Deze discussie is helaas niet meer beschikbaar
Verlopen

Overstap iOS naar Samsung/Android

22
Geplaatst op 2 jan 2021
Hallo allemaal,

Ik ben aan het twijfelen om weer terug over te stappen naar Samsung/Android. Heb altijd Samsung gehad, tot 2 jaar geleden, toen heb ik de iPhone XR gekocht, om te proberen. Ik kan mijn abonnement al een tijdje verlengen, dus misschien pak ik dan een Galaxy S21, of ik blijf toch bij iOS.

Nu is mijn vraag; zijn er hier mensen die van iOS naar Samsung (of android in het algemeen) zijn overgegaan? Hoe is dit verlopen? Welke programma's hebben jullie hiervoor gebruikt en waar moet ik op letten?

Wat mij namelijk tegenhoudt is dat overstapproces; ik lees op internet namelijk veel ervaringen van mensen waarbij de overstap niet soepel verloopt, en ik wil natuurlijk wel gewoon dat alles goed wordt overgezet. Toen ik de overstap naar iOS maakte waren er uiteindelijk ook een heleboel dingen kwijt, of corrupte bestanden die niet goed bleken overgezet.

Alvast bedankt!
Community Updates
Overig
Nieuwe reactie

Categorieën

22 Reacties

gesorteerd op
's avatar
  1. beautiful21's avatar
    Persoonlijk, zou ik zelf nooit meer overstappen op een Android telefoon. Ik heb dan liever helemaal geen telefoon. Vroeger waren die Android telefoons nog echt sterke telefoons, ook kwa behuizing. Maar tegenwoordig.. Als ik kijk naar de Samsung S20 van mijn partner;
    - Batterij gigantisch snel leeg
    - Wordt snel warm
    - Snel problemen met de oplaad poort door vuil/stof wat er random in komt.
    - Updates duren lang

    En het ding is net 6 maanden oud! Mijn Iphone 11 Pro is even oud en die heeft al die problemen niet. Ik gok er ook op dat hij over een half jaar alweer een nieuwe moet kopen. En ja, hij gaat er gewoon voorzichtig mee om. Dus naar mijn mening is Android duurkoop. Maar, je moet vooral voor jezelf gaan kijken wat jouw de twijfel geeft tussen deze twee soorten telefoons. Het is ook erg jammer dat je nu niet naar de winkel kan om eventjes op beide toestellen te gluren.. Ik zou er in ieder geval echt heel goed over nadenken, het zou jammer zijn als je bijvoorbeeld bij iOS blijft je spijt krijgt of andersom.
  2. MichaelNL's avatar
    theelepelver02/01/2021 21:16

    Ik was vorig jaar met oud en nieuw op mijn hoofd gevallen tijdens een …Ik was vorig jaar met oud en nieuw op mijn hoofd gevallen tijdens een feestje, had toen blijkbaar ook verlengd naar een Android, gelukkig binnen 14 dagen kunnen annuleren.Nooit naar Android gaan behalve als je niks om je data geeft en een onveilig systeem wilt draaien op je telefoon.Het is dat ik op mijn hoofd was gevallen maar anders denk ik dat geen enkele Apple gebruiker ooit Android zou willen gebruiken met vol verstand.


    Blablabla
  3. hng's avatar
    PeppuhDaHouse03/01/2021 13:23

    Verdorie jij hebt al net zoveel verstand van telefoons als van …Verdorie jij hebt al net zoveel verstand van telefoons als van zorgverzekeringen. Ben je toevallig ook telefoon verkoper?Android is een besturingssysteem voor telefoons, dat heeft, in tegenstelling tot bij Apple, niets met de hardware te maken. Elke telefoon fabrikant kan die hardware (binnen de technische beperkingen uiteraard) zelf bepalen en het zo snel/degelijk/grote batterij) etc uitvoeren als hij zelf wil. Zeggen dat Android duurkoop is omdat jouw partner slechte ervaringen met een specifiek Samsung model heeft is hetzelfde als zeggen dat Duitsland kut is omdat we een keer een voetbal wedstrijd verloren hebben: een hoop emotie, maar de onderbouwing [email protected]_Stuff wat is de reden dat je wilt overstappen? Puur de prijs, of ook Extra/andere functionaliteit die je graag wilt gebruiken?


    Fabrikanten hebben een verdienmodel nodig. Apple heeft hoge marges, andere fabrikanten besparen op ontwikkeling of materialen.

    Er werd hier ook specifiek om persoonlijke ervaring gevraagd, en dat is gegeven.

    Samsung staat niet bekend om zijn kwaliteit, en Google staat niet bekend om hun respect voor privacy.

    De laatste jaren heeft Samsung naar mijn mening alleen nog maar bagger uitgebracht, het is flink misgegaan bij het management. De populariteit lijkt wel naar hun hoofd gestegen.

    Andere fabrikanten zijn ook niet veel beter, zoals telefoons van Chinese fabrikanten. Die zijn gewoon een veiligheidsrisico, als dus erkend door meerdere veiligheidsdiensten, inclusief onze eigen AIVD.

    Dat de fabrikant en ontwikkelaar niet dezelfde partij zijn is ook allang van bewezen dat het niet ideaal is, en voor veel logistieke problemen zorgt. Updates die veel te laat uit worden gebracht, verschillende beveiligingslekken, onjuist geoptimaliseerde hardware, en ga zo maar door.

    Je hebt dus eigenlijk maar een paar reële opties voor Android-toestellen. En dat zijn eigenlijk alleen de toestellen geproduceerd door Google zelf.
  4. Beloved's avatar
    PeppuhDaHouse03/01/2021 20:09

    Het klinkt de moeite waard om nogmaals eens (na het maken van een backup) …Het klinkt de moeite waard om nogmaals eens (na het maken van een backup) een factory reset te doen om te kijken of het een software matig issue is of dat er echt iets mis is met je telefoon. Een aantal van de zaken die je noemt (zoals het opnieuw opstarten) zijn niet te verklaren door het feit dat hij twee jaar oud is. Je hebt nu nog 2 weken garantie.... Ook al wil je daarna over op een nieuwe telefoon dan is het voor de "markplaats waarde" nog steeds wel fijn als hij het gewoon goed doet En wellicht heb je daarna helemaal geen nieuwe telefoon nodig.... Qua camera kwaliteit heb je gelijk, dat is een van de (bewuste) beperkingen van IOS, door geen derde camera toepassingen toe te staan kunnen ze de veiligheid beter garanderen, maar biedt je ook de mogelijkheid tot beter camera software niet. Hier zit Android "redelijk andersom" in de wedstrijd, daar gaat functionaliteit vaak voor. Het is helemaal afhankelijk van het type gebruiker wat het meest geschikt is. ("Grappig" is dat de IPhone voor mensen die de telefoon bijna niet gebruiken, maar een nokia 3210 net niet genoeg software ondersteunt, de IPhone vrijwel altijd op papier het meest geschikt is. Tevens is dat de doelgroep die vrijwel nooit dat geld voor een telefoon die ze bijna niet gebruiken over heeft...).


    Hij/zij zegt juist dat de camerakwaliteit van de iPhone beter is.
  5. Eeek's avatar
    theelepelver02/01/2021 21:16

    Ik was vorig jaar met oud en nieuw op mijn hoofd gevallen tijdens een …Ik was vorig jaar met oud en nieuw op mijn hoofd gevallen tijdens een feestje, had toen blijkbaar ook verlengd naar een Android, gelukkig binnen 14 dagen kunnen annuleren.Nooit naar Android gaan behalve als je niks om je data geeft en een veilig systeem wilt draaien op je telefoon.Het is dat ik op mijn hoofd was gevallen maar anders denk ik dat geen enkele Apple gebruiker ooit Android zou willen gebruiken met vol verstand.


    Er is een (goede) reden dat ie van IOS terug wilt naar Android
  6. Graphica-'s avatar
    Tegenwoordig zijn er apps toch. Volgens mij zowel echt van Apple (om over te stappen van Android naar iOS) en van Samsung (om over te stappen van iOS Naat Android). Alhoewel ik ze zelf niet nodig heb gehad, lijkt mij dat deze apps prima zouden moeten werken om je gegevens over te dragen naar het andere systeem.
  7. PeppuhDaHouse's avatar
    Random_Stuff03/01/2021 18:09

    Bedankt nog voor je reactie! Ik twijfel omdat iOS toch niet helemaal aan …Bedankt nog voor je reactie! Ik twijfel omdat iOS toch niet helemaal aan mijn verwachtingen voldoet; ik had van veel mensen in mijn omgeving gehoord (die een iPhone hebben) dat ze 0 problemen hebben. Maar mey de iPhone xr die ik nu heb; over 2 weken 2 jaar oud, heb ik zat problemen. De batterij gaat snel leeg, ik kan er 3/4 dag mee doen, soms iets minder. Meldingen komen soms pas binnen bij het openen van apps, rare glitches (meldingsgeluiden en het op slot geluid die opeens op zijn maximum klinken, ik krijg het maar niet opgelost(zombie) ) en hij start soms uit zichzelf opnieuw op (met dat laadicoontje in beeld). Een reset heb ik 3 maanden terug nog gedaan. Ik had wel meer verwacht voor het bedrag dat ik er destijds voor heb betaald. Geen enkel systeem is perfect, dat weet ik, want bij Android had ik ook wel eens problemen. Het fijne van iOS is dat de apps heel geoptimaliseerd aanvoelen , en dat de camerakwaliteit in Snapchat en Instagram veel beter is op iOS. Zo kan ik nog wel wat voor en nadelen noemen van beide systemen. Ik had verwacht dat ik lang met deze telefoon zou kunnen doen maar dit viel in de praktijk helaas toch wel een beetje tegen(embarrassed) Vandaar dat ik ook weer naar Samsung kijk; omdat ik dat wel mooie toestellen vind, en vond ze fijn werken. Vandaar opzoek naar ervaringen etc.


    Het klinkt de moeite waard om nogmaals eens (na het maken van een backup) een factory reset te doen om te kijken of het een software matig issue is of dat er echt iets mis is met je telefoon. Een aantal van de zaken die je noemt (zoals het opnieuw opstarten) zijn niet te verklaren door het feit dat hij twee jaar oud is. Je hebt nu nog 2 weken garantie.... Ook al wil je daarna over op een nieuwe telefoon dan is het voor de "markplaats waarde" nog steeds wel fijn als hij het gewoon goed doet
    En wellicht heb je daarna helemaal geen nieuwe telefoon nodig.... Qua camera kwaliteit heb je gelijk, dat is een van de (bewuste) beperkingen van IOS, door geen derde camera toepassingen toe te staan kunnen ze de veiligheid beter garanderen, maar biedt je ook de mogelijkheid tot beter camera software niet. Hier zit Android "redelijk andersom" in de wedstrijd, daar gaat functionaliteit vaak voor. Het is helemaal afhankelijk van het type gebruiker wat het meest geschikt is. ("Grappig" is dat de IPhone voor mensen die de telefoon bijna niet gebruiken, maar een nokia 3210 net niet genoeg software ondersteunt, de IPhone vrijwel altijd op papier het meest geschikt is. Tevens is dat de doelgroep die vrijwel nooit dat geld voor een telefoon die ze bijna niet gebruiken over heeft...).
  8. Djanga's avatar
    Random_Stuff06/01/2021 11:22

    Bedankt nog voor je reactie:) Ik denk inderdaad dat ik een jaar sim only …Bedankt nog voor je reactie:) Ik denk inderdaad dat ik een jaar sim only pak; bij T-Mobile kun je namelijk een contractbreuk doen en een toestel toevoegen zonder dat daar kosten aan vastzitten. Het gaat trouwens om de XR(cheeky) . Had ik de XS maar gekozen; had ik een oled scherm gehad, valt toch vies tegen dit scherm, ondanks dat de Mediamarkt verkoper zei dat ik er niks van zou merken dat hij niet full HD is.(zombie)


    Ah de XR, dan zou ik direct overstappen! Nee grapje, haha. Zie het maar zo: je volgende telefoon heeft sowieso een beter scherm en word je door weggeblazen.

    Dat van T-Mobile wist ik niet, dat is een goeie! Zit zelf sinds 1 januari bij Youfone (KPN netwerk). Betaal €12 per maand voor onbeperkt bellen/sms + 10GB.

    Heb nog geen goede berekening gemaakt, maar misschien dat dit zo goedkoop is dat je de telefoon beter los kan kopen?
  9. Random_Stuff's avatar
    Auteur
    Djanga06/01/2021 11:24

    Ah de XR, dan zou ik direct overstappen! Nee grapje, haha. Zie het maar …Ah de XR, dan zou ik direct overstappen! Nee grapje, haha. Zie het maar zo: je volgende telefoon heeft sowieso een beter scherm en word je door weggeblazen. Dat van T-Mobile wist ik niet, dat is een goeie! Zit zelf sinds 1 januari bij Youfone (KPN netwerk). Betaal €12 per maand voor onbeperkt bellen/sms + 10GB. Heb nog geen goede berekening gemaakt, maar misschien dat dit zo goedkoop is dat je de telefoon beter los kan kopen?


    Hahaha ja stiekem is het scherm een van de dingen waar ik me het meest aan irriteer(excited) vooral als je bvb Netflix kijkt of stukken tekst leest. Betaal voor 7GB + 120min bel/sms 12.50€ p/m. Wil eigenlijk niet weg bij T-Mobile omdat het goed bevalt en nooit last heb van storingen, en de 7gb toch altijd genoeg is geweest tot nu toe;) Maar ga als de S21 uit is zeker even kijken via mobiel.nl etc welke provider het voordeligst is! En dan waarschijnlijk sowieso even wachten, aangezien er meestal een paar weken later een bonus erbij zit+ is de prijs meestal wat gedaald (hoop ik(lol) )
  10. theelepelver's avatar
    Ik was vorig jaar met oud en nieuw op mijn hoofd gevallen tijdens een feestje, had toen blijkbaar ook verlengd naar een Android, gelukkig binnen 14 dagen kunnen annuleren.

    Nooit naar Android gaan behalve als je niks om je data geeft en een onveilig systeem wilt draaien op je telefoon.

    Het is dat ik op mijn hoofd was gevallen maar anders denk ik dat geen enkele Apple gebruiker ooit Android zou willen gebruiken met vol verstand. (aangepast)
  11. Random_Stuff's avatar
    Auteur
    beautiful2103/01/2021 08:35

    Persoonlijk, zou ik zelf nooit meer overstappen op een Android telefoon. …Persoonlijk, zou ik zelf nooit meer overstappen op een Android telefoon. Ik heb dan liever helemaal geen telefoon. Vroeger waren die Android telefoons nog echt sterke telefoons, ook kwa behuizing. Maar tegenwoordig.. Als ik kijk naar de Samsung S20 van mijn partner;- Batterij gigantisch snel leeg- Wordt snel warm- Snel problemen met de oplaad poort door vuil/stof wat er random in komt.- Updates duren langEn het ding is net 6 maanden oud! Mijn Iphone 11 Pro is even oud en die heeft al die problemen niet. Ik gok er ook op dat hij over een half jaar alweer een nieuwe moet kopen. En ja, hij gaat er gewoon voorzichtig mee om. Dus naar mijn mening is Android duurkoop. Maar, je moet vooral voor jezelf gaan kijken wat jouw de twijfel geeft tussen deze twee soorten telefoons. Het is ook erg jammer dat je nu niet naar de winkel kan om eventjes op beide toestellen te gluren.. Ik zou er in ieder geval echt heel goed over nadenken, het zou jammer zijn als je bijvoorbeeld bij iOS blijft je spijt krijgt of andersom.


    Bedankt! Hier heb ik wat aan(y) Inderdaad jammer dat je nu niet naar de winkel kan..
  12. PeppuhDaHouse's avatar
    beautiful2103/01/2021 08:35

    Persoonlijk, zou ik zelf nooit meer overstappen op een Android telefoon. …Persoonlijk, zou ik zelf nooit meer overstappen op een Android telefoon. Ik heb dan liever helemaal geen telefoon. Vroeger waren die Android telefoons nog echt sterke telefoons, ook kwa behuizing. Maar tegenwoordig.. Als ik kijk naar de Samsung S20 van mijn partner;- Batterij gigantisch snel leeg- Wordt snel warm- Snel problemen met de oplaad poort door vuil/stof wat er random in komt.- Updates duren langEn het ding is net 6 maanden oud! Mijn Iphone 11 Pro is even oud en die heeft al die problemen niet. Ik gok er ook op dat hij over een half jaar alweer een nieuwe moet kopen. En ja, hij gaat er gewoon voorzichtig mee om. Dus naar mijn mening is Android duurkoop. Maar, je moet vooral voor jezelf gaan kijken wat jouw de twijfel geeft tussen deze twee soorten telefoons. Het is ook erg jammer dat je nu niet naar de winkel kan om eventjes op beide toestellen te gluren.. Ik zou er in ieder geval echt heel goed over nadenken, het zou jammer zijn als je bijvoorbeeld bij iOS blijft je spijt krijgt of andersom.


    Verdorie jij hebt al net zoveel verstand van telefoons als van zorgverzekeringen. Ben je toevallig ook telefoon verkoper?

    Android is een besturingssysteem voor telefoons, dat heeft, in tegenstelling tot bij Apple, niets met de hardware te maken. Elke telefoon fabrikant kan die hardware (binnen de technische beperkingen uiteraard) zelf bepalen en het zo snel/degelijk/grote batterij) etc uitvoeren als hij zelf wil. Zeggen dat Android duurkoop is omdat jouw partner slechte ervaringen met een specifiek Samsung model heeft is hetzelfde als zeggen dat Duitsland kut is omdat we een keer een voetbal wedstrijd verloren hebben: een hoop emotie, maar de onderbouwing ontbreekt.

    @Random_Stuff wat is de reden dat je wilt overstappen? Puur de prijs, of ook Extra/andere functionaliteit die je graag wilt gebruiken?
  13. PeppuhDaHouse's avatar
    hng03/01/2021 16:45

    Fabrikanten hebben een verdienmodel nodig. Apple heeft hoge marges, andere …Fabrikanten hebben een verdienmodel nodig. Apple heeft hoge marges, andere fabrikanten besparen op ontwikkeling of materialen.Er werd hier ook specifiek om persoonlijke ervaring gevraagd, en dat is gegeven.Samsung staat niet bekend om zijn kwaliteit, en Google staat niet bekend om hun respect voor privacy. De laatste jaren heeft Samsung naar mijn mening alleen nog maar bagger uitgebracht, het is flink misgegaan bij het management. De populariteit lijkt wel naar hun hoofd gestegen. Andere fabrikanten zijn ook niet veel beter, zoals telefoons van Chinese fabrikanten. Die zijn gewoon een veiligheidsrisico, als dus erkend door meerdere veiligheidsdiensten, inclusief onze eigen AIVD.Dat de fabrikant en ontwikkelaar niet dezelfde partij zijn is ook allang van bewezen dat het niet ideaal is, en voor veel logistieke problemen zorgt. Updates die veel te laat uit worden gebracht, verschillende beveiligingslekken, onjuist geoptimaliseerde hardware, en ga zo maar door.Je hebt dus eigenlijk maar een paar reële opties voor Android-toestellen. En dat zijn eigenlijk alleen de toestellen geproduceerd door Google zelf.


    Heb je een linkje naar het advies van de AIVD om geen in China geproduceerde telefoons te gebruiken voor me?
  14. Random_Stuff's avatar
    Auteur
    PeppuhDaHouse03/01/2021 13:23

    Verdorie jij hebt al net zoveel verstand van telefoons als van …Verdorie jij hebt al net zoveel verstand van telefoons als van zorgverzekeringen. Ben je toevallig ook telefoon verkoper?Android is een besturingssysteem voor telefoons, dat heeft, in tegenstelling tot bij Apple, niets met de hardware te maken. Elke telefoon fabrikant kan die hardware (binnen de technische beperkingen uiteraard) zelf bepalen en het zo snel/degelijk/grote batterij) etc uitvoeren als hij zelf wil. Zeggen dat Android duurkoop is omdat jouw partner slechte ervaringen met een specifiek Samsung model heeft is hetzelfde als zeggen dat Duitsland kut is omdat we een keer een voetbal wedstrijd verloren hebben: een hoop emotie, maar de onderbouwing [email protected]_Stuff wat is de reden dat je wilt overstappen? Puur de prijs, of ook Extra/andere functionaliteit die je graag wilt gebruiken?


    Bedankt nog voor je reactie! Ik twijfel omdat iOS toch niet helemaal aan mijn verwachtingen voldoet; ik had van veel mensen in mijn omgeving gehoord (die een iPhone hebben) dat ze 0 problemen hebben. Maar mey de iPhone xr die ik nu heb; over 2 weken 2 jaar oud, heb ik zat problemen. De batterij gaat snel leeg, ik kan er 3/4 dag mee doen, soms iets minder. Meldingen komen soms pas binnen bij het openen van apps, rare glitches (meldingsgeluiden en het op slot geluid die opeens op zijn maximum klinken, ik krijg het maar niet opgelost(zombie) ) en hij start soms uit zichzelf opnieuw op (met dat laadicoontje in beeld). Een reset heb ik 3 maanden terug nog gedaan.

    Ik had wel meer verwacht voor het bedrag dat ik er destijds voor heb betaald. Geen enkel systeem is perfect, dat weet ik, want bij Android had ik ook wel eens problemen. Het fijne van iOS is dat de apps heel geoptimaliseerd aanvoelen , en dat de camerakwaliteit in Snapchat en Instagram veel beter is op iOS. Zo kan ik nog wel wat voor en nadelen noemen van beide systemen. Ik had verwacht dat ik lang met deze telefoon zou kunnen doen maar dit viel in de praktijk helaas toch wel een beetje tegen(embarrassed) Vandaar dat ik ook weer naar Samsung kijk; omdat ik dat wel mooie toestellen vind, en vond ze fijn werken. Vandaar opzoek naar ervaringen etc.
  15. PeppuhDaHouse's avatar
    Beloved04/01/2021 02:33

    Hij/zij zegt juist dat de camerakwaliteit van de iPhone beter is.


    Je hebt gelijk! Dan ligt het aan de camera van de telefoon waarmee getest is, bij dezelfde hardware krijg je in externe apps vanwege boven genoemde redenen juist beter resultaat op Android.
  16. Random_Stuff's avatar
    Auteur
    PeppuhDaHouse04/01/2021 07:52

    Je hebt gelijk! Dan ligt het aan de camera van de telefoon waarmee getest …Je hebt gelijk! Dan ligt het aan de camera van de telefoon waarmee getest is, bij dezelfde hardware krijg je in externe apps vanwege boven genoemde redenen juist beter resultaat op Android.


    Helemaal gelijk. De algemene camerakwaliteit op mijn vorige telefoon (Galaxy S8 was veel beter dan van deze iPhone, maar in apps zoals Instagram en Snapchat is dit veel beter op iphone(embarrassed) (aangepast)
  17. Eeek's avatar
    Op Insta en Snapchat heb je toch geen goede camera nodig door al die filters? (joke)

    Dat van de batterij dat snel leeggaat geldt trouwens ook voor andere telefoons na 2 jaar.. dan gaan ze gewoon achteruit.
    Wel is een veel gehoord probleem met (specifieke modellen?) Iphone is dat als de batterij low is opeens erg snel leeg zijn (bijv van 20% in 2 minuten leeg).

    Heb verder geen ervaring met Iphone, behalve vroeger bij mn moeder als ze weer iets moest instellen.. was echt lastig (voor een Android gebruiker, omdat je wat knoppen mist).
    Dat zomaar opnieuw opstarten heeft zij ook gehad zo af en toe.
    Zij is gelukkig weer overgestapt op Android (en blijkbaar voor haar ook fijner qua gebruik).

    IOS is gewoon simpel in gebruik (schijnt ), maar Android heeft minder restricties.
    Voor beginnende smartphone gebruikers is IOS dan beter.
    Maar anders is het gewoon echt voorkeur en waar je aan gewend bent.
  18. Random_Stuff's avatar
    Auteur
    Eeek04/01/2021 15:59

    Op Insta en Snapchat heb je toch geen goede camera nodig door al die …Op Insta en Snapchat heb je toch geen goede camera nodig door al die filters? (joke)Dat van de batterij dat snel leeggaat geldt trouwens ook voor andere telefoons na 2 jaar.. dan gaan ze gewoon achteruit.Wel is een veel gehoord probleem met (specifieke modellen?) Iphone is dat als de batterij low is opeens erg snel leeg zijn (bijv van 20% in 2 minuten leeg).Heb verder geen ervaring met Iphone, behalve vroeger bij mn moeder als ze weer iets moest instellen.. was echt lastig (voor een Android gebruiker, omdat je wat knoppen mist). Dat zomaar opnieuw opstarten heeft zij ook gehad zo af en toe.Zij is gelukkig weer overgestapt op Android (en blijkbaar voor haar ook fijner qua gebruik).IOS is gewoon simpel in gebruik (schijnt ), maar Android heeft minder restricties.Voor beginnende smartphone gebruikers is IOS dan beter.Maar anders is het gewoon echt voorkeur en waar je aan gewend bent.


    Bedankt voor je reactie! Ja ik merk het zelf ook nog steeds hoor. Als je Android gewend bent is iPhone echt lastig om aan te wennen. Vandaar dat eventueel terug naar Android zou willen.
    1715474-ED0Xp.jpg
    Dit krijg ik ook maar niet opgelost; "andere" neemt 16gb in gebruik en Apple zegt zelf dat je dat alleen kan oplossen door je telefoon te resetten. Heb al van alles verwijderd maar er blijkt maar geen ruimte vrij te komen;(
  19. 122680's avatar
    Heb je al eens een DFU reset gedaan?

    Verder hoor ik van meerdere mensen in mijn omgeving dat Samsung S20 (Ultra) op dit moment best veel problemen heeft, o.a snel warm, snel leeg, slecht bereik. Zou niet weten of de S21 veel beter gaat worden aangezien veel van de problemen te maken hebben met de Exynos processor en aangezien de Europese S21 ook een Exynos krijgt is het even afwachten of die wel goed is. (aangepast)
  20. Random_Stuff's avatar
    Auteur
    12268004/01/2021 18:18

    Heb je al eens een DFU reset gedaan?Verder hoor ik van meerdere mensen in …Heb je al eens een DFU reset gedaan?Verder hoor ik van meerdere mensen in mijn omgeving dat Samsung S20 (Ultra) op dit moment best veel problemen heeft, o.a snel warm, snel leeg, slecht bereik. Zou niet weten of de S21 veel beter gaat worden aangezien veel van de problemen te maken hebben met de Exynos processor en aangezien de Europese S21 ook een Exynos krijgt is het even afwachten of die wel goed is.


    Toevallig ben ik net klaar met deze soort reset! Hoop dat dit veel problemen oplost, de “andere” opslag is nu van 15gb naar 1gb gekrompen in ieder geval.. Ik las online dat de nieuwe exynos processor erg verbeterd is, maar dat gaan we nog zien in de tests die uitkomen na de release.
's avatar