Deze aanbieding is helaas niet meer beschikbaar
324° Verlopen
45

Split airco van Qlima geschikt voor 85m3 (Model SC5325)

€839,30€1.199-30%
Avatar
Biemansfb3bd2
Lid sinds 2018
15
50
Geplaatst op 27 jun 2022 (21 uur, 6 min geleden)

Deze aanbieding is verlopen. Hier zijn wat interessante opties voor je:

Bij de Praxis online (misschien ook offline?) flinke korting op de Split Airco's van Qlima. Dit zijn airco's met zo'n buitenunit. Niet mooi, maar hierdoor koelen en verwarmen ze wel een stuk beter dan mobiele airco's.

Dit is het kleinste model geschikt voor 85m3, maar op de twee grotere modellen zit ook 30% korting. Mooie deal voor mensen die al op zoek waren naar een airco. Heeft ook een afstandsbediening en wifi besturing.

Van de website:
  • Met 4 meter flexibele leidingen afgevuld met koudemiddel, waardoor je geen lekrisico hebt
  • Met dit model kun je koelen, ontvochtigen en verwarmen
  • Energiezuinig dankzij Invertersysteem: behoudt de ideale temperatuur zonder temperatuurschommelingen
  • Timerfunctie: stel vooraf de temperatuur in en kies het tijdstip dat de unit begint met koelen
  • Inclusief ingebruikstelling Heijmans

(gratis verzending naar winkel, thuisbezorging niet mogelijk)
Community Updates
Nieuwe reactie
Beste reacties
Avatar
Itsez27/06/2022 14:02

Let op, het koppelen van binnen- en buitendeel moet door een erkend …Let op, het koppelen van binnen- en buitendeel moet door een erkend installateur gedaan worden. Dit kost al snel 200-300 euro extra. Informeer van tevoren even of een bedrijf bij je in de buurt dit uberhaupt wil doen zonder dat ze zelf de airco leveren.


"Inclusief ingebruikstelling Heijmans"

Zo te zien zit dat hier dus bij de prijs in.

Overigens zegt Qlima me helemaal niets, lijkt me dus best wel een gok. Voor dit geld zou ik eerder een gerenommeerd merk zoals Mitsubishi Electric / Mitsubishi Heavy Industries of Daikin kopen (voorbeeldje: airco-webwinkel.nl/pro…et/). Als je daar die ingebruikstelling bij optelt kom je op ongeveer hetzelfde bedrag uit, lijkt me dan de interessantere optie.
Avatar
gosukiller27/06/2022 15:22

Wellicht een domme vraag maar... wat is het verschil tussen …Wellicht een domme vraag maar... wat is het verschil tussen Ingebruikstelling enerzijds en Installatie anderzijds?


Monteren en aansluiten doe je zelf, het afpersen met koudemiddel moet door een gecertificeerd bedrijf gedaan worden.
Volgens de Nederlandse wet én uw verzekeringsmaatschappij, een airconditioning systeem NIET ZELF in bedrijf mag stellen.

Hiervoor heeft u ten alle tijden VERPLICHT een F-gassen gecertificeerde monteur voor nodig.

Het is ten strengste verboden om dit zelf uit te voeren en er hangen hoge boetes aan.

123airco.nu/ing…ing
Avatar
Auteur
gosukiller27/06/2022 15:22

Wellicht een domme vraag maar... wat is het verschil tussen …Wellicht een domme vraag maar... wat is het verschil tussen Ingebruikstelling enerzijds en Installatie anderzijds?


In deze context is de ingebruikstelling de laatste stap van de installatie, dus die koppeling van de koelleidingen die een stek monteur moet uitvoeren. De apparaten ophangen etc moet je zelf doen
45 Reacties
  1. Avatar
    Itsez27/06/2022 14:02

    Let op, het koppelen van binnen- en buitendeel moet door een erkend …Let op, het koppelen van binnen- en buitendeel moet door een erkend installateur gedaan worden. Dit kost al snel 200-300 euro extra. Informeer van tevoren even of een bedrijf bij je in de buurt dit uberhaupt wil doen zonder dat ze zelf de airco leveren.


    "Inclusief ingebruikstelling Heijmans"

    Zo te zien zit dat hier dus bij de prijs in.

    Overigens zegt Qlima me helemaal niets, lijkt me dus best wel een gok. Voor dit geld zou ik eerder een gerenommeerd merk zoals Mitsubishi Electric / Mitsubishi Heavy Industries of Daikin kopen (voorbeeldje: airco-webwinkel.nl/pro…et/). Als je daar die ingebruikstelling bij optelt kom je op ongeveer hetzelfde bedrag uit, lijkt me dan de interessantere optie.
  2. Avatar
    Er staat inclusief ingebruiksstelling, dan is het neem ik aan inclusief en komen er geen extra kosten bij
  3. Avatar
    Auteur
    Itsez27/06/2022 14:02

    Reactie verwijderd


    Bij deze unit zit dat in de prijs inbegrepen zoals te lezen op de website. Wordt gedaan door Heijmans.
  4. Avatar
    Auteur
    maartentmm27/06/2022 14:06

    absoluut geen …absoluut geen aanbiedinghttps://www.nlx-international.com/daikin-split-airco-ftxc25c-rxc/a1


    Dat is een ander model met een lagere capaciteit.
  5. Avatar
    Biemansfb3bd227/06/2022 14:12

    Dat is een ander model met een lagere capaciteit.


    Je kan beter een a merk kopen allebei 2,5kw. Qlima heeft mij overbuurman ook daar komt een partij herrie vanaf
  6. Avatar
    Auteur
    maartentmm27/06/2022 14:15

    Je kan beter een a merk kopen allebei 2,5kw. Qlima heeft mij overbuurman …Je kan beter een a merk kopen allebei 2,5kw. Qlima heeft mij overbuurman ook daar komt een partij herrie vanaf


    Ik heb even gekeken waar dat prijsverschil vandaan komt. Het Qlima model heeft voorgevulde koelleidingen van een vast formaat (4 meter), hierdoor wat minder opties qua installatie maar hierdoor kun je het wel zelf uitvoeren. Bij die Daikin die jij stuurt koop je echt alleen de unit, moet je alles nog los bijkopen. Leidingen etc. Hierdoor komen er kosten bij, maar hierdoor moet de installatie ook op maat gemaakt worden dit kun je niet zelf is ook enorm duur.

    Lang verhaal kort, je vergelijkt een DIY model waar alles bijzit en installatie zelf mogelijk is met een model waar dat niet het geval is.

    En het geluid, tja, daarom zit de buitenunit ook buiten. Mijn buurman en ik hebben allebei een ander merk en kan niet zeggen dat er verschil zit in het geluid.
  7. Avatar
    Ik heb zelf ook een Qlima (het zwaardere model) en heb deze inderdaad zelf geïnstalleerd wat prima te doen is. Heb hem nu ongeveer 2 jaar en ben er zeer tevreden over! Koelt goed, geluid binnen is prima en geluid buiten is zeer acceptabel. Absoluut geen probleem voor buren o.i.d.
  8. Avatar
    dennis.vermeulen27/06/2022 14:32

    Ik heb zelf ook een Qlima (het zwaardere model) en heb deze inderdaad zelf …Ik heb zelf ook een Qlima (het zwaardere model) en heb deze inderdaad zelf geïnstalleerd wat prima te doen is. Heb hem nu ongeveer 2 jaar en ben er zeer tevreden over! Koelt goed, geluid binnen is prima en geluid buiten is zeer acceptabel. Absoluut geen probleem voor buren o.i.d.


    Maakt deze meer of minder geluid buiten bij verwarmen dan bij koelen?
  9. Avatar
    ikweethetbeter27/06/2022 15:08

    Maakt deze meer of minder geluid buiten bij verwarmen dan bij koelen?


    Poeh! Goede vraag. Ik heb hem nauwelijks gebruikt voor verwarmen en heb het geluid toen niet vergeleken net het geluid wat hij produceert bij koelen.
  10. Avatar
    Dus Heijmans komt het installeren en al? Iemand ervaringen ermee?
  11. Avatar
    Roastingbeans27/06/2022 15:11

    Dus Heijmans komt het installeren en al? Iemand ervaringen ermee?


    Nee, Heijmans doet dan de inbedrijfstelling, installeren moet je zelf doen.
  12. Avatar
    Wellicht een domme vraag maar... wat is het verschil tussen Ingebruikstelling enerzijds en Installatie anderzijds?
  13. Avatar
    Auteur
    Roastingbeans27/06/2022 15:11

    Dus Heijmans komt het installeren en al? Iemand ervaringen ermee?


    Nee, het is een DIY model. Je moet hem dus zelf installeren. Heijmans komt de koppeling doen van de koelleidingen, dat mag je niet zelf doen wettelijk gezien.
  14. Avatar
    Auteur
    gosukiller27/06/2022 15:22

    Wellicht een domme vraag maar... wat is het verschil tussen …Wellicht een domme vraag maar... wat is het verschil tussen Ingebruikstelling enerzijds en Installatie anderzijds?


    In deze context is de ingebruikstelling de laatste stap van de installatie, dus die koppeling van de koelleidingen die een stek monteur moet uitvoeren. De apparaten ophangen etc moet je zelf doen
  15. Avatar
    gosukiller27/06/2022 15:22

    Wellicht een domme vraag maar... wat is het verschil tussen …Wellicht een domme vraag maar... wat is het verschil tussen Ingebruikstelling enerzijds en Installatie anderzijds?


    Monteren en aansluiten doe je zelf, het afpersen met koudemiddel moet door een gecertificeerd bedrijf gedaan worden.
    Volgens de Nederlandse wet én uw verzekeringsmaatschappij, een airconditioning systeem NIET ZELF in bedrijf mag stellen.

    Hiervoor heeft u ten alle tijden VERPLICHT een F-gassen gecertificeerde monteur voor nodig.

    Het is ten strengste verboden om dit zelf uit te voeren en er hangen hoge boetes aan.

    123airco.nu/ing…ing
  16. Avatar
    Installatie is een ruim begrip, een stekker erin steken, monteren, afstellen, etc.
    Ingebruikstelling ook ruim, de afstandsbediening aan zetten of gebruiksklaar maken.

    Zie bij expert.nl, zelf monteren of laten doen, voor Heijmans moet je een afspraak maken om de F gas koppeling te laten doen, en die test hem ook.
    Aangepast door: "Macross" 19 uur, 12 min
  17. Avatar
    Ik heb even gekeken, maar een airco die heet is als aanbieding… ik trek het in twijfel
  18. Avatar
    Biemansfb3bd227/06/2022 14:22

    Ik heb even gekeken waar dat prijsverschil vandaan komt. Het Qlima model …Ik heb even gekeken waar dat prijsverschil vandaan komt. Het Qlima model heeft voorgevulde koelleidingen van een vast formaat (4 meter), hierdoor wat minder opties qua installatie maar hierdoor kun je het wel zelf uitvoeren. Bij die Daikin die jij stuurt koop je echt alleen de unit, moet je alles nog los bijkopen. Leidingen etc. Hierdoor komen er kosten bij, maar hierdoor moet de installatie ook op maat gemaakt worden dit kun je niet zelf is ook enorm duur.Lang verhaal kort, je vergelijkt een DIY model waar alles bijzit en installatie zelf mogelijk is met een model waar dat niet het geval is. En het geluid, tja, daarom zit de buitenunit ook buiten. Mijn buurman en ik hebben allebei een ander merk en kan niet zeggen dat er verschil zit in het geluid.


    Dit is best een prijzige unit, als het alleen om de doos+inhoud gaat kun je daar ook een A-merk voor kopen.
    Er zit geen installatie bij inbegrepen, wanneer je die er ook nog bij optelt dan zijn de kosten voor een stuk aircoleiding die je bij zo'n A-merk nog los bij moet kopen peanuts.
    Alleen als je de installatie echt helemaal zelf wilt gaan doen en de inbedrijfstelling ook (wat niet mag) dan is deze unit een optie.
  19. Avatar
    Ik heb sinds 2j de grootste versie (4.6kw). Werkt perfect. Koelt zeer goed & is heel stil. Als je wat handig bent kan je deze gemakkelijk zelf installeren. De airco is voorgevuld & koelleidingen zijn reeds vacuum getrokken. Je sluit deze aan dmv schroefkoppelingen. Er kan bijna niets mis gaan. Moet officieel in dienst worden gesteld, maar is niet nodig.
    Qlima is niet de echte fabrikant. De airco's zijn afkomstig van de Midea Group. Dit is een grote Chinese HVAC fabrikant. Kwaliteit is gewoon goed. Wordt ook verkocht onder de merken Toshiba, Pioneer, Carrier, ...
Plaats reactie
Avatar