), sommige drukken kwamen niet door (ook niet via Hue Bridge).. lijkt een hardware issue/stroefheid in de switch zelf en het blijft een prijzige optie.

    Heb ook nog zitten kijken naar die Sonoff switches met schermpjes.. Ze zijn die ook al goed aan flarden aan het hacken.

    Eigenlijk wil ik een powered-Zigbee switch (aan 230v dus, geen batterij of greenpower) die ik rechtstreeks aan lampen of scenes kan binden (zoals KNX dat kan). Dit houdt in je dat je lampen peer-to-peer kunt switchen zonder controller.

    Deze senic switches hebben altijd een controller nodig. Altijd. Wanneer je HA of Hue bridge down is, doen deze dingen niks.

    (Ik wil teveel, haha)

    Colexco03/05/2022 15:40

    Gevonden, bedankt. Alleen kun je dus niet dimmen met zo’n Philips module. A …Gevonden, bedankt. Alleen kun je dus niet dimmen met zo’n Philips module. Alleen aan/uit of een scène kiezen


    Als je de Hue bridge gebruikt volgens mij wel maar er zit weinig lag tussen. Met Z2M krijg je alleen press of release, geen hold commando's. Ik heb nog geprobeerd daar om heen te werken met een stukje automation maar dan krijg je echt houtjetouwtje oplossingen.
    Aangepast door: "martijnbr" 3 mei
  13. Avatar
    Echt vanuit nieuwsgierigheid (ik heb een zooi Hue lampen in huis die ik zo nodig gewoon kan schakelen via de standaard switches maar die ik vrijwel altijd via Google Home schakel): wat is de toegevoegde waarde van deze schakelaars (en andere vergelijkbare)? Wat is de reden om € 45,- per schakelaar te betalen?
  14. Avatar
    slc5903/05/2022 15:59

    Echt vanuit nieuwsgierigheid (ik heb een zooi Hue lampen in huis die ik zo …Echt vanuit nieuwsgierigheid (ik heb een zooi Hue lampen in huis die ik zo nodig gewoon kan schakelen via de standaard switches maar die ik vrijwel altijd via Google Home schakel): wat is de toegevoegde waarde van deze schakelaars (en andere vergelijkbare)? Wat is de reden om € 45,- per schakelaar te betalen?


    Je kunt Hue niet schakelen met normaal schakelmateriaal. Daarmee haal je simpelweg de stroom eraf. Dit heeft als nadeel dat je het niet meer smart kunt bedienen (en dat was nu juist het hele punt van Hue). Je kunt ook niet dimmen (je mag een Hue lamp niet schakeltechnisch dimmen, daar gaat hij stuk van). Het is een mooie niche oplossing voor een niche probleem. Sommige mensen vinden het plastic remoteje wat je bij sommige lampen krijgt prima, naast hun bestaande schakelaars. Heb ik ook 4 jaar lang gedaan.

    Echter nu ben ik aan het verbouwen, mijn complete verlichting bewust smart gemaakt (witte muren + gekleurde lampje = andere sfeer a la minuut). Echter het laatste wat ik wil na mijn verbouwing is niet goed werkende schakelaars of twee setjes van schakelaars naast mekaar. Dus producten zoals deze (of de Hue in-wall switch) zijn een oplossing.
  15. Avatar
    Ah, je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Ik was in de war met mijn Shelly schakelaars die ik op de meeste lampen gebruik. Zoals ik al schreef, ik gebruik vooral stemcommando's (en een sensor in de badkamer).

    Ik blijf voor die prijs gelukkig met het aanzetten via mijn stem ;-).
  16. Avatar
    csstok03/05/2022 15:38

    Als je dit ding twee weken gebruikt .... gooi je hem uit frustratie door …Als je dit ding twee weken gebruikt .... gooi je hem uit frustratie door het raam heen... werkelijk waar een schijt ding... niet kopen dus


    Helemaal mee eens! De schakelaars reageren meestal pas na 3x de knop indrukken. Heb nu de hue in wall dingen gekocht. Kijken of dat wat is.
  17. Avatar
    ElgierAndrea03/05/2022 14:54

    Ik heb deze schakelaars 2 weken geleden besteld (geen korting) samen met …Ik heb deze schakelaars 2 weken geleden besteld (geen korting) samen met een 4 pack.. Tot vandaag nog niks binnen.Heel wat mails heen en weer en nog steeds niks in huis.. Tink geeft aan dat de leverancier niet reageert dus dan weten jullie dat!/edit: heb mijn bestelling zojuist geannuleerd, en tink medewerker geeft aan nog steeds niks van de leverancier te hebben vernomen.Wel raar dat ze nu gaan stunten met een aanbieding op de schakelaars!


    Deze al een paar keer besteld bij Tink en het is elke keer een paar weken wachten voor ze binnen zijn.

    Ze worden rechtstreeks vanuit de leverancier verzonden uit Duitsland.
  18. Avatar
    tweeknl03/05/2022 16:41

    Helemaal mee eens! De schakelaars reageren meestal pas na 3x de knop …Helemaal mee eens! De schakelaars reageren meestal pas na 3x de knop indrukken. Heb nu de hue in wall dingen gekocht. Kijken of dat wat is.


    IK herken dat dus helemaal niet, hier werkt het goed en gelijk. Alleen ik heb er 70 voor betaald🥲
Plaats reactie
Avatar