Teleurstelling van Pepper

59
aug 2e
De afgelopen tijd merk ik steeds meer haat hier op Pepper en ik ondervind het ook zelf. Voor mij zo ongeveer de reden om hier nooit meer iets te plaatsen. Ik vind het eigenlijk te ver gaan en het lijkt soms meer op online pesten. Als eerste ondervind ik het zelf, maar zie het ook bij anderen gebeuren. Vind het best wel kwalijk van de jong(volwassenen) op deze site.

1. Mensen worden beledigd omdat ze te veel deals plaatsen.
2. Een afwijkende mening wordt niet geaccepteerd en daarom moet iemand het steeds benadrukken.
3. Expres bij dezelfde persoon op - drukken en dat ook nog doodleuk aangeven.
4. Zeggen tegen iemand met andere deals dan dat jij wenst dat hij mag ophoepelen.
5. Als een deal 100 graden is hem expres weer koud stemmen.

Het valt mij enorm tegen en ik heb zelf het idee dat het niveau op de basisschool soms nog hoger ligt. Ik hoop dat de mensen die zichzelf hierin herkennen iets beter gaan nadenken en anders is mijn keuze snel gemaakt.
Community Updates
Overig
Beste reacties
O.a. om deze redenen heb ik besloten volledig te stoppen met Pepper. Vaak op het punt gestaan om te gaan stoppen maar nu toch écht gestopt en eerlijk gezegd mis ik Pepper niet.

Ik vind het heel erg zonde om dat toe te geven want aan de ene kant ben ik toch stiekem wel van Pepper gaan houden... maar het is voor nu op.. over.. klaar. Momenteel heb ik ook echt niet de behoefte om terug te komen (misschien ooit in de toekomst weer?).

Het feit dat er echt een grote groep Pepperaars onrecht aangedaan werd en wordt heeft mij over de streep getrokken om een Pepper-pauze in te lassen. Ik wil niet actief deel uitmaken van zoiets. Ik wil dit gewoon niet supporten.

Voor mijn gevoel ligt het ook een deel aan de moderatie. Het lijkt wel alsof de mods al een paar maanden in een soort crisis zitten en alsof het achter de schermen bij Pepper niet helemaal goed gaat.
Gewoon een gevoel he n.a.v. de huidige moderatie...

Het is absoluut niet bedoeld om nu te haten op Pepper of op de mods. Want ik kan me echt voorstellen dat mod zijn soms gewoon een k*t positie is in een community.

De laatste maanden heeft Pepper (naar mijn idee) een grote groep nieuwe users aangetrokken en die hebben véél te lang de kans gekregen om hier die sfeer neer te zetten. Ze worden gewoon niet tegen gehouden. Reports worden ook niet meer behandeld zoals dat voorheen wel behandeld werd. Pepper richtlijnen/FAQ worden massaal door iedereen (inclusief mods) aan de laars gelapt en er wordt met 2 maten gemeten.

Er zijn al meerdere actieve users gestopt of minder actief geworden. De deals worden naar mijn mening kwalitatief minder. Pepper gaat gewoon achteruit...

Het is niet meer de Pepper die mij in 1 klap overtuigde om een actieve user te worden en actief iets bij te willen dragen.

Dus @Bespaarmavasch ik begrijp je gevoel en het dilemma heel goed.
Ik weet héél zeker dat je hier gemist gaat worden want je plaatst altijd top deals. Maar eens is het over... en eerlijk gezegd.. kan ik het je gewoon aanraden. Gewoon even een Pepper-pauze. Ik heb er geen spijt van in ieder geval. Al had ik het graag héél anders gezien. Ik had heel graag een actieve user willen blijven, die 250 aanbiedingen willen aantikken.. maar niet op deze manier, niet met deze mensen, niet met deze sfeer en niet met deze moderatie.

Nogmaals.. dit is absoluut geen haat naar de mods toe! Iedereen is verantwoordelijk voor deze situatie alleen de mods zijn de personen die er daadwerkelijk iets aan kunnen veranderen.

Ik ben speciaal weer ff ingelogd om dit te typen maar nu log ik weer heerlijk uit en check af en toe Pepper nog voor de deals. Voor nu is dat even genoeg.
Aangepast door: "D.enise" aug 2e
Ben het er mee eens. Ik durf daardoor eigenlijk geen aanbiedingen (meer) te plaatsen. Vind best veel reacties op aanbiedingen ver beneden peil. Heb geen zin om me te verdedigen als ik een aanbieding plaats. Dus plaats ik maar niets..
Ik heb pas sinds kort een account. Maar lees hier al jaren mee. En ik merk ook dat er een en ander veranderd is. Ik vind reacties zoals 'je pakt het te zwaar op'. Of 'hebben jullie hier serieus last van?' Ook niet echt gepast. Als iemand er geen last van heeft. Zou hij/zij er geen discussie over openen. Ik vind het getroll af en toe wel vermakelijk. Maar ik snap best dat niet iedereen hetzelfde is.
Als ik niet weet of een aanbieding goed is. Kijk ik vaak bij de reacties of iemand anders er meer verstand van heeft. En als er geen reacties zijn dan stem ik niet. Ook ik zie dat er heel veel aanbiedingen goedgekeurd worden zonder enige uitleg of prijsvergelijk. En op het moment dat ik een deal deel word die met een standaard berichtje afgekeurd. Beetje ontmoedigend Pepper!

Overigens vind ik reacties van de harde kern zoals 'mensen die geen moeite doen en nooit deals plaatsen' ook kwetsend. Het kan iemand het gevoel geven geen mening te mogen hebben. Omdat ze nog geen aanbiedingen hebben geplaatst. Je kunt ook deelnemen aan dit platform door aanbiedingen te kopen.
Niks van aan trekken.
Je plaats meestal goede aanbiedingen die plusje verdienen.
Trollers houdt je overal.

Mocht de aanbieding toch niet kloppen of toch tegen vallen, tsja dan hoor je dat wel.
Zolang het goed onderbouwd wordt is er niks aan de hand.
59 Reacties
Laat je niet doen e man. Haters gaan er altijd zijn.
Helemaal mee eens
Ben het er mee eens. Ik durf daardoor eigenlijk geen aanbiedingen (meer) te plaatsen. Vind best veel reacties op aanbiedingen ver beneden peil. Heb geen zin om me te verdedigen als ik een aanbieding plaats. Dus plaats ik maar niets..
Niks van aan trekken.
Je plaats meestal goede aanbiedingen die plusje verdienen.
Trollers houdt je overal.

Mocht de aanbieding toch niet kloppen of toch tegen vallen, tsja dan hoor je dat wel.
Zolang het goed onderbouwd wordt is er niks aan de hand.
Ik herken je verhaal wel, er zijn inderdaad users die vaak negatieve reacties plaatsen en puur voor dit doel op Pepper lijken te zitten. Meestal hebben dit soort users al snel een ban te pakken maar de kans dat ze met een ander account terug komen is altijd aanwezig.

Aan de ene kant willen we dat Pepper een vrij platform is en aan de andere kant willen we het ook leuk houden voor iedereen. De grens hiertussen is soms helaas dun, volgens mij worden veel negatieve reacties al verwijderd maar helaas duurt het soms (te) lang voor we het door hebben. Wij zijn dan ook grotendeels afhankelijk van reports van gebruikers, zorg er dus voor dat je een negatieve, aanvallende of kwetsende reactie gewoon rapporteert.

Er zijn trouwens ontzettend veel mensen erg blij met je aanbiedingen (geloof me, ik kan de cijfers zien ).
Aangepast door: "Itsez" aug 2e
O.a. om deze redenen heb ik besloten volledig te stoppen met Pepper. Vaak op het punt gestaan om te gaan stoppen maar nu toch écht gestopt en eerlijk gezegd mis ik Pepper niet.

Ik vind het heel erg zonde om dat toe te geven want aan de ene kant ben ik toch stiekem wel van Pepper gaan houden... maar het is voor nu op.. over.. klaar. Momenteel heb ik ook echt niet de behoefte om terug te komen (misschien ooit in de toekomst weer?).

Het feit dat er echt een grote groep Pepperaars onrecht aangedaan werd en wordt heeft mij over de streep getrokken om een Pepper-pauze in te lassen. Ik wil niet actief deel uitmaken van zoiets. Ik wil dit gewoon niet supporten.

Voor mijn gevoel ligt het ook een deel aan de moderatie. Het lijkt wel alsof de mods al een paar maanden in een soort crisis zitten en alsof het achter de schermen bij Pepper niet helemaal goed gaat.
Gewoon een gevoel he n.a.v. de huidige moderatie...

Het is absoluut niet bedoeld om nu te haten op Pepper of op de mods. Want ik kan me echt voorstellen dat mod zijn soms gewoon een k*t positie is in een community.

De laatste maanden heeft Pepper (naar mijn idee) een grote groep nieuwe users aangetrokken en die hebben véél te lang de kans gekregen om hier die sfeer neer te zetten. Ze worden gewoon niet tegen gehouden. Reports worden ook niet meer behandeld zoals dat voorheen wel behandeld werd. Pepper richtlijnen/FAQ worden massaal door iedereen (inclusief mods) aan de laars gelapt en er wordt met 2 maten gemeten.

Er zijn al meerdere actieve users gestopt of minder actief geworden. De deals worden naar mijn mening kwalitatief minder. Pepper gaat gewoon achteruit...

Het is niet meer de Pepper die mij in 1 klap overtuigde om een actieve user te worden en actief iets bij te willen dragen.

Dus @Bespaarmavasch ik begrijp je gevoel en het dilemma heel goed.
Ik weet héél zeker dat je hier gemist gaat worden want je plaatst altijd top deals. Maar eens is het over... en eerlijk gezegd.. kan ik het je gewoon aanraden. Gewoon even een Pepper-pauze. Ik heb er geen spijt van in ieder geval. Al had ik het graag héél anders gezien. Ik had heel graag een actieve user willen blijven, die 250 aanbiedingen willen aantikken.. maar niet op deze manier, niet met deze mensen, niet met deze sfeer en niet met deze moderatie.

Nogmaals.. dit is absoluut geen haat naar de mods toe! Iedereen is verantwoordelijk voor deze situatie alleen de mods zijn de personen die er daadwerkelijk iets aan kunnen veranderen.

Ik ben speciaal weer ff ingelogd om dit te typen maar nu log ik weer heerlijk uit en check af en toe Pepper nog voor de deals. Voor nu is dat even genoeg.
Aangepast door: "D.enise" aug 2e
Voel met jullie mee. Ondanks dat ik nog niet heel lang op Pepper zit, kijk ik elke dag wel een keer. Toen ik lid werd hing er een hele toffe vibe en werden mensen met vragen (geen RTFM's) gewoon netjes te woord gestaan en geholpen. Nu vallen gebruikers bij geplaatste aanbiedingen over elkaar heen om maar lollig te doen, te trollen of iets/iemand af te kraken....
Aangepast door: "BobKoffieOp" aug 3e
@Bespaarmavasch laat de haters maar doen, ik hou van je deals! Er komt altijd haat van mensen die geen moeite doen en nooit deals plaatsen. Laat ze maar klagen en zagen.
Zoals @Itsez aangeeft zal de “harde kern” dan maar kwade Posts moeten blijven reporten. @Bespaarmavasch , pak vooral de respect op van de Users waar je zelf ook respect voor hebt. Een negatieve comment van iemand waarvan je zelf ook niet veel positiefs hebt gehoord zullen we dan met een korreltje zout moeten nemen. Meer negatieve reacties overall wil ook zeggen dat het gemiddelde overall lager komt te liggen. Een 100-graden post kan over een tijdje dus best extreem heet zijn... kijk naar onze Duitse vrienden, daar liggen de aantal graden ook een stuk anders. Het is een transformatie, maar een transformatie is niet altijd slecht. We zullen er aan moeten wennen.

Slechte en te negatieve/respectloze comments dus gewoon blijven reporten en met een korreltje zout nemen. Lage graden gewoon accepteren, wellicht is het de nieuwe gradatie...
@D.enise , ook jammer om jouw ervaring te lezen. Respect voor jullie beide
Ik ervaar dit in z'n geheel niet.

Naar mijn mening pakken jullie dit allemaal veelte zwaar op.
Aangepast door: "Fano" aug 4e
Fano03/08/2019 23:09

Ik ervaar dit in z'n geheel niet.Naar mijn mening pakken jullie dit …Ik ervaar dit in z'n geheel niet.Naar mijn mening pakken jullie dit allemaal veelte zwaar op.


Ik denk niet dat ik het te zwaar op pak. Na meermaals van verschillende mensen iets beledigends te hebben ontvangen (via privé en gewoon openbaar) wou ik dit wel eens delen. Denk dat de mensen die de meeste deals plaatsen ook vooral de l*l zijn. Denise had bijvoorbeeld altijd topdeals en hetzelfde probleem. LeozonderDeo plaatste ook enorm veel en kreeg er ook enorm van langs.
Bespaarmavasch04/08/2019 08:34

Ik denk niet dat ik het te zwaar op pak. Na meermaals van verschillende …Ik denk niet dat ik het te zwaar op pak. Na meermaals van verschillende mensen iets beledigends te hebben ontvangen (via privé en gewoon openbaar) wou ik dit wel eens delen. Denk dat de mensen die de meeste deals plaatsen ook vooral de l*l zijn. Denise had bijvoorbeeld altijd topdeals en hetzelfde probleem. LeozonderDeo plaatste ook enorm veel en kreeg er ook enorm van langs.



Ik ken dat gevoel en vraag me af wie die trollen zijn en waarom ze het doen. Misschien zijn het er wel van de concurrentie die ze hier een hak willen zetten? Men zou er hier op pepper iets op moeten vinden maar dat lijkt erg moeilijk. Maar je deals blijven welkom desnoods privé
D.enise02/08/2019 23:26

O.a. om deze redenen heb ik besloten volledig te stoppen met Pepper. Vaak …O.a. om deze redenen heb ik besloten volledig te stoppen met Pepper. Vaak op het punt gestaan om te gaan stoppen maar nu toch écht gestopt en eerlijk gezegd mis ik Pepper niet. Ik vind het heel erg zonde om dat toe te geven want aan de ene kant ben ik toch stiekem wel van Pepper gaan houden... maar het is voor nu op.. over.. klaar. Momenteel heb ik ook echt niet de behoefte om terug te komen (misschien ooit in de toekomst weer?). Het feit dat er echt een grote groep Pepperaars onrecht aangedaan werd en wordt heeft mij over de streep getrokken om een Pepper-pauze in te lassen. Ik wil niet actief deel uitmaken van zoiets. Ik wil dit gewoon niet supporten. Voor mijn gevoel ligt het ook een deel aan de moderatie. Het lijkt wel alsof de mods al een paar maanden in een soort crisis zitten en alsof het achter de schermen bij Pepper niet helemaal goed gaat. Gewoon een gevoel he n.a.v. de huidige moderatie... Het is absoluut niet bedoeld om nu te haten op Pepper of op de mods. Want ik kan me echt voorstellen dat mod zijn soms gewoon een k*t positie is in een community. De laatste maanden heeft Pepper (naar mijn idee) een grote groep nieuwe users aangetrokken en die hebben véél te lang de kans gekregen om hier die sfeer neer te zetten. Ze worden gewoon niet tegen gehouden. Reports worden ook niet meer behandeld zoals dat voorheen wel behandeld werd. Pepper richtlijnen/FAQ worden massaal door iedereen (inclusief mods) aan de laars gelapt en er wordt met 2 maten gemeten. Er zijn al meerdere actieve users gestopt of minder actief geworden. De deals worden naar mijn mening kwalitatief minder. Pepper gaat gewoon achteruit... Het is niet meer de Pepper die mij in 1 klap overtuigde om een actieve user te worden en actief iets bij te willen dragen. Dus @Bespaarmavasch ik begrijp je gevoel en het dilemma heel goed. Ik weet héél zeker dat je hier gemist gaat worden want je plaatst altijd top deals. Maar eens is het over... en eerlijk gezegd.. kan ik het je gewoon aanraden. Gewoon even een Pepper-pauze. Ik heb er geen spijt van in ieder geval. Al had ik het graag héél anders gezien. Ik had heel graag een actieve user willen blijven, die 250 aanbiedingen willen aantikken.. maar niet op deze manier, niet met deze mensen, niet met deze sfeer en niet met deze moderatie. Nogmaals.. dit is absoluut geen haat naar de mods toe! Iedereen is verantwoordelijk voor deze situatie alleen de mods zijn de personen die er daadwerkelijk iets aan kunnen veranderen. Ik ben speciaal weer ff ingelogd om dit te typen maar nu log ik weer heerlijk uit en check af en toe Pepper nog voor de deals. Voor nu is dat even genoeg.



Ik miste je al en dacht zeker dat je ergens op een strand lag. Zo jammer dit.
Wat het ook lastig maakt is hoe iemand iets schrijft en hoe jij het leest. Soms kan een opmerking anders overkomen en dus een ander gevoel bij je oproepen. Het is dus maar net hoe het wordt gelezen.

Gewoon door blijven gaan met posten, en de beste remedie is de ‘trollen’ negeren. 1,5 a 2 jaar geleden hadden we moedertje azijnzeiker op Pepper, gaf overal negatieve input en voegde zelf he-le-maal niets toe qua deals. Iedereen reageerde op haar negatieve reacties en daar kwam weer een fles azijn overheen! . Gelukkig werd dat minder doordat er steeds minder aandacht aan werd besteed. Zover ik weet is die persoon nu pleite

Protip: negeren dus
Aangepast door: "_LF" aug 4e
Bespaarmavasch04/08/2019 08:34

Ik denk niet dat ik het te zwaar op pak. Na meermaals van verschillende …Ik denk niet dat ik het te zwaar op pak. Na meermaals van verschillende mensen iets beledigends te hebben ontvangen (via privé en gewoon openbaar) wou ik dit wel eens delen. Denk dat de mensen die de meeste deals plaatsen ook vooral de l*l zijn. Denise had bijvoorbeeld altijd topdeals en hetzelfde probleem. LeozonderDeo plaatste ook enorm veel en kreeg er ook enorm van langs.


Jij krijgt privé berichten (negatief) over deals welke kok plaatst? Jij, en bijvoorbeeld Denise plaatsen hele goede deals.

Sommige deals spreken mij niet aan (steden, dagje uit deals van jou), maar de moeite die je erin stopt vind ik al een plusje waard én ik kan begrijpen dat het voor veel andere mensen wel fijn is. Een privé berichtje sturen naar aanleiding van zulke deals gaat mij veelte ver.
Fano04/08/2019 11:45

Jij krijgt privé berichten (negatief) over deals welke kok plaatst? Jij, …Jij krijgt privé berichten (negatief) over deals welke kok plaatst? Jij, en bijvoorbeeld Denise plaatsen hele goede deals. Sommige deals spreken mij niet aan (steden, dagje uit deals van jou), maar de moeite die je erin stopt vind ik al een plusje waard én ik kan begrijpen dat het voor veel andere mensen wel fijn is. Een privé berichtje sturen naar aanleiding van zulke deals gaat mij veelte ver.


Ja privé is het nu twee keer voorgekomen, maar ik weet ook dat het echte droeftoeters zijn. Het is alleen jammer dat die mensen zich online als kleuters gedragen.
Bespaarmavasch04/08/2019 11:55

Ja privé is het nu twee keer voorgekomen, maar ik weet ook dat het echte …Ja privé is het nu twee keer voorgekomen, maar ik weet ook dat het echte droeftoeters zijn. Het is alleen jammer dat die mensen zich online als kleuters gedragen.


Kan je een voorbeeld geven van reacties onder je post die je vervelend vind?
Korreltjes04/08/2019 11:59

Kan je een voorbeeld geven van reacties onder je post die je vervelend …Kan je een voorbeeld geven van reacties onder je post die je vervelend vind?


De meesten zijn door Pepper netjes verwijderd. Het meest irritante vind ik een figuur dat mij steeds in zijn openingspost plaatst omdat hij het niet met mij eens is. Maar Pepper heeft dit tot nu toe ook steeds netjes gewijzigd.
Bespaarmavasch04/08/2019 12:04

De meesten zijn door Pepper netjes verwijderd. Het meest irritante vind ik …De meesten zijn door Pepper netjes verwijderd. Het meest irritante vind ik een figuur dat mij steeds in zijn openingspost plaatst omdat hij het niet met mij eens is. Maar Pepper heeft dit tot nu toe ook steeds netjes gewijzigd.


Dus iemand noemt jou in zijn eerste post en maakt dan tekens een nieuw account aan om dat te doen ? Of snap ik niet wat een openingspost is?
Korreltjes04/08/2019 12:05

Dus iemand noemt jou in zijn eerste post en maakt dan tekens een nieuw …Dus iemand noemt jou in zijn eerste post en maakt dan tekens een nieuw account aan om dat te doen ? Of snap ik niet wat een openingspost is?


Nee bij elke nieuwe aanbieding ben ik steeds afzeikerig de sjaak bij deze persoon. Ik negeer hem al weken, maar toch gebeurt het elke week.
Plaats reactie
Avatar
@
    Tekst

    Discussies